Telecom News - קהילת הוורדפרס הישראלית נפגשה בכנס בירושלים

קהילת הוורדפרס הישראלית נפגשה בכנס בירושלים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> קהילת הוורדפרס הישראלית נפגשה בכנס בירושלים
קהילת הוורדפרס הישראלית נפגשה בכנס בירושלים. 70% מהאתרים ברשת הם "סגורים", וזה לא תקין!
וורדפרס
מאת: נירית וייס-בלט
221.02.13, 18:35
 
קהילת הוורדפרס הישראלית נפגשה בכנס בירושלים, הכנס כלל מסלול כללי ומסלול למפתחים. הנה מספר דוגמאות מהאירוע.
 
מאות אנשים התכנסו ב-20 בפברואר במלון לאונרדו בירושלים לכנס השנתי של קהילת וורדפרס בישראל - וורדקמפ ירושלים 2013. הכנס אורגן על ידי מרים שוואב מנכ״לית חברת illuminea בשיתוף עמותת המקור ו- CodePoet.
 
עומר לוי, מתכנת, מעצב ומנהל פרויקטים עצמאי, דיבר על שימוש בוורדפרס לעמותות וארגונים חברתיים ופוליטיים, שחייבים נוכחות אינטרנטית, אך בעלי תקציב דל או לא קיים. הוא ציין מיזמים שונים כמו הסדנא לידע ציבורי, שדואגת לשקיפות החלטות הממשלה.
 
עופר כהן, מנהל פיתוח של חברות סטארטאפ ופעיל קוד פתוח, דיבר על וורדפרס כקוד פתוח: "וורדפרס נולדה כפלטפורמה לבלוגרים ב- 2003 והיום הסטטיסטיקה מדברת על כ- 90 מיליון אתרים, 16% מה-www. אם וורדפרס לא היה קוד פתוח הוא היה עולה כסף והיו הרבה פחות אתרים. אתרי הוורדפרס עומדים בתקינות W3C וזה מסייע לנגישות לכולם. בנוסף, אמירה של לינוס טורבאלדס, מייסד לינוקס: ככל שיש יותר עיניים על הקוד ככה יש יותר סיכוי שהבאגים יתגלו ויטופלו".
 
עופר נשאל מהקהל למה בישראל ג'ומלה תופס פחות מוורדפרס? תשובתו הייתה: "הקהילה הייתה מורדמת עד 2010, אבל היא מונה בישראל מאות אנשים. הסיבה בעיקרה היא פוליטית, לכן אני מעדיף לא להרחיב בנושא. אולם, הפיצול הוא לא העניין החשוב, אלא העובדה ש-70% מהאתרים ברשת הם סגורים, וזה לא תקין".
 
הבלוגר והסופר Kimanzi Constable נתן הרצאה בנושא "כוחו של סיפורך". לדבריו, יש 3 מיליארד אנשים אונליין בכל יום ובאופן טבעי אנחנו רוצים נתח כלשהו מכמות הקוראים העצומה הזו. העמוד הכי חשוב באתר שלך הוא ה-About Me (אודותיי), בו אתה חייב להיות מעניין ולספר את הסיפור שלך.
 
"הסיפור שלי: אחרי חודש ראשון של כתיבה בבלוג (על עבודתי) הבנתי, שכבר צברתי הרבה חומרים והחלטתי לפרסמם כספר. שיתפתי ברשת את כל מכריי, שאני עומד להוציא ספר, וכשפרסמתי אותו באמזון הייתי בטוח שיקנו אותו, אבל לא קנו. הייתי בדיכאון, אבל בסוף הבנתי במה טעיתי- הייתי עסוק מדי בכסף, ברצון להרוויח מהר, ולא בתוכן ובמסר. אז התחלתי לכתוב מחדש והפעם על נושאים שהיו קרובים לליבי ולליבו של הקהל. הבנתי, שהסיבה היחידה, שיבואו אליי, היא אם אפרסם מסר מרכזי, שיגרום להם לחזור. גיבשתי מסר מרכזי ועסקתי בלעזור להם ולרגש אותם. התחלתי גם לפרסם פוסטים אורחים בבלוגים אחרים וזה עזר להגדלת ה- Traffic, והמספרים גדלו לעשרות אלפים בחודש.
 
אחרי 8 חודשים מכרתי להפתעתי 75,000 עותקים מהספר שלי. מה שהתחיל בספר שפורסם עצמאית התפתח לכך שבית דפוס לקח את ספריי תחת חסותו. אני אדם לא טכני ועדיין מצאתי את וורדפרס כ- User-friendly והיום אני נהנה מכל העדכונים החדשים. אני מסתובב ברחבי העולם בכנסים והמסע הזה מוכיח, שניתן להגשים חלומות- אני עדות חיה לכך!".
 
נושאים נוספים שנידונו בכנס: טיפים לניהול העסק שלך בוורדפרס (מרים שוואב), וורדפרס בבית המשפט (עו״ד יהונתן קלינגר), בניית אתרים יפיפיים וסמנטיים בוורדפרס (אברהם קורנפלד) ואופטימיזציה ושיפור ביצועים בוורדפרס (אלמוג בקו).
 
בלוג
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. 
 
 
 
Bookmark and Share