סיכום הפאנלים בוועידה השנתית לערים חכמות Smart City Summit 2019

דף הבית >> בקהילה >> אירועים, כנסים ותערוכות >> סיכום הפאנלים בוועידה השנתית לערים חכמות Smart City Summit 2019
סיכום הפאנלים בוועידה השנתית לערים חכמות Smart City Summit 2019
מאת: מערכת Telecom News, 5.2.19, 13:59 SMART CITY FREE 
 
תמצית דברי הדוברים בפאנלים "כיצד להפוך ערים בישראל לחכמות יותר", "תחבורה חכמה 360". "4 Top- ראשי ערים מדברים על אתגרים והצלחות בדרך לעיר חכמה" והצגת Mobileye 8 Connect - המערכת החדשה של החברה, הדור הבא של מערכות הבטיחות.
 
אתמול נערכה הוועידה השנתית לערים חכמות, באווניו בקריית שדה התעופה, במסגרתה פרסמנו - כאן ראיון בלעדי עם ה-CTO של בינת, על תפישה חדשנית בניהול רשת עירונית בעיר חכמה.
 
כעת מובא להלן סיכום תמצית של הפאנלים בוועידה:
 
פאנל  Smart Your City- כיצד להפוך ערים בישראל לחכמות יותר
 
הלה אורן, מנכ"לית קרן ת"א לפיתוח: "עיר מורכבת מקהילות שונות ואנו צריכים לדעת להקשיב להן ולתת מענה, לשים את התושב במרכז. אפשר עם כלים טכנולוגיים אבל זו לא חובה. יש לחפש דרכים יצירתיות להשתמש בתקציב. לערים יש כלים נוספים - קרנות היודעות לגייס כסף, תורמים, מכרזים חכמים. התפקיד שלנו הוא להסיר את החסמים והפקידות העירונית צריכה להנגיש את העיר לתושבים".
 
נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור: "עדיין אני חושב, שבעיר כמו ת"א יש ציפייה לראות הרבה טכנולוגיה. הבעיה היא לא הטכנולוגיה אלא התקציבים והיכולות של העיריות לפנות את התקציב לדבר הזה. בסופו של דבר, ההשקעה של הכסף תחזור לאזרח בצורה של עוד תקציבים".
 
דליה ירום, מנהלת אגף התקינה, מכון התקנים הישראלי: "מרבית התקנים בעולם באים כדי לתת כלים לכלכלה לנוע. המטרה של התקנים היא לתת כלי אחיד, להכניס את כולם תחת אותה מסגרת ותחת שפה אחידה".
 
דרור מרגלית, סגן לטכנולוגיות במטה ישראל דיגיטלית: "עיר צריכה לשרת את התושבים ואת העסקים בכלים מתקדמים. האם העיר היא קשובה ויודעת לתת לתושב תחושה ,שמה שהתושב מקבל עומד על הצרכים שלו?
 
שמוליק בן טובים, חבר הנהלת המכון הישראלי לערים חכמות: "התושב הוא שותף לגיבוש המדיניות, משתף פעולה עם הגורמים הרוצים לעזור לו ושותף לפתרונות האפשריים. אני לא מכיר תושב, שלא רוצה לשפר את איכות החיים שלו".
 
פאנל תחבורה חכמה 360
 
פג׳ שמואלביץ׳, סמנכ״ל בכיר, Waze: "יש יותר מכוניות ביחס לכבישים, ורק אם נוריד את מספר כלי הרכב נוכל לסיים את הפקקים. הטכנולוגיה ישנה. גם אנו וגם חבריי לפאנל כבר מפעילים טכנולוגיות כאלו. השינוי האמיתי הוא השינוי החברתי. והאתגר הוא לחפש את התמריצים, שיתמכו בשינוי החברתי, הקהילתי".

גיא אברהמי, מנהל תחום תחבורה שיתופית Gett Together: "היוזמות במדינה הוכיחו, שהציבור צמא לתחבורה שיתופית וציבורית. הפתרון שלנו לעסקים - הביקוש אליו גבוה וזה רק מראה, שאם היינו יכולים לעבוד במודל הזה ב- b2c היינו גדלים משמעותית. אנו מאמינים שזה יגיע".
 
