Telecom News - תחרות סייבר בתחומים הכוללים משרות עתידיות אליהן הסטודנטים מתכוננים

תחרות סייבר בתחומים הכוללים משרות עתידיות אליהן הסטודנטים מתכוננים

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> תחרות סייבר בתחומים הכוללים משרות עתידיות אליהן הסטודנטים מתכוננים
תחרות סייבר בתחומים הכוללים משרות עתידיות אליהן הסטודנטים של היום מתכוננים
מאת: מערכת Telecom News, 13.9.18, 16:23קספרסקי
 
40% מהסטודנטים באוניברסיטאות מאמינים, שהמשרה העתידית שלהם עדיין לא קיימת כולל אבטחה בתחומי בריאות מרושתת,IoT  - בתים חכמים, ובטיחות אישית באינטראקציה אדם/מכונה. הרישום לתחרות Secur’IT Cup בעיצומו. וגם ממצאי סקר לגבי המשרות העתידיות אליהן הסטודנטים מתכוננים כשלצידן יעמוד ביקוש למומחי סייבר.
 
סקר של מעבדת קספרסקי בדק מה סטודנטים חושבים על קריירת העתיד המצפה להם לאחר סיום לימודיהם. 40% ציינו ,שהם מאמיני שהם מתכוננים למשרות, שעדיין לא קיימות.

שיפורים טכנולוגיים משפיעים על עולם העבודה ללא הפסק. אפילו תפקידים מסורתיים ברפואה ובחקלאות מתפתחים כל העת כדי להתאים עצמם לטכנולוגיה. להלן מספר דוגמאות למשרות עתידיות אליהן הסטודנטים של היום מתכוננים:
  • מנתח-מרחוק: מנתחים כבר לא יצטרכו להיות נוכחים בחדר הניתוח. במקום זאת, הם יפעילו מכונות חכמות מרחוק, ללא צורך במגע ישיר עם המטופלים שלהם.
  • מומחה לאיטראקציה אדם/מכונה: אם רובוטים צפויים לעבוד ולחיות לצד בני אדם, יהיה צורך ללמד אותם כיצד להתמודד עם הדקויות של רגשות אנושיים, ואנשים יצטרכו ללמוד ולהתרגל לתקשורת עם מכונה.
  • ארכיטקט מציאות וירטואלית: מציאות וירטואלית משפרת את החוויות באמצעות מיפוי של אלמנטים וירטואליים על גבי אלמנטים אמיתיים. לדוגמא, ארכיטקטים של מציאות וירטואלית יצטרכו להיות מסוגלים להציג מודל תלת מימד של בניין במיקום בו הוא ייבנה כדי ללמוד כיצד הוא ישתלב בסביבה.
  • מפתח בתים חכמים: בית חכם דורש ליצור סביבה המותאמת להרגלים ולצרכים של אלה הגרים בו. מפתחים יצירתיים יצטרכו לפתח מערכות ואלגוריתמים, שיתאימו לטווח רחב של אנשים שונים זה מזה.
  • מעצב אופנה בדפוס תלת מימדי: יותר בגדים ייוצרו באמצעות מחשב, דבר שיביא למהפכה בתהליכי הייצור. מעצב 3D יצטרך לתכנן פריטים, שניתן יהיה ליצור ע"י מכונות בצורתם השלמה. 
סטיב סולי, מנהל שותף בסוכנות הגיוס הגלובלית Robert Half Technology: "מפתיע, שרק 40% מהסטודנטים חשבו, שהקריירות שלהם עדיין אינן קיימות. זאת מאחר שכמעט כל הקריירות בצורתן הנוכחית תשתננה לחלוטין במהלך 20 השנים הקרובות, ככל שהטכנולוגיה, תעשייה 4.0, ובמיוחד הבינה המלאכותית, תעשנה מהפך בעולם התעסוקה וביכולות הנדרשות.

יכולת הסתגלות ושינוי והיכולת ללמוד לאורך כל החיים הן מרכזיות להצלחה בעתיד. סטודנטים צריכים לשקול כיצד היכולות, שהם מפתחים, תשמשנה אותם לאורך כל קריירה בה הם יבחרו בסופו של דבר". 

לצד כל משרות העתיד האלה, שתסתמכנה לחלוטין על טכנולוגיה ומערכות מרושתות, יעמוד הביקוש למומחי אבטחת סייבר.  

יוג'ין קספרסקי, נשיא ומנכ"ל מעבדת קספרסקי, "אבטחת סייבר היא חיונית כיום, ותהפוך לחשובה אף יותר ככל שהטכנולוגיה הופכת למרכיב מרכזי במשרות העתיד. החל מדאגה לבטיחות מטופלים ועד להגנה על אנשים מפני AI שהשתבש, יהיה צורך חיוני לחשוב על אבטחה כחלק בלתי נפרד מהתהליכים הטכנולוגיים.

החבר'ה הרעים תמיד ינסו לנצל הזדמנויות הנוצרות בעולם מרושת יותר. כרגע יש מחסור משמעותי ביכולות בתחום זה, ואני קורא לסטודנטים לשקול כניסה לתעשייה החשובה הזו".

במסגרת תחרות חדשה לסטודנטים, The Secur’IT Cup, מעבדת קספרסקי מעודדת יצירתיות בחשיבה על הדרך להגן מפני איומי העתיד. התחרות פתוחה לסטודנטים מכל העולם ומכל רקע אקדמי. למשתתפים יש אפשרות לזכות ב- 10,000 דולרים,  וליהנות מתחרות עם סטודנטים אחרים ומהתחושה של מהי עבודה בתעשיית אבטחת הסייבר.

אתגרי החשיבה השנה ממוקדים בבעיות, שעד לפני מספר שנים נחשבו כבעיות העתיד, אבל עם התפתחות הטכנולוגיה והתעשייה כיום הן כבר חלק מהמציאות:
  • בריאות מרושתת - אבטחה של מכונות מרושתות לביצוע ניתוחים מרחוק מפני קוד זדוני ושליטה בלתי רצויה.
  • IoT - מערכות של בתים חכמים צריכות להיות מאובטחות מפני איומים הנוצרים מחולשה המאפשרת לתוקף לחדור אל הרשת.
  • בטיחות אישית - יצירת בסיס משפטי יציב ואתי לאינטראקציה בין אדם למכונה תהפוך למשרה חיונית עבור מומחי אבטחת מידע, שיידרשו להבטיח את הבטיחות של רובוטים ושל אנשים.
מידע נוסף אודות תחרות Secur’IT Cup - כאן.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share