Telecom News - רמי לוי יכול להמשיך ולמכור בשקט סלולר בשקל לחודש. הוא "חסין אש"!

רמי לוי יכול להמשיך ולמכור בשקט סלולר בשקל לחודש. הוא "חסין אש"!

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> רמי לוי יכול להמשיך ולמכור בשקט סלולר בשקל לחודש. הוא "חסין אש"!
ראשי משרד התקשורת לא מסוגלים לנהל את עצמם או לטפל בחצי מיליון מנויים, שנותקו מהסלולר. לכן, האיום, שמשרד התקשורת יבדוק את המבצע של רמי לוי של סלולר בשקל לחודש, הוא שטות אחת גדולה. רמי לוי הוא לא מונופול או ספק תקשורת, שאפשר למנוע ממנו לספק סלולר (וכל שירות תקשורת אחר) אפילו בחינם. בנוסף, עוד כמה חשיפות על הנעשה במשרד התקשורת, שלא מספרים לכם. 
מאת: אבי וייס, 7.9.18, 07:20

ניתוח: רמי לוי, (בתמונה משמאל), רמי לוילא מפסיק להפתיע וזה מצוין. הראש שלו פועל כמעט 24 שעות ביממה במחשבה איך לספק את הצרכים של לקוחותיו (קו מחשבה מצוין, שאין לראשי משרד התקשורת, שסבורים משום מה, שהצרכים של הציבור אלה הם הצרכים של בעלי ההון ו"המקורבים לצלחת"). 

אחרי שרמי לוי יצא במבצע (כמפורט כאן) של קו סלולר לשנה (כולל 8 גיגה גלישה) ב-1 ש"ח לחודש, המניות של חברות הסלולר ירדו וכמעט כל כלי התקשורת (חוץ מאתר זה ואולי עוד אתר), פרסמו את הודעת משרד התקשורת שהוא "יבדוק את המבצע הזה". זו תגובת המשרד התקשורת כלשונה (לקרוא ולא להאמין - מי מסוגל להוציא תחת ידיו דבר כל כך הזוי): "אנו מבינים שישנה כאן פגיעה חמורה בשוק ובתחרות. אנו בוחנים את כל האמצעים העומדים לרשותנו על-מנת למנוע פגיעה זו". במקביל, נשלח מכתב הזוי באותה רוח - לרמי לוי (כאן, נחשף ב"כלכליסט"). 

מדובר ב"שטויות במיץ עגבניות". זאת, מכמה סיבות עיקריות:
  • רמי לוי תקשורת הוא לא מונופול ואפילו לא שחקן משמעותי בשוק ואין שום חוק או תקנה שיכולים למנוע ממנו אפילו לספק סלולר בחינם לכל החיים ללקוחותיו. 
  • ממילא לרמי לוי יש "חסינות מוחלטת". תשאלו את השר איוב קרא למה. אם לא הבנתם את המשפט הזה, אז תוכלו לקרוא על זה בהמון כתבות באתר זה (למשל: כאן, כאן, כאן וכאן).
  • רמי לוי תקשורת התחיל כספק בעולם התקשורת כ-MVNO עם רישיון MVNO כשהוא היה רק Reseller (משווק) של פלאפון, מה שלא דורש רישיון. אז, כשלא היה לו כל צורך ברישיון, הוא הוציא רישיון, כי ככה שר התקשורת דאז רצה להצטלם יחד איתו. רק אחרי כמה שנים הותקנו שם כמה מערכות, מה שיכול להצדיק (חלקית) את קיומו של רישיון MVNO. לאחרונה, רמי לוי החל לספק שירותי OTT כ-Reseller (משווק) של הוט, אבל בלי כל רישיון (בעיקר בגלל שלהוט עצמה אין רישיונות ל-OTT), כאשר דווקא בנושא זה הוא כן צריך רישיון (למעשה 2 רישיונות) ואין לו. למה? כי ככה השר (איוב קרא) רצה להצטלם יחד איתו. ככה זה עובד ולא מהבוקר. 
  • כמעט כל הכותבים על שוק התקשורת אינם מבינים את ההקשרים הנכונים בין הכאוס בשוק (שבמרכז הכאוס יש הפרות חוק בקנה מידה אדיר), לבין הידרדרות התשתיות של ישראל (במיוחד מול העולם הנאור). רמי לוי פשוט פועל נכון (מנקודת ראותו וכמייצג את האינטרסים של לקוחותיו הנאמנים), במסגרת כללי הכאוס של שוק התקשורת הישראלי, שלא הוא יצר.
הכי חשוב זה, שמשרד התקשורת פשוט "איבד כל כיוון". ראשי המשרד לא מסוגלים לנהל משרד כל כך קטן של כ-150 עובדים. אני לא מדבר רק על הטיפול הכושל בנפילה של רשת פלאפון (כשחצי מיליון לקוחות היו מנותקים מעל ל-3 ימים מרשת הסלולר), אלא בדברים הכי פשוטים, הכי בסיסיים והכי בנאליים: מינוי אנשים נכונים ובזמן, לתפקידים המתפנים (למשל לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין), או למינוי נציג שר התקשורת במינהל התכנון

אם לא די בכך, הנה עוד חשיפה המאירה באור נוגה ביותר את יכולת הניהול וההתנהלות הפנימית של צמרת משרד התקשורת:
ביום 31.8.18 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"בעקבות פרסום הכתבה אודות מינויים נסתרים במשרד התקשורת, הפנו את תשומת ליבי לעוד אבסורד זועק לשמיים: נציגי שר התקשורת במועצה הישראלית לקולנוע (חלק ממשרד התרבות והספורט).
מצ"ב השמות של ד"ר יחיאל שבי (שממזמן לא במשרד התקשורת) ועו"ד איה בן-פורת, שלא ידוע לי מה מידת התאמתה לתפקיד הזה וכמה שנים היא בכלל שם (והאם בכלל השתתפה בדיונים של המועצה הזו).
האם אין מישהו בהנהלת משרד התקשורת, שיודע לנהל משרד כל כך קטן ולשלוט במה שנעשה בו??
או שאתם מחכים, שאבי וייס יגלה את כל הפאשלות במשרד ורק כך תדעו מה לעשות?".

להלן התצלום מאתר משרד התרבות והספורט:
מועצת הקולנוע

תגובה לשאלותי לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. זה בכלל לא חשוב, שאי מתן תגובה זה בניגוד לחוק, לתקשי"ר ולעוד כל מיני חוקים ותקנות. הכאוס הוא בכל תחום. גם בזה. לא פלא שאת התפקיד של ההגנה על צרכני שוק התקשורת בישראל החלה למלא הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן (במשרד הכלכלה) ואת הטיפול בעולם רגולציית האינטרנט בישראל החלה למלא הרשות להגבלים עסקיים

דוגמה נוספת וטריה לכאוס של התנהלות המשרד: ביום 1.9.18 שלחתי את השאלה הדחופה והחשובה ביותר הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"על פי החלטת מנכ"ל משרד התקשורת (נתי כהן שמו), כמופיע כאן וכאן, ב-25.7.18 היה אמור להתחיל שירות VoB ב"שוק סיטונאי" וגם מחוץ ל"שוק הסיטונאי" - על רשת הוט.
התאריך 25.7.18 חלף עבר לו – מזמן.
האם ההחלטה הזו בוטלה (או נזנחה, כפי שחזינו בבירור כאן)?"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. זה בכלל לא חשוב, שזה בניגוד לחוק, לתקשי"ר ולעוד כל מיני חוקים ותקנות. הכאוס הוא בכל תחום.

לכן אין לרמי לוי מה לחשוש מכל מיני הודעות הזויות, שיוצאות ממשרד התקשורת, על "בדיקת המבצעים" שלו.

רמי לוי - תמשיך כך! העם ובמיוחד לקוחות "מועדון רמי לוי" שבנית - אתך! 

לסיום, לקראת תקופת החגים, משהו קצת יותר אופטימי וחיובי, בעניין התנהלות משרד התקשורת בתוכו:
אביבי מסבנד
אחרי שנים רבות, שתמי לשם ורונית בן טל פסלו בקשות של עובדים לארגון יציאת משלחות של עובדי המשרד למחנות ההשמדה בפולין, בטענות מופרכות ומצוצות מהאצבע, באה כעת אביבית מסבנד, (בתמונה משמאל), הסמנכ"לית הבכירה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, ושולפת בקלילות את נוהל נציבות שירות המדינה "לסיורי משלחות של שירות המדינה לפולין".

כך, היא מוכיחה שהדבר לא רק אפשרי, אלא שהמדינה אף מעודדת ומוכנה לסבסד נסיעת משלחות כאמור בנוהל.

אז בימים אלה מתארגנת לראשונה בתולדות משרד התקשורת, משלחת של עובדי המשרד לפולין בסבסוד המדינה ולאחר שאביבית פרסמה קריאה לעובדים לקחת חלק במשלחת זו. בהחלט צעד חשוב מכל היבט שלא נסתכל עליו. 

לא יאומן, איך בפרק זמן כל כך קצר (מאז שתמי לשם סיימה את תפקידה והוחלפה ע"י אביבית מסבנד) מוכיחה אביבית, שכמעט בכל תחום מתחומי המינהל ומשאבי האנוש שררה במשרד אווירת שקרים וטרור. אפילו בנושא כה רגיש, לאומי וחשוב, כמו אישור יציאת עובדים במסגרת משלחת רשמית למחנות ההשמדה בפולין. כעת זה מאחורינו, והיא מוכיחה, שאפשר להתנהל נכון ולטובת האינטרסים הנכונים של העובדים ושל המשרד. 

SHEKEL FREE

 



 
 
Bookmark and Share