Telecom News - תחקיר מיוחד: המשך חשיפת פרשה חשאית בתעשייה האווירית

תחקיר מיוחד: המשך חשיפת פרשה חשאית בתעשייה האווירית

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> תחקיר מיוחד: המשך חשיפת פרשה חשאית בתעשייה האווירית
בלעדי: מדוע התעשייה האווירית מחפה על השחיתות שחשפנו ומתעלמת מהמסמכים המוכיחים זאת, שחור על גבי לבן? האם יו"ר התעשייה האווירית (דב בהרב - בתצלום) יודע מהפרשה? מנכ"ל התעשייה האווירית (יוסי וייס) יוזמן לעדות בבית משפט להעיד על חלקו וידיעותיו לגבי הפרשה החמורה הנחשפת על ידנו. תגובת התעשייה האווירית מתחמקת ממענה, מבלי להתייחס לשאלותינו. 
מאת: אבי וייס, 5.5.13, 07:00דב בהרב

בכתבה הקודמת חשפנו את ראשיתה של הפרשה בתעשייה אווירית.
הכותרת אז הייתה: "בכיר בתע"א הקים חברה פרטית וזכה בהזמנות ממשרד הביטחון, תוך שימוש בידע של התעשייה האווירית, במתקניה ובעובדיה. תגובת התעשייה האווירית: "התע"א נוקטת באמצעים החוקיים הנדרשים לצורך זה". הבעיה, שנקיטת הצעדים הללו נמשכת לכאורה כבר 17 שנה... ".

כעת, התבררו כמה עובדות חדשות, שאני חושף היום, עם הסוואת הנוגעים בדבר ופרטים מסוימים, מטעמי ביטחון.

א. פרוייקט סודי (בזמנו), שהיה מכונה בעבר בשם "אריה במדבר", למערכת ליירוט טילי סאגר: נערך ניסוי בצה"ל, ומי הופיע שם עם פתרון מלא? הבכיר מהתעשייה האווירית, שייצג (ביחד עם העובדים והמערכות שהפעיל) את עצמו. דהיינו: את החברה הפרטית שהקים, כדי למכור את הטכנולוגיות והמוצרים הבטחוניים, שפותחו בתעשייה האווירית.

להלן צילום דף אחד מתוך פקודת הניסוי הצה"לית למערכת (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
אריה במדבר
בסופם של המבחנים, המערכת שצה"ל בחר הייתה אחרת. לימים, המערכת, שצה"ל משתמש בה כיום, על פי אתר רפא"ל ופרסומים גלויים של צה"ל, קרויה "מעיל רוח" והיא מתוצרת רפא"ל ולא מהחברה הפרטית, שצצה לה מתוך התעשייה האווירית והשתמשה בפיתוחים, האנשים והכלים של התעשייה האווירית. זה שהחברה הפרטית לא זכתה בהזמנה מצה"ל למערכת הגנה מפני סאגרים, עדיין אינה מפחיתה מחומרת העניין הנחשף כאן, שעובד שלה ניסה למכור לצה"ל מערכת, שפותחה בתעשייה האווירית, אולם תחת החברה הפרטית שלו.

ב. מקום אחר בו החברה הזו פעלה היה מול רשות שדות התעופה - נתב"ג. להלן צילום מכתב, שנכתב לאחרונה ע"י בעל החברה בעצמו, חברה שצצה, כפי שחשפנו, מתוך התעשייה האווירית, בו הוא מדווח לראשי נתב"ג בגלוי על ניסיונה רב השנים (במקביל לעבודתו של בעל החברה ועובדיה בתוך תעשייה האווירית, תוך מכירת הידע בעבודתם לכאורה דרך החברה הפרטית, לכל דיכפין). המסמך הזה מדבר בעד עצמו. שכן, בעל החברה במו ידיו מתפאר ביכולות של החברה, נסיונה ובכל הגלגולים, שעברה במהלך השנים.

את הסיבות לגלגולים של החברה שהקים, שכל פעם החליפה שם, הסברתי בכתבה הקודמת. מטרת ההחלפות של שם החברה היא מאוד פשוטה: לנסות להטעות את אלו, שניסו לחסום את המהלך המדהים והלא חוקי לכאורה הזה, הן מתוך התעשייה האווירית והן מחוצה לה. אך הם לא הצליחו. החברה עדיין פועלת ומאומה לא קרה. זה לא יום או חודש, זה כבר מעל 17 שנה...

