Telecom News - Get Taxi - Gett-אפליקציה להזמנת מונית והשגת מוצרים ושירותים נוספים

Get Taxi - Gett-אפליקציה להזמנת מונית והשגת מוצרים ושירותים נוספים

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם לתחבורה >> Get Taxi - Gett-אפליקציה להזמנת מונית והשגת מוצרים ושירותים נוספים
מאת: מערכת Telecom News
08/05/13,  00:05
מטרת / הייעוד של התוכנה: הזמנת מונית בלחיצת כפתור והחל מיולי 2015 גם שירותים ומוצרים נוספים.
שם התוכנה:  לאייפון: Get Taxi - Taxi Cab App  והחל מ-28.4.15 השם הוא: Gett - הזמנת מונית בלחיצת כפתור (Get Taxi).  השם לאנדרואיד הוא: Gett Black Car & Taxi Services 
קישור להורדה: הורדה בחינם לאנדרואיד
הורדה בחינם לאייפד, אייפוד ואייפון
מאפייני התוכנה: האפליקציה בחינם מאפשרת צפיה במוניות בסביבה להזמנת מונית במהירות, מעקב אחר תנועתה בזמן אמת, קבלת תמונת הנהג, מס' הרכב ומס' הטלפון שלו וגם תשלום באשראי.
 לגבי התשלום באשראי, ראוי ללדעת, שהחברה גובה מהנהג 50% מהטיפים, שנותנים לנהג באמצעות כרטיס האשראי.

עדכון 15.7.15:  האפליקציה תומכת בציבור העיוורים ומוגבלי הראיה ביארץ ובעולם. מעתה ניתן להזמין מונית באפליקציה ע"י שימוש באמצעות הקול בלבד. זאת, בעזרת שימוש בתכונת הנגישות (Accessibility) המוכרת כ-VoiceOver במכשירי אפל וב-TalkBack במכשירי אנדרואיד. בהפעלת תכונת הנגישות, המשתמש יוכל לשמוע תיאור של מה שקורה על המסך ולהשתמש באפליקציה כדי להזמין מונית. החברה מדווחת, שהמהלך נעשה בעקבות פנייה של יזם בן 17 בשם עדי קושנירמתכנת מחשבים מתל אביב ועיוור מלידה.

עדכון 29.4.15: החברה הודיעה כלדקמן: "מהיום קוראים לנו Gett! 
במשך 4 השנים האחרונות הצלחנו לחסוך זמן בלחיצת כפתור. כעת, אנו הולכים לחסוך זמן  נוסף בהזמנת מוצרים ושירותים נוספים, בכל תחום שרק ניתן להעלות על הדעת:
Gett פיצה, Gett סושי, Gett יין, Gett ניקוי יבש, Gett שרברב וכמובן - שירות המוניות שהולך ומתרחב". השירות החדש של השגת מוצרים ושירותים תוך כמה דקות בקטגוריות מגוונות ינתן החל מיולי 2015.


עדכון 19.2.15: השירות החל לפעול באילת.

עדכון 13.8.14: החברה גייסה 150 מיליון דולרים להרחבה נוספת באירופה מעבר ללונדון, מוסקבה וסנט. פטרסבורג ולהשקת השירות העסקי גם בניו יורק ובלונדון.

עדכון 29.1.14: החברה חוזרת בה מביטול דמי הזמנת מונית בסופי שבוע והנהגים יגבו אותה מימי ה' 15:00 עד שבת 08:00.  בנוסף, כל הטיפים, שמקבלים הנהגים באמצעות האפליקציה ובמסגרת תשלום בכרטיס אשראי, ילכו לנהגים (במקום 50% עד כה).

עדכון 22.12.13: רשות המסים חשפה, שהאפליקציה שימשה גם להעלמת מס מצד נהגי המוניות. נבדקו 50 נהגים וגט טקסי חויבה לספק את נתוניהם. בבדיקות נמצא, כי לא נרשמו הכנסות מנסיעות רבות מצד הנהגים שהשתמשו באפליקציה ולא דיווחו.

עדכון 6.11.13: Get Taxi מאפשרת ללקוחות, שיזמינו מונית דרך אפליקציה זו, לגלוש החל מהיום באינטרנט במהלך הנסיעה באמצעות ה-WiFI, שהותקן במוניות החברה. במקביל, הושלמה חלוקת מטענים לנהגים לאייפון 4 ו-5 ולמכשירי אנדורואיד לשימוש הלקוחות.

עדכון 2.10.13: Get Taxi מפסיקה החל מהיום לגבות עמלה של 5.2 ש"ח על כל הזמנת מונית. במסגרת האפליקציה יש בארץ כ- 2,500 נהגים. חלקם מתנגד כרגע למהלך.

עדכון 21.5.13: מסתבר