Telecom News - הושק Google Hot Trends

הושק Google Hot Trends

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> הושק Google Hot Trends
לאחר כישלון של Google Trends לאתרים, השיקה גוגל בשבוע החולף פיתוח מעניין אחר המבוסס על אותו מנוע חיפוש בחדשות ובמתפרסם באתרי האינטרנט: Google Hot Trend המציג מה הכי מעניין ונקרא ברשת בכל רגע נתון.
גוגל טרנדס
מאת: אבי וייס
03.03.13, 08:00
 
בשבוע החולף השיקה גוגל את Google Hot Trends, שירות הכולל גם את ישראל, והמפלח בכל מדינה בה הוא הושק, מה המאמרים \ כתבות \חדשות \ בלוגים הכי נקראים \ מחפשים אותם בכל רגע נתון. הנתונים מאפשרים פילוח של התוצאות בהתאמה אישית (לפי מדינות, לפי נושאי עניין של הגולש וכיו"ב). השירות החל באוסטרליה, רוסיה, קנדה, הונג קונג, בריטניה, טיוואן וכן, גם בישראל. השירות החדש מאפשר לעקוב אחר הטרנדים החמים ביותר ברשת בכל רגע נתון ומעניק הצצה מעניינת במיוחד הנוגעת לנושאים עליהם כולם מדברים. 

הכלי החדש הזה הוא למעשה "גלגול מחודש" של הכלי הקודם של גוגל בתחום זה: גוגל טרנדס לאתרים (Google Trends for Websites) שפרץ בסערה לעולם האינטרנט בקיץ 2008. זה היה מוצר-מידע שאפתני במיוחד, עם כוונות טובות. לכן הוא גם הושק בתור פרויקט "מעבדה" (Google Lab Project), מושג עמום שמשמעותו: קצת פחות רציני מ'ביטא'. מיד עם השקתו, הוא עורר מלחמות-רייטינג בין בעלי אתרים בינוניים וגדולים, גם באינטרנט הישראלי. אתרים מסחריים שגילו שהם נראים טוב ב"גוגל טרנדס לאתרים", התפארו בו בראש חוצות. אתרים אחרים, שחשבו שהשירות מציג אותם באור רע, פסלו אותו. 
 
רוב האתרים הקטנים בישראל כלל לא נמדדו בו, כי גוגל לא הצליח לאסוף עליהם מספיק מידע סטטיסטי. לכן, הבלוגרים שנאו את "גוגל טרנדס לאתרים" מיד בהתחלה: מרבית הבלוגים נשארו מחוץ לסיפור, ויצרו תמונה מעוותת של הרשת. מ-2008 ועד 2012, גוגל לא הצליח להתמודד עם אתרים זעירים, ותמיד החליט שלא לתת עליהם נתונים, בעיקר מכיוון שהאומדנים שלו לא עמדו במינימום של מובהקות סטטיסטית. למעשה, גוגל הקימה את "טרנדס לאתרים" כדי לאפשר למפרסמים להעריך כמויות תנועה באתרים שאיתם הם נמצאים במו"מ, ובמקביל - גם להחליט אם הם מתאימים לפרסום במסגרת "אדוורדס". הבעיה היתה שהנתונים של גוגל לגבי מבקרים ייחודיים ("יוניק יוזרס") היו מבוססים בין השאר גם על אומדנים, למשל על פי כמויות החיפושים וההקלקות עליהם מתוך גוגל, הביקורים מתוך הסרגל של גוגל ("גוגל טולבאר"), ומידע של גוגל אנליטיקס. סגירת השירות ב- 2012 נחשבה בזמנו לכשלון צורב של גוגל, שיש לה כלים טובים למדידה של הגולשים לאתרים (למשל "גוגל אנליטיקס"). 

כעת, עולה שגוגל המשיכה בשנה האחרונה לפתח במעבדותיה את המוצר הזה שנחשב כ"מת", אך לכיוון הרבה יותר פופולרי: פילוח הפופולריות של מה שהגולשים מתעניינים בו בכל רגע נתון. בהחלט התפתחות יפה ומעניינת. לא בטוח שכל מנהלי האתרים יאהבו את הכיוון הזה, שמציג את המכנה הנמוך ביותר של ההתעניינות הציבורית. אולם - זה מה שיש...
 
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share