לחיצה על כל אחד מהתצלומים מגדילה אותו. 
לא ברור, עד רגע זה, מי בצמרת התעשייה האווירית הורה על המשך העסקתו של הבכיר בתעשייה האווירית, עד עצם היום הזה ולמה.

די ברור, שעניין זה יתברר בבית המשפט. שכן, צמרת התעשייה האווירית ובראשה המנכ"ל (יוסי וייס - בתמונה משמאל) מוזמנת להעיד שם.יוסי וייס

האם יו"ר התעשייה האווירית (דב בהרב - בתצלום למעלה) יודע מכך ואישר את החיפוי על העבירות המרובות שנחשפו? זה לא ברור. בשולי הדברים אוסיף, שסביר להניח, שהוא מכיר כעת את הפרשה. למה? כי החשיפה הקודמת שלי פורסמה כלשונה במערכת (המסווגת) הפנימית של התעשייה האווירית. כל עובד או מנהל יכול היה לקרא את הפרשה, במערכת הפנימית של החברה. בהחלט צעד אמיץ וראוי להערכה מצד צמרת התעשייה האווירית, שפרסמה את החשיפה שלי בתוך החברה ללא כל צנזורה. 

אגב, פניתי למלמ"ב (המחלקה לביטחון במשרד הביטחון) בעניין העבירות (לכאורה), שבוצעו במידע סודי של התעשייה האווירית, שהיא חלק ממערכת הביטחון של ישראל. תגובת משרד הביטחון: "מאחר שלא מדובר בנושאים מסווגים מבחינה ביטחונית, מדובר באירוע פנימי של התע״א, ולכן יש לפנות לחברה בנושא". 

לכן חזרתי (בפעם השלישית) לתעשייה האווירית ושאלתי: 
"בהמשך לתכתובת דלמטה, אבקש לשאול:
  1. האם התעשייה האווירית חקרה את מעורבות של Z (שמו של הבכיר בתעשייה האווירית שמור במערכת) בפרוייקט "אריה במדבר" (מערכת ליירוט טילים אנטי-טנקיים), שבהם הופיע מטעם חברה פרטית, שהתחרתה בפתרון של התעשייה האווירית (בסופו של דבר הפתרון הנבחר היה אחר, אך עדיין העובדה ש- Z הציג מערכת, שנבנתה על ידו באופן פרטי בהיותו עובד של התעשייה האווירית דורשת חקירה)?
  2. הכיצד ממשיך Z להיות יועץ [בכיר] של התעשייה האווירית [לאחר פרישתו לגמלאות אך לאחרונה] לאור הנ"ל?
  3. מה תגובת התעשייה האווירית להזמנת הצמרת שלה, לרבות המנכ"ל הנוכחי, למתן עדות בבית משפט בפרשה זו, בתיק: ת.א. Y  נ'  Z – תובענה ותובענה שכנגד בבית המשפט המחוזי בתל –אביב?
זאת, בהמשך לשאלתי השנייה בנושא, ממרץ 2013: "אודה לעדכון מה התקדם בסיפור, ואילו אמצעים ננקטו (אם בכלל) בהתייחס לתשובתכם: "התעשייה האווירית לישראל בע"מ פועלת על מנת לשמור על הידע שלה והיא נוקטת באמצעים החוקיים הנדרשים לצורך זה."
 
תגובת התעשייה האווירית: "מעבר למה שנאמר עד כה, אין התעשייה האווירית נוהגת לדון בנושאים מסוג זה באמצעי התקשורת". 

אז נשארתי עם השאלות בלתי פתורות. אבל ברור, שהן תיפתרנה, משום שלא ניתן לנהוג כ"בת יענה" ולטמון את הראש בחול.  התעשייה האווירית עומדת בפני מהלך של הפרטה חלקית. לא ניתן יהיה להסתיר פרשה זו מהכלכלנים, רואי החשבון ועורכי הדין, שימונו להכין את החברה להפרטה. זה די ברור, שממשלת ישראל לא תוכל למכור למשקיעים פרטיים מניות של חברה, שלא יודעת להגן על נכסיה ורכושה. 
 
תעשייה אווירית



 
 
Bookmark and Share