מפגש מועדון המנמר"ים הגדול והמקצועי בישראל נחשף לשיטות ניהול חדשות

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מפגש מועדון המנמר"ים הגדול והמקצועי בישראל נחשף לשיטות ניהול חדשות
מועדון המנמ"רים הגדול (מעל ל-600 חברים) נחשף לשיטת הניהול של Crowd Coaching, שתתחיל להיות מיושמת ב-2015 הלכה למעשה ע"י המנמ"רים במועדון, ולתובנות חדשות, שנחשפו גם הן בכנס הגדול והמקצועי בישראל למנמ"רים (CIO). 
מאת: אבי וייס, 26.1.15, 15:10שמואל מרדלר

מועדון המנמ"רים הגדול בישראל מיסודו של ERP.ORG המונה מעל ל-600 מנמר"ים החברים בפורטל, שנולד מיוזמתו ובניהולו של שמואל מרדלר (בתמונה משמאל) ובליווי מקצועי של IDC ישראל, התכנס לאחרונה בכפר המכבייה לכנס המקצועי השנתי תחת הכותרת: CIO Focus 2015. ​בכנס השתתפו כ-200 מנמ"רים מארגונים ועסקים בישראל. 

שמואל מרדלר, מייסד ומנכ"ל ERP.ORG: "בקרוב מאוד נפיץ שאלון ל-600 המנמ"רים החברים במועדון, שבו נשאל אותם: 'מה השאלה שתרצה לשאול את חבריך האחרים במועדון ב-2015?' זה ישמש כבסיס לבניית הקבוצות, שכבר החלו להיות מוקמות במועדון ע"י המנמ"רים עצמם, קבוצות בשיטת ה-Crowd Coaching, שאנו חושפים היום בצורה מלאה בפני החברים. לכן, הבאנו את מפתח השיטה הזו לישראל. בנוסף, השקנו 'פורטל יועצים' ענק לכל צרכי המנמ"רים, יועצים, שיענו למנמ"רים בכל תחום מקצועי בו הם רוצים לשאול שאלה בכל עת". 

גדעון לופ
גדעון לופזז, (בתמונה משמאל), מנכ"ל IDC ישראל: "אנו, כחברת מחקר בינלאומית, נתקלים בהתפתחויות של תעשיית ה-ICT בהתאם לשאלות, שהלקוחות שואלים אותנו, מעבר להיבט המחקרי. אנו רואים, שרוב המנהלים מבינים, ש'הגבינה זזה'. יש לזה הרבה מאוד משמעויות.

מה זז? הדבר הכי דרמטי זה, שבעצם הטכנולוגיה כבר לא מעניינת. מה שחשוב זה הערך העסקי. העיקר: בכלל לא חשוב היכן הערך הזה יושב, זה בכלל לא חשוב אם זה בתוך התשתיות של הארגון או מחוצה לו בענן במקום כלשהו. 

אולם, יש עדיין רבים וטובים, שלא רואים את הסיכונים הקיימים ואת ההזדמנויות העומדות בפניהם. רבים חושבים בטעות, שמה שהיה ב-15 השנה האחרונות יהיה גם ב-15 השנים הבאות. זה כמובן מצב של אי הבנת המציאות. 

אי אפשר יותר 'לעצור את העגלה', כמו שאני רואה בכמה חברות בישראל. במציאות של היום, צריך כל הזמן לקבל החלטות. זה חלק מהתהליך הניהולי. לכן, חשוב לקבל החלטות נכונות עכשיו, כדי לא לפגוע בעתיד של הארגון. בטווח של שנתיים - כל השוק שוב ישתנה. לכן, צריך לנתח מה המשמעויות העסקיות והארגוניות של ה-IT החדש.

אין ארגונים רבים המתכוננים למהפכות הללו ועושים זאת מהר. לכן, יש צורך בשת"פ מלא בין ההנהלה לאנשי ה-IT כדי שיחפשו אילו השקעות מקדמות עסקים. 

אני מציע לבצע מדידה ושיווק של כל ערך עסקי. חשוב לדעת את הערך עסקי של כל טכנולוגיה ולדעת לשווק זאת פנימה. צריך לאתר מי מוביל שינוי בארגון ומי מעכב שינויים. צריך להגיע למצב, שבו כולם מדברים בשפה עסקית.

אני ממליץ להבין את המשמעויות ובעיקר המשמעויות מה יקרה אם לא נעשה שום דבר. אם לא נשקיע בשום דבר חדש. אם נתעסק רק בשימור הקיים. בנוסף, צריך לנתח סיכונים בכל השקעה. זה לא דבר פשוט. המעבר לענן הוא לא דבר נטול סיכונים. 

כיום, יותר מתמיד, יש יתרונות בהשקעות חדשות, כי אפשר לטעות בזול. בעבר, כל השקעה הייתה מאוד יקרה וכל טעות עלתה הון עתק. זה נגמר. העלויות פשוט יורדות ואפשר לשנות כיוון כמעט בלי נזקים, תוך כדי ביצוע, מה שלא היה ניתן בעבר.

הטרנספורמציה היא כוללת, של חברי ההנהלה יחד עם מנהלי ה-IT . המחיר הארגוני והאישי של התעלמות, יהיה מהיר מכפי שרבים מעריכים".


מאיר אדלרמאיר אדלר, (בתמונה משמאל), CTO, חברת CA ישראל: "אנו מובילים מהלכים לא שגרתיים ויצאנו במסר חדש לתעשיית ה-ICT, מסר של 'כלכלת אפליקציות'. ארגונים גדולים הם סוג של בית תוכנה המפיק אפליקציות. אפליקציה היא חלק מהתוכן של הארגון וקשורה למבנה העסקי של הארגון. זה משתלב היטב בכל המגמות הקיימות, כולל IoT, כי הכל משתלב בממשקי API לכל פלטפורמה. 

צריך שתהיה לכולנו אפס סובלנות לאפליקציה גרועה. אפס סובלנות לאפליקציה שלא מקיימת את מה שהיא מבטיחה. הדרך להשיג את זה היא באמצעות גישת ה-DevOps, שהיא התפתחות מאוד מרכזית בעולם האפליקציות.

התהליך הזה שובר את המחסומים בין עולם הפיתוח לעולם הייצור והתפעול. בנוסף, כל מה שניתן לרכוש ב'מיקור חוץ', אין צורך לעשות בבית. היום קל מאוד לרכוש הכל בענן". 

שלמה מרקוזה, (בתמונה משמאל), סמנ
שלמה מרקוזהכ"ל טכנולוגיות ומנמ"ר DHL ישראל: "אני התחלתי להריץ את פרויקט CrowdSource Coaching במועדון המנמ"רים. כל מנמ"ר הוא כמו פסיכולוג. הכל נהיה יותר מורכב ויותר אינטגרטיבי. המשתמשים הפנימיים בארגון רוצים היום רק אפליקציות ואם לא ימצאו זאת בארגון, יצאו החוצה. אבל, לכל מנמ"ר יש מגבלות תקציב.

לכן, אנו פתחנו במועדון שירות של CrowSource Coaching. זה שירות המסייע למנמ"ר, שמבצע כל פרויקט. המהלך הזה נועד לשפר תפוקות, להפחית סיכונים ועלויות. כל זאת, ע"י שילוב של ידע וחשיבה בין חברי המועדון.

נאתר קבוצות ממוקדות של מנמ"רים לפי נושאי הפרויקט ונעזור זה לזה בכל השלבים ובכל מחזור החיים של כל פרויקט. מידע משותף יהיה פתוח לחברים באותה קבוצה ויוכל לשמש אותם כדי להתקדם מהר יותר, כתוצאה מהתבונה המשותפת של הקבוצה". 

ד"ר ג'יי קולקר, (בתמ
Dr. Jay Colkerונה משמאל), מייסד ומנכ"ל CrowdSource Coaching: "הלקחים והשיטה, שאני מציג כאן, מבוססים על הניסיון הרב, שצברתי בחיי. עבדתי עם החברות הגדולות בעולם, עם ממשלות בחלקים נרחבים של העולם, עם גופים פיננסיים גדולים, גופים אקדמיים, רשתות מסחר גדולות ועוד.

