Telecom News - על משרד התקשורת ושוויון זכויות לבעלי מוגבלות

על משרד התקשורת ושוויון זכויות לבעלי מוגבלות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> על משרד התקשורת ושוויון זכויות לבעלי מוגבלות
בלעדי: על משרד התקשורת ושוויון זכויות לבעלי מוגבלות
מאת: מערכת Telecom  News, 28.4.13, 21:30

מעת לעת אנו נחשפים למחדלי משרד התקשורת. לנוכח המקרה הבא ממש כעסנו. עושים צחוק ממוגבלים ומוגבלויות.
עדן ברטל
לפני כ 4 שנים, ביולי 2009 , נכנסו לתוקפן תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (נגישות לשירותי בזק ולמתקני בזק), תשס"ט-2009.

בעמותת נגישות ישראל פנו למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל (בתמונה), בפברואר השנה (כאן) ציינו את השינויים והשיפורים שנעשו עד כה, והדגישו כי חרף העובדה שנעשו מאמצים להסדיר את תחום הנגישות בשירותי הטלפוניה, יש לנסות ולהמשיך לעמוד בקצב שהטכנולוגיה מכתיבה היום, ובתוך כך לעדכן ולשפר את הטעון שיפור, ולהפוך את התחום לרלוונטי בעבור רבים.

נציין, כי עמותת נגישות ישראל פועלת לקדם את הנגישות למכלול שירותים על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות ולבני משפחותיהם להשתלב בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ועצמאות מירבית.

במכתב נוסף (כאן) למשרד התקשורת (לעוזר המנכ"ל) ביום 10.3.13, חזרו הפונים וציינו, שמטרת פנייתם "לפעול במהרה ולעדכן את התקנות שכאמור איבדו מתוקפן עקב ההתקדמות הטכנולוגית, ולהתאים את האכיפה לצרכים האמתיים הנדרשים כיום ולא להשאירה במתכונתה הנוכחית והמיושנת קמעה".

ניתן היה לצפות, כי במשרד התקשורת יזדרזו לטפל בסוגיה, מה גם שהחובה לכך נקבעה בחוק, ויש חשיבות רבה לפעול להנגשת מכלול השירותים שהמשרד מופקד עליהם לכלל הציבור בישראל.

למרבה ההפתעה, בתשובת משרד התקשורת ליו"ר נגישות ישראל, יובל וגנר, יש אמנם הכרה בחשיבות עדכון התקנות לאור ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הטלפוניה וציוד הקצה, אך נראה, כי מעבר ל'מתק שפתיים', אין כל כוונה להצביע על לו"ז מחייב לעדכון התקנות, למעט ציון העובדה, כי הנושא נמצא בתוכנית העבודה של משרד התקשורת לשנת 2013.
צילום: תגובת משרד התקשורת (בלחיצה על התצלום הוא נפתח לגודל מלא):
מענה משרד התקשורת
 
לצערנו, זו התנהלות מקוממת אך לא מפתיעה של משרד, ששכח כנראה שהוא פועל כשליח ציבור ומטעמו ובמיוחד, שהתנהלות זו פוגעת ברווחתו של ציבור חלש ופגיע. תמוה, מדוע משרד התקשורת המתין עד לפניית העמותה ולא יזם בעצמו, וכמתבקש, מעקב אחר הצורך בעדכון התקנות הנוגעות.

יש לקוות, ששר התקשורת החדש, גלעד ארדן, יורה לאנשיו להאיץ את התנהלותם ולגלות את מידת הרגישות הנדרשת מהם.
 



 
 
Bookmark and Share