Telecom News - סקר עולמי צופה, שבסוף 2013 יהיה מספר מנויי הסלולר בעולם כמספר בני האדם בכדור הארץ

סקר עולמי צופה, שבסוף 2013 יהיה מספר מנויי הסלולר בעולם כמספר בני האדם בכדור הארץ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> סקר עולמי צופה, שבסוף 2013 יהיה מספר מנויי הסלולר בעולם כמספר בני האדם בכדור הארץ
סקר עולמי צופה, שבסוף 2013 יהיה מספר מנויי הסלולר בעולם כמספר בני האדם בכדור הארץ
ITU
מאת: אבי וייס
05.03.13, 16:30
 
הסקר מראה ביקוש גובר למידע ולשירותי ICT וירידה במחיר ה- Broadband Internet בעולם.
 
מובייל
סקר, שפורסם ב-27.2.13 ע"י International Telecommunications Union – ITU מגלה, שמספר מנויי המכשירים הניידים מתקרב ל-7 מיליארד. בסוף 2013 יגיע שיעור החדירה ל-96%. בעולם המפותח הוא יהיה 128% ובמדינות המתפתחות הוא יעמוד על 89%.  
ה-Mobile Broadband הוא השוק הדינאמי ביותר עם 2.1 מיליארד מנויים ועם פוטנציאל הגידול הרב ביותר באסיה, שם מצויים מחצית המנויים.
 
אינטרנט
סקר ITU מעריך, ש-2.7 מיליארד בני אדם (39% מאוכלוסיית העולם) ישתמשו באינטרנט בסוף 2013. הגישה לאינטרנט תהיה מוגבלת במדינות המתפתחות עם שיעור של 31% מהאוכלוסייה לעומת 77% מהאוכלוסייה במדינות המפותחות. אירופה תישאר האזור המחובר ביותר לרשת עם חדירה של 75% לעומת 32% באסיה ו-16% באפריקה.

חדירת האינטרנט למשקי הבית נמצאת בעליה. לסוף 2013 הצפי הוא, ש-41% ממשקי הבית בעולם יהיו מחוברים לאינטרנט. ב-4 השנים האחרונות גישת משקי הבית לאינטרנט גדלה בתלילות באפריקה, גידול של 27%. אולם, למרות המגמה החיובית, 90% מ-1.1 מיליארד משקי הבית בעולם, שאינם מחוברים לאינטרנט, מצויים במדינות המתפתחות. בנוסף, מהירות הפס הרחב נמוכה ביותר באפריקה, בכמה ממדינות אסיה ובעולם הערבי.
 
מחירים
מחיר שירותי ה- fixed broadband (הפס הרחב הקווי) נפל ב-5 השנים האחרונות, אבל עדיין נשאר יקר במדינות המתפתחות. במדינות המפותחות הוא מהווה 1.7% מההכנסה הממוצעת לחודש לנפש לעומת 30% במדינות המפותחות. פס רחב הוא הזול ביותר באירופה, בה מחיר מנוי ממוצע הוא פחות מ-2% מהההכנסה הממוצעת לנפש. יש מדינות מתפתחות בהן המחיר הוא מעל 50% מההכנסה הממוצעת לנפש.
 
מגדר
הדו"ח מגלה נתונים לגבי 1.3 מיליארד נשים ו-1.5 מיליארד גברים המשתמשים באינטרנט: 37% מהנשים לעומת 41% מהגברים. אולם, הפער הוא משמעותי במדינות המתפתחות, בהן 16% פחות נשים משתמשות באינטרנט לעומת 2% פחות נשים במדינות המפותחות. אולם, המגמה היא בכיוון הקטנת הפער.

 
אינטרנט עולמי
 


המלצה לגולשים באתר TelecomNews:
חומר חדשותי נוסף לדף הבית נמצא בתפריטים המשניים. אתר חדשות זה בנוי כמו עיתון, בו כתבות רבות נמצאות בדפיו הפנימיים. באתר יש כבר מאות רבות של פריטי מידע וכתבות. בדף הבית מצויות, כמו בכל עיתון, רק הכתבות הראשיות. לכן, מומלץ להקליק על התפריטים בסרגל העליון ולמצוא את תחומי העניין. שפע מידע בלעדי ומעניין מצוי בתפריטי המשנה. 
 
 
 
Bookmark and Share