Telecom News - המטרה: להפחית בשליש את התלונות המוצדקות כנגד רשות השידור

המטרה: להפחית בשליש את התלונות המוצדקות כנגד רשות השידור

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> המטרה: להפחית בשליש את התלונות המוצדקות כנגד רשות השידור

יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת קבע אמש (20/02/13)

ביום עיון מיוחד בנושא שיפור השירות באגף הגביה – היעד ל-2013: להפחית את התלונות המוצדקות בשליש

 

יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת קבע ב- 20/02/13, ביום עיון מיוחד בנושא שיפור השירות באגף הגביה מדיניות של "אפס סבלנות למשתמטים סדרתיים מאה אחוז סבלנות לאזרחים משלמי האגרה" וקבע להנהלת הרשות יעד של הפחתת התלונות המוצדקות של אזרחים ב-33% במהלך שנת 2013.

 

ד"ר גילת, שנרתם אישית לטפל בנושא הגביה, הדגיש כי האגרה היא מקור המימון של רשות השידור וכי על מנת לקיים שידור ציבורי יש לאכוף את החוק ולוודא שכל מי שברשותו מקלט טלוויזיה חייב לשלם את האגרה. עם זאת ציין שיש מקום לשינוי החוק שנחקק ב-1965 ואינו מבטא את השינויים הרבים שחלו מאז. "מדברים רבות על השוויון בנטל, והכלל הזה חייב לחול גם על האגרה- לא יכול להיות שמאות אלפי אזרחים שומרי חוק ישלמו את האגרה ורבים אחרים יעשו דין לעצמם ויתחמקו מהתשלום. ועל מה מדובר? על שקל ליום – סכום מגוחך לחברה שזקוקה לשידור ציבורי".

 

יו"ר הרשות הוסיף שכיום שורר מצב בלתי נסבל שאזרחים רבים הרוצים להתקשר עם אגף הגביה, חלקם גם כאלה שרוצים לשלם את האגרה, אינם יכולים ליצור קשר עם האגף בשל מצוקת כוח אדם ושעות עבודה מועטות. גילת הנחה את ההנהלה לפעול במיידי לתגבור השירות לאזרח באגף הגביה ולמציאת פתרונות אחרים של מוקדי טלפונים חיצוניים שישפרו בצורה דרמטית את המענה לאזרחים. "לצד תפקידה כרשות גובה, חייבת הרשות לתת מענה לבעיות של האזרחים ועל כן יש לתגבר מיידית את כוח האדם שעוסק בכך".

 

גילת ציין שרשות השידור חייבת להבחין בין משתמטים סדרתיים שמסרבים באופן שיטתי לשלם את האגרה ובין אזרח שלא שילם את האגרה באופן חד פעמי, ולהכין תכנית לטיפול שונה בין שתי האוכלוסיות. כיום מופעלים על ידי הרשות חמישה משרדים שהצליחו לאתר סרבני תשלום. בדיון סוכם שהרשות תקפיד על רענון ההנחיות למשרדי עורכי הדין ועל בקרה של פעילותם.

 

יו"ר הרשות סיכם את הדיון בכך שקבע שלצד יעדי הגביה של האגף  יוצב יעד נוסף – הפחתת התלונות המוצדקות בלפחות שליש בשנת 2013 ותחילת ההתארגנות של אגף הגביה לאגף שירות לקוחות. עם כניסתו לתפקיד גיבש גילת תכנית של הפיכת אגף הגביה לאגף שירות לקוחות במסגרת המבנה הארגוני החדש.

Bookmark and Share