לאור הניסיון שצברתי, מצאתי, שהגישה של CrowdSource Coaching היא הגישה הנכונה והיעילה לניהול עסקים וארגונים בימנו ובעתיד הנראה לעין.

השיטה הזו מזיזה מנהלים מניהול ורטיקלי לניהול הוריזונטלי. זה יכול להצליח גם בשיטות של 'מיקור המונים'. אבל היתרון הגדול למנהלים, שזה נעשה בקבוצות קטנות וממוקדות. זה ההיפוך של 'מיקור המונים' לתוך קבוצות קטנות. 

ההצלחה של מכון אדלר בטיפול בבעיות משפחתיות ע"י הקמת קבוצות של הורים עם בעיות דומות הוביל אותי לתובנה, שהגישה הזו יכולה להצליח גם אצל מנהלים. זה לא סותר את השיטות הקיימות, אלא בא להוסיף עליהן שכבה ניהולית חדשה, שמתאימה יותר לצרכי הניהול העכשוויים של ארגונים ועסקים.

בגישה ההוריזונטלית, אני כמנהל לא נמצא במוקד. המוקד הוא במשימה ומה שחשוב זה הצוות.

איך משמרים את המנהיגות בעבודת רוחב, בעבודת צוות? אני כמנהל צריך להוכיח ידע, חזון, רעיונות, לעורר התלהבות בקבוצה. הכיוון הזה מתאים מאוד להתפתחות החברתית, שאנו מצויים בתוכה. זה גם מה שהעובדים מצפים מהמנהלים שלהם. הם מצפים, שיתנו להם ערך ושהם ירגישו שווי ערך.

המודל האנכי כבר לא מתאים לעובדים של המאה ה-21. זה מאוד מתאים לישראל, שיש לה רוח של סטארטאפים בכל פינה. הכיוון הוא: להפיק את התועלת המירבית מכל עובד. זה לא יכול להתבצע בשיטות הישנות. השיטה של 'מפקד-פקוד' כבר לא עובדת. היא גם לא עובדת ביחידות צבאיות, שליוותי אותן (בצבא ארה"ב). 

הגישה החדשה דורשת מעורבות של העובדים בכל הנעשה בארגון. היא  דורשת מהם להיות חלק מהרצון הארגוני להצלחה. צעירים יימצאו בחברות זמן קצר אם הם לא מתחברים לערכים של הארגון. אם הם לא מרגישים שמשתפים אותם, הצעירים יעזבו מהר וצריך כל הזמן להכשיר את החדשים, שגם עוזבים מהר.

גם לקוחות הארגון מרגישים אם העובדים מולם אינם מרוצים ממקום עבודתם. יש לכך השפעות ענקיות על היכולת להצליח, היכולת של הארגון לשמר את שמו בקרב לקוחותיו. הרי המגע עם הלקוחות מתבצע רובו ככולו ע"י העובדים. 

מהנסיון שלי, שינוי שיטת הניהול מוביל לתוצאות דרמטיות. ראיתי זאת בכל מקום בו יישמו זאת. הגישה החדשה הזו מלווה בסדרת אפליקציות התומכות בכך. בנוסף, אפשרי לחבר מנהלים או כל סוג של עובדים לרוחב, בכל קצוות העולם. ניתן ורצוי לחבר אנשים, שעושים מטלות דומות, כדי שיתיעצו ויפתחו ביחד תובנות ואיסטרטגיות הנובעות מההבנה הקולקטיבית, שנוצרת מהאינטראקציה המתקיימת בסוג הזה של ניהול רוחבי. 

מנמ"רים במאה ה-21 אמורים לספק פתרון לעסקים בהם הם עובדים בתנאים המשתנים מהר סביבם. לכן, אני אעזור למועדון לקדם את התהליך הזה בתוכו". 


עבודה קבוצתית



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

16-19/9/19 - DLD Tel Aviv Digital Conference 2019 

23/9/19 - FoodTech IL 2019  

28-29/10/19 - Smart Mobility Summit 2019 

17-24/11/19 - שבוע היזמות העולמי 2019  
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם למאי 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן
 
זרקור חברות
 
PIXABAY
 
NORDVPN
 
Telecom Expert
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
PIXABAY
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים