Telecom News - מדוע צריך ייעוץ עסקי אסטרטגי?

מדוע צריך ייעוץ עסקי אסטרטגי?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> מדוע צריך ייעוץ עסקי אסטרטגי?
מדוע צריך ייעוץ עסקי אסטרטגי?

כולם מוכשרים, כולם תחרותיים, כולם רוצים להצליח ובצדק. לכן, יש לבנות פתרונות יצירתיים ומדויקים לעסקים. ובמשבצת הזו גיא חורשיש לייעוץ העסקי האסטרטגי תפקיד חשוב ומכריע, החל בארגונים גדולים וכלה בחברות הסטארט-אפ.
 
במציאות היומיומית  העסקית אנו נמצאים תמיד תחת מערכת אילוצים על ציר הזמן. אילוצים אלה יכולים להיות בהיבט התפעולי (לוגיסטיקה, ייצור), בהיבט הפיננסי (רכש, קווי אשראי, Working Capital, תקציב, הלוואות) ובהיבט המסחרי (מכירות, שיווק ופיתוח עסקי). במרבית המקרים, שלובים שלושת ההיבטים הללו באופן סינרגטי האחד בשני. כל אלה פועלים תחת התחייבויות לעמידה ביעדים. על כל תחום לעמוד ביעדים, שנקבעו עבורו, במסגרת תכנית העבודה השנתית, בכפוף לאסטרטגיה העסקית של הארגון.
 
לפחות - כך צריך לעבוד. אחרת, ניתן להשוות את הארגון לספינה השטה במימי האוקיינוס ללא מצפן ומצפה להגיע ליעד מסוים, יתכן ותגיע ליעד בהרבה מזל ויתכן שלא.
 
הלחץ לעמידה ביעדים מצריך הקצאת מירב הזמן ביום העבודה, גם אצל המנכ"ל המנוסה והיעיל ביותר, זה הפועל בכפוף לתכנית העסקית והמבקש ממנהל השיווק שלו לפעול על פי תכנית שיווק מוגדרת הכפופה לתקציב שיווק ומכירות.
 
אם כן, כיצד ניתן לצפות ממנכ"ל כזה, מקצועי ככל שיהיה, למצוא זמן כדי "להרים את הראש מעל המים" ולהיות מסוגל לא רק להתבונן במצב החברה שלו ובמצב הסביבה העסקית, אלא אף ליצור תכנית אסטרטגית, ליישם אותה ולוודא, שכל קווי העסקים בארגון פועלים בצורה שתבטיח את הגשמת האסטרטגיה?
 
אמנם, מתפקידו של דירקטוריון מקצועי, שאמון על סביבתו העסקית של הארגון בו הוא מכהן כמועצת מנהלים, לא רק לבקר את המנכ"ל, כי אם לסייע בעדו. אולם, דירקטוריון זה פוגש במנכ"ל אחת לרבעון או אחת לחודש ובדרך כלל לא מתבצעת פעילות של ליווי צמוד "עקב בצד אגודל".
 
בדיוק כאן מצוי מקומו של היועץ העסקי האסטרטגי, שמשמש כ"ידו הארוכה" של המנכ"ל בקיום כלל תחומי האחריות, שבשורה התחתונה מטרתם היא מיקסום ערך החברה עבור בעלי מניותיה באמצעות הגדלת שוויה, העלאת ערכה בעיני הלקוחות, גידול בהכנסות, התייעלות ושיפור הרווחיות, ובביצוע כל מטרה אחרת המוגדרת על ידי בעלי המניות, באמצעות נציגיהם בדירקטוריון, ליישום על ידי המנכ"ל.
 
על היועץ העסקי האסטרטגי לפתח ביחד עם המנכ"ל, בכפוף להנחיות הדירקטוריון, אסטרטגיה עסקית, לבנות ממנה תכנית עסקית, ולגזור ממנה תכנית פעולה המהווה טקטיקה עסקית. תכנית כזו ידועה כ- Go to Market Plan: עבודה עם מנהלי השיווק והמכירות על תכנית שיווק ומכירות, אסטרטגיית פיתוח עסקי ופיתוח שווקים חדשים, כדי לזהות "בזמן אמת" את מגמות השוק ו"להיות שם כשזה קורה". לפתח ביחד עם מנהלי האגפים, התחומים או המחלקות ועבורם (תלוי בגודל החברה) תכניות עבודה מתאימות "תפורות למידתם".
 
פעילות כזו יש ותהיה מופנית להבראת חברות או לגידול, והכל על פי מצב השוק (מאקרו) ודרכי הפעילות הנכונות עבור החברה בזמן נתון.
 
המצב דומה בחברות הזנק (סטארט-אפ), אם כי כאן על היועץ לתת דגש על "קצב שריפת המזומנים" - Burn Rate, כדי להימנע או מדילול בעלי מניות במקרה הפחות גרוע, או מחדלות פירעון במקרה הגרוע. לכן, הייעוץ צריך להתמקד בתכנון כלכלי – תזרימי מדויק, הקצאה אופטימלית של המשאבים בכפוף ליעדים האסטרטגיים לטווח קצר-בינוני, זיהוי מקורות מימון כגון משקיעים, קרנות הון סיכון Venture Capital, גיבוש מדיניות גיוס הון והצגה נכונה של "הסיפור" למשקיעים.
 
כולם מוכשרים, כולם תחרותיים, כולם רוצים להצליח ובצדק. לכן, יש לבנות פתרונות יצירתיים ומדויקים לעסקים. ובמשבצת הזו יש לייעוץ העסקי האסטרטגי תפקיד חשוב ומכריע, שרצוי לא לוותר עליו.
 
מאתגיא חורש, אפריל 2013
הבעלים שלTarget - חברה לייעוץ עסקי אסטרטגי
 guy@targetbd.com
ייעוץ עסקי אסטרטגי להצלחה



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב