Telecom News - ChipEx2013 – להשקיע בחינוך הדור הצעיר ולעודד חדשנות

ChipEx2013 – להשקיע בחינוך הדור הצעיר ולעודד חדשנות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> ChipEx2013 – להשקיע בחינוך הדור הצעיר ולעודד חדשנות
ChipEx2013 – להשקיע בחינוך הדור הצעיר ולעודד חדשנות
מאת: חיים חביב, 2.5.13, 08:30

יעקב פרי, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, אורח הכבוד בכנס תעשיית המיקרואלקטרוניקה הישראלית, קרא להשקיע באופן מתמשך בחינוך הדור הצעיר ולעודד חדשנות בלתי פוסקת בכל ארגון.

כנס תעשיית המיקרואלקטרוניקה הישראלית ChipEx2013 התקיים השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א (30.4-1.5) בנוכחות למעלה מ- 1,000 בכירי התעשייה בישראל, אורחים זרים, כ-100 מציגים מכ-20 מדינות ועשרות מרצים. הכנס עמד השנה בסימן "דרכים ושיטות לשיפור יעילות התכנון והיצור בתעשייה".
 
השר הטרי, יעקב פרי, שהחל במסע להכרת התעשייה עליה מופקד משרדו, אמר בפתיחת הכנס, כי "תעשיית המיקרואלקטרוניקה הישראלית מייצגת כ-35% מסך יצוא ההייטק הישראלי ומהווה אבן בניין מרכזית של תעשיית ההייטק כולה. חברות רב לאומיות כגון אינטל, מרוול, טקסס אינסטרומנטס, ברודקום, וקוולקום כמו גם חברות ישראליות כמלאנוקס, פרימסנס, איזיצ'יפ ודי אס פי גרופ, מהוות חלק נכבד מתעשייה מרשימה זו הנחשבת לאחת המתקדמות בתחומה בעולם. זו גם הסיבה שכאשר חברת אפל החליטה להקים את המרכז הראשון שלה לפיתוח שבבים - היא בחרה לעשות זאת דווקא כאן בישראל".
 
פרי הוסיף, כי "ישראל התברכה באנשים מבריקים. אך כדי לנצל את משאבי האנוש שלנו במלואם עלינו להשקיע באופן מתמשך בחינוך הדור הצעיר ולעודד חדשנות בלתי פוסקת בכל ארגון."
 
פרופ' רן גינוסר, ראש מרכז מחקר למערכות  VLSI בטכניון והיו"ר המקצועי של כנס ChipEx2013: "השנה הוצגו בכנס טכנולוגיות חדשניות, שפותחו בישראל הודות ליכולות החדשנות והיצירתיות של המהנדסים הישראלים מתוך מבחר גדול של בקשות".

בסיור מהיר בתערוכה משכה את תשומת ליבנו תצוגת דאסו סיסטמס, שמשווקת בשיתוף חברת EDAis, את מוצרי  Dassault Systèmes הצרפתית, חברה המפתחת פתרונות הדמיה, תכנון וייצור בתלת ממד לתעשיית ייצור השבבים. החברה הציגה בביתן פתרון מתקדם  ENOVIA Synchronicity, לניהול ושמירה על נתונים עם אפשרות שיתוף מקוון ברחבי הארגון ומחוצה לו. אף כי הפתרון משמש בדרך כלל בעולם הייצור, גילינו, די במקרה, כי המערכת מהווה בסיס למערכות מתקדמות, שמפתחת בישראל חברת  קומברס העוסקת בתחום מערכות גביה, אינטרנט נייד ושירותי ערך מוסף לענף הטלקום. מערכות תוכנה אחרות של דאסו, בעולם התיב"מ, משמשות מזה זמן את חברת סרגון הישראלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות אלחוטיות בפס-רחב. כידוע, סרגון מפתחת ומייצרת בכוחות עצמה את מכלול מרכיבי המערכת, לרבות: שבבים, ספקי כוח, מכניקה, רשתות והתקני רדיו.
 
 



 
 
Bookmark and Share