אלון שנצר, סמנכ"ל מכירות EMEA, Moovit: "הרגולטור מנסה לעזור. פיילוטים, שאנו מעורבים בהם בגוש דן וחיפה - המדינה משקיעה בהם הרבה. מטרת הפיילוטים לראות כיצד תחבורה דינמית משתפת פעולה עם תחבורה ציבורים ומנווטת את האנשים לנסוע יותר בתחבורה ציבורית".
 
יקיר פניני מנדל, ראש תחום שירותים קהילתיים, ישראל מעבר למגבלות, ג'וינט ישראל: "אנו מפתחים שירותים לאנשים עם מגבלות גם בהקשר של תחבורה. אנו לקראת שותפות עם משרד התחבורה. 20% מהאוכלוסייה היא אוכלוסייה בעלת מגבלות, 12% מהאוכלוסייה היא בגיל השלישי. האוכלוסייה הזו היא צרכנית גדולה של תחבורה ציבורית ועדיין לא שמענו התייחסויות לצרכים שלה. אנו כגו שמפתח שירותים, מנסים להתמודד עם הבעיה ע"י העברת קורסים לאוכלוסייה והבאתם לחיים עצמאיים בקהילה.
 

פאנל Top 4  - 4 ראשי ערים מדברים על אתגרים והצלחות בדרך לעיר חכמה
 
עידן אורמן, שותף, מוביל קבוצת הייעוץ Deloitte למגזר הציבורי התייחס לעליה החדה בציפיות התושב, למהירות תגובה ביחס לתקציבים, שלא עולים באותו קנה, והם אלו היוצרים את הפער, שאליו חייבות הטכנולוגיות והדיגיטל להיכנס. הוא פנה לראשי הערים הלתת דוגמאות לדברים, שהם עושים בפועל בהיבט הטכנולוגי:
 
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת התייחס למאפיין המשמעותי ביותר בעיר, שהוא השמש. בעיר יש עצמאות אנרגטית. 80% מתצרוכת החשמל של אילת וחבל אילות מגיעה מהאנרגיה הטבעית של השמש. דבר הנותן אנרגיה ירוקה וחוסך מחשבון החשמל של התושב ושל העירייה.
 
אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק, התייחס לכך, שאגף ההנדסה בעיר והאגף לשירותים חברתיים הפכו להיות ממוחשבים. רוב תושבי בני ברק לא משתמשים בסמארטפונים ולא במצלמות על גבי ההסמארטפונים. בבתים אין אינטרנט. תושבי העיר מאד מוגבלים לקבל שירותים מודרניים. הפתרון הוא פיזור עשרות עמדות חכמות ברחבי העיר בהן ניתן לקבל מגוון שירותים. בעמדות יש מדפסת וניתן לשלוח ולהדפיס מסמכים. ניתן לקבל דרך המערכת שירותים עירוניים, שירותי ביטוח לאומי, קופת חולים. המערכת התחילה לתפקד רק לפני חודשיים. העולם החדש לא מוכר לתושבי העיר, וליד העמדות מוצבים דיילים.
 
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה: "כדי להפוך עיר לחכמה צריך שזה יהיה היעד המרכזי של ראש הרשות. לאחרונה מימשנו מערכת בקרה בפיקוח באמצעות מערכת ה- GIS שלנו, פאנלים סולריים במערכות החינוך. בשנה הבאה יפתח מרכז מדע וטכנולוגיה לגיל הרך אליו יגיעו מדי יום 2-3 גני ילדים ללמוד על מדע טכנולוגיה כדי להתאים את הילדים למציאות המשתנה כבר מגיל כזה, תקציב של עשרות מיליוני ₪".
 
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים:  "לגבי הפיל שנמצא באולם - צמד המילים: עיר חכמה. אחרי עשרות פגישות עדיין לא הבנתי מה זו עיר חכמה ואני חושב, שהרבה ראשי ערים גם לא הבינו. אני רואה את זה כך - לתת שירות לתושב, בכל התחומים והצורך המודרני, הטכנולוגי של עיריות להתנהל בצורה חכמה. עירייה צריכה להתנהל כמו עסק לכל דבר, ליזום, לחסוך, להתנהל בצורה מודרנית וטכנולוגית. בגבעתיים יש מערכת חכמה על הפחים, מצלמות בגינות וכיוב'. מתן שירות בצורה חכמה זו לא תמיד טכנולוגיה, שעולה הרבה כסף".
 
על האתגר הקשה ביותר ליישום בהפיכה לעיר חכמה ואיך כל ראש עיר יכול להשפיע, התייחס הפאנל:
 
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה: "נושא הרגולטור, מדינת ישראל לא ערוכה להיות חכמה. לדעתי צריך להקים במשרד הפנים מדען לעיר חכמה. שההנחיות תגענה מלמעלה, כיום כל רשות עושה את זה בנפרד. להערכתי, כ-50 רשויות מקומיות תעסוקנה בנושא הזה ב-5 השנים הקרובות, כל השאר לא תוכלנה בגלל חוסר בתקציב. יש להשקיע עשרות מיליונים. רק תאורת הלדים בהרצליה היא פרויקט בהיקף של 15 מיליון ש"ח. האתגר הראשון הוא הכשרת כוח אדם. לגבי ממשקי IoT, חדירה לפרטיות - רצינו להציב מצלמות אבטחה אך אסרו עלינו, הרגולטור צריך להתארגן. יש לקחת בחשבון גם אנשים בעלי צרכים מיוחדים".
 
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת: "האתגר המרכזי הוא הטמעת האמצעי בקרב הציבור והקהילה ולקבל אותם כשותפים לתהליך. זכינו בקול קורא מטעם האיחוד האירופאי, שתכליתו חיסכון באנרגיה באחת השכונות והפיכתה לשכונה חכמה. האיחוד נתן מתקציבו כ- 700 אלף יורו והדבר המעניין שהיה הוא השיח עם התושבים. בפעולה כזאת צריך לראות את התושב כשותף ומבין. כאשר כל הקהילה תדבר ברפרטואר אחיד נוכל לעבור את חלק מהחסמים עליהם דיבר משה".
 
אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק: "בטווח הקצר, הפיכה לעיר חכמה כרוכה בעלויות כספיות. היינו רוצים להטמיע את החידושים במחלקות נוספות אך בני ברק היא עיר סוציו אקונומית לא מהגבוהות ביותר, בלשון המעטה. השירות, שניתן במחלקת ההנחות, הוא חלק כבד מהמעמסה העירונית. הטמעת שכלולים כרוכה בעלויות, שאין לנו מהיכן להביא. צריך רצון עז ממנהיגי העיר להטמיע את המגמות הטכנולוגיות, שתובלנה לחיסכון בטווח הרחוק".  
 
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "בעולם אידיאלי, טבעי לצפות שמשרד הפנים יקים מנהלת ויתנו לנו כספים. אבל אני לא מצפה לכספים במיוחד לערים ממעמד סוציו אקונומי גבוה. בסופו של דבר זו האחריות של ראשי הערים. על ראשי הערים להבין, שההצלחה שלהם תהיה להתנהל בצורה חכמה ומודרנית. הפוליטיקה העולמית מתנהלת כיום ברשתות החברתיות. כולנו נצטרך להפוך את הערים שלנו לחכמות אחרת לא נוכל לתת שירות לתושבים שלנו בצורה מודרנית".
 
בנוסף בלטה הרצאתו של אריק בלנרו, מנהל מכירות שוק ישראל, חטיבת AM, Mobileye, שהתייחס למהפכת המכוניות האוטונומיות והדרך בה אנשים, סחורות, שירותים ינועו מנקודה Aל-B הולכת להשתנות מבלי היכר.
 
הוא נתן מספר נתונים מדאיגים, שמצביעים על הסיבה, שיש להוציא את הנהג החוצה מהמשוואה – מיליון ורבע בני אדם מתים מדי שנה בתאונות דרכים, שזה 2 מקרי מוות כל דקה. 50% מהם הולכי רגל, אופניים, אופנועים. 20-50 מיליון פצועים, חלקם פגיעות משמעותיות ונכויות. וישנן גם עלויות למדינות. 93% מהגורמים לתאונות הדרכים הוא הגורם האנושי.
 
הוא הציג את ה-Mobileye 8 Connect - המערכת החדשה של החברה - הדור הבא של מערכות הבטיחות. על הפיצ'רים הבסיסיים של מובילאי המערכת יודעת לזהות גם הולכי רגל ועצמים בלילה. זו מערכת היודעת לעשות בטיחות מתקדמת וחכמה. המערכת מתבססת על מידע המתקבל מהרבה מאד רכבים. נדע לקבל מידע על רכבים הנוסעים לפנינו ויודעים להגיד לנו מה יקרה כמה קילומטרים קדימה כמו ערפל או מזג אויר סוער. בהתאם לזה המערכת תשנה את ההגדרות שלה באופן אוטומטי.  זו מערכת בטיחות הנשענת על דיווחים מרכבים אחרים. היא ממפה את הנתיבים, תמרורים, שלטים ויוצרת מפות היושבות על הפלטפורמה, מפות רב שכבתיות המתבססות על דיווח המונים ומאד מדויקות.
 
ניתן לראות כמה אנשים ממתינים בתחנת אוטובוס ולנהל את התחבורה בהתאם, עבודות בכביש, תשתיות - לנהל את התחבורה בצורה אחרת, האם הרמזורים עובדים כראוי, האם הכבישים בנויים כהלכה, פריסת תמרורים בעיר, אזורים מרובי התראות על סכנת פגיעה בהולכי רגל, זיהוי דפוסי חניה ועוד.

קרדיט צילום תמונה תחתונה של פאנל ראשי הערים: דרור סיתהכל
 
פאנל ראשי ערים קרדיט דרור סיתהכל



 
 
 



 
 
Bookmark and Share


 

לוח מודעות
מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים עדכניים מהשנה האחרונה מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.


 




לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.

13/5/19 - ChipEx2019 

14/5/19- Oracle Cloud Day & Code Explore  

14-16/5/19 - 2019 MIXiii - Biomed  

28-30/5/19 - Israel Impact Summit 2019  

23-27/6/19 - Cyber Week 2019 
 

הכי ניצפים 

דירוג הסמאטרפונים הטובים ביותר בעולם לפברואר 2019 עפ"י Business Insider - כאן

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק ג' - ההפסד הצרכני - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה מבלבלים את המוח לציבור בנושא המכונה "שוק סיטונאי"? - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת המחדל המדהים המוסתר מהציבור של הרס רשתות הסלולר - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

איך רבע מיליון לקוחות נפלו בפח ועברו להסדר המכונה בטעות "שוק סיטונאי" - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

מבחן דרך: חיבור VPN - האם זו ההגנה המושלמת על הגלישה ועל הפרטיות? - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בנוגע לחקירת "פרשת בזק-YES" ולמה ביבי לא בעניין - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת ההונאה הגדולה שהובילה לכך שמוצרי התקשורת יקרים יותר בישראל - כאן

בלעדי לקוראי האתר: 1 ש"ח ליום שיחות וגלישה ללא הגבלה בחו"ל... - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

צעירי קליפורניה "עפים על עצמם" עם ה-e-Scooter קורקינט בשם Bird (ציפור) - כאן

השוק הקווי לקראת דעיכה ויצירת מונופול חדש (סלקום) על חורבות בזק והוט - כאן

חשיפה: האם ניתן לחבר ממיר כבלים פרטי על רשת הוט? - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: חשיפת "דבר ראשון" בעניין היועמ"ש - היבטים חמורים חדשים - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי המאת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן
 
זרקור חברות
 
Telecom Experts
 
NORDVPN
 
קפל
 
טלקום אקספרטס
 
NordVPN
 
עדן אימון עסקי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Pixabay
 
Telecom Experts
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live Zappix
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
 מפת הביטקוין   מהירות גלישה Your IP שירותנט
לייבסיטי - בניית אתרים