Telecom News - משרד התקשורת הודיע לחברות הסלולר החדשות הוט מובייל וגולן טלקום את אופן חישוב 7% לצורך קבלת החזר הערבות

משרד התקשורת הודיע לחברות הסלולר החדשות הוט מובייל וגולן טלקום את אופן חישוב 7% לצורך קבלת החזר הערבות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת הודיע לחברות הסלולר החדשות הוט מובייל וגולן טלקום את אופן חישוב 7% לצורך קבלת החזר הערבות
משרד התקשורת הודיע לחברות הסלולר החדשות הוט מובייל וגולן טלקום את אופן חישוב 7% לצורך קבלת החזר הערבות.
מאת: Telecom News 27/02/13, 11:00

כזכור, על החברות לעמוד במסגרת תנאי המכרז ותנאי החזרת הערבות, שניתנה בעת הליך המכרז, בין היתר,  ביעד השגת נתח שוק של לפחות 7% מהמגזר הפרטי.

לצורך כך, הכריז משרד התקשורת על סך המנויים, הדקות וההכנסות במגזר הפרטי מהם ייגזר נתח השוק בנקודות הבדיקה של "אבני הדרך "שנקבעו במכרז, לצורך חישוב החזר דמי הרישיון של חברות הוט מובייל בע"מ וגולן טלקום בע"מ במכרז בו הורחב \ הוענק רישיונם.

כידוע, חברת הוט מובייל הגישה ערבות על סך 705 מיליון ₪ עבור דמי רישיון וחברת גולן טלקום הגישה ערבות על סך 360 מיליוני ₪ עבור דמי רישיון. ערבויות אלה נועדו לתמרץ את הזוכות במכרז להשיג נתח שוק של לפחות 7% מהמגזר הפרטי.

בעבור כל 1% נתח שוק, כאמור, תקבלנה החברות בחזרה 1/7 מסכום הערבות.

במסגרת המכרז לרישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט"ן) בישראלהרחבת רישיון קיים והענקת רישיון חדש במכרז, נקבעו, בין היתר, הפרמטרים על פיהם יימדד נתח השוק במגזר הפרטי של שני המפעילים החדשים, שנכנסו לשוק: הוט מובייל וגולן טלקום לפי החישוב כדלהלן:

א. היחס בין מספר המנויים הפרטיים של בעל הרישיון לבין מספרם של כלל המנויים של בעלי רישיון רט"ן במגזר הפרטי;

ב. היחס בין מספר הדקות היוצאות הכולל, שיוזמים המנויים הפרטיים של בעל הרישיון לבין מספר הדקות היוצאות, לרבות דקות פנים רשתיות, שיוזמים כלל המנויים במגזר הפרטי של בעלי רישיון רט"ן;

ג. היחס בין היקף ההכנסות מהמנויים הפרטיים של בעל הרישיון לבין היקף ההכנסות מהמנויים, בכלל המגזר הפרטי של בעלי רישיון רט"ן.
 
על-מנת לממש את תכלית המנגנון שנקבע במכרז, שהוא צמצום הפערים בין המנויים העסקים לפרטים, ובשים לב לכך, שלאחר זכייתן במכרז תבאנה החברות הזוכות, ככל הנראה, להגדלה משמעותית של נתח המגזר הפרטי מסך המנויים בשוק, החליט המשרד, כי במועד נקודת הבדיקה, יחושב המכנה לפי תמונת מצב של סך המנויים, הדקות וההכנסות במגזר הפרטי, ששררה ערב תחילת פעילותם של המפעילים שזכו במכרז. באופן זה יילקח בכלל חשבון מצב השוק, ששרר ערב המכרז, מבלי להתעלם מהשינוי לטובה, שחל בהיקף השוק במגזר הפרטי, הודות לפעילותם של המפעילים שזכו.

בין הנתונים שהועברו על ידי המשרד לחברות הסלולר החדשות:

א. מספרם של כלל המנויים במגזר הפרטי נכון ליום 26.9.11 הינו 4,980,019 מנויים.

ב. סך הדקות היוצאות לחודש, שיוזמים כלל המנויים במגזר הפרטי נכון ליום 26.9.11 הינו1,163,443,403  דקות.

ג. סך ההכנסות מהמנויים לחודש בכלל המגזר הפרטי נכון ליום 26.9.11הוא: 489,267,519  ₪. 


 
Bookmark and Share