Telecom News - מה הדפדפן המוביל בעולם? תלוי את מי שואלים

מה הדפדפן המוביל בעולם? תלוי את מי שואלים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מה הדפדפן המוביל בעולם? תלוי את מי שואלים
מה הדפדפן המוביל בעולם? תלוי את מי שואלים!
מאת: אבי וייס
10.02.2013, 12:00
 
אתרי מדידה שונים מספקים נתונים סותרים לגבי הדפדפן המוביל בעולם. די ברור, שאקספלורר מצוי בירידה מתמדת וכרום (של גוגל) בעלייה מתמדת.
 
אתר w3schools שמקובל בקהיליית בוני האתרים מציג נתונים מאוד ברורים: בינואר 2013 דפדפן הכרום מבית גוגל הוא הדפדפן המוביל בעולם עם 48.4% נתח שוק, אחריו פיירפוקס עם 30.2%, אחריו אקספלורר (של מיקרוסופט על כל גרסותיו) עם 14.3% ומאחור משתרכים ספארי ואופרה (4.2% ו- 1.9% בהתאמה). אתר זה מודד במשך 10 השנים האחרונות את השימוש בדפדפנים בעולם, אך הוא מוטה לכיוון הקהילה היותר מקצועית. 

מולו, אם נביט על הנתונים של Net MarketShare נראה תמונה שונה לגמרי. כאן אקספלורר הוא הדפדפן המוביל בעולם עם 48.57% נתח שוק ואחריו פיירפוקס בעוד שכרום מצוי רק במקום שלישי, כפי שניתן לראות בגרף הבא לינואר 2013:
גרף השימוש בדפדפנים באינטרנט
 
מולו, ניצב אתר StatCounter שמציג כמעט שיוויון בין נתח השוק של אקספלורר מול הכרום (סביב ה- 32%) כאשר בחודש החולף כרום עבר במעט את האקספלורר, כמוצג בגרף הבא:


 
אז למי להאמין?
שיטות מדידה שונות מביאות לתוצאות שונות. מבלי להיכנס למנגנוני המדידה של שלושת האתרים שהוצגו כאן, ברור, שכולם מוטים. כל עוד אין מדד אחד מוסכם למדידת נתח שוק של דפדפנים, אלו התוצאות שנקבל. דבר אחד ברור לנו כאן בישראל: אנו צריכים לכבד לפחות את שני הדפדפנים המובילים: אקספלורר (שלאחרונה יצאה גרסה 10 שלו) וכרום, כאשר בעדיפות שנייה את הפיירפוקס והספארי. אני באופן אישי גולש בשני המובילים במקביל. מדוע? כי יש אתרים שנראים טוב יותר בכרום מאשר באקספלורר ולהיפך. עובדה. 
 
תגיות:
 
 
Bookmark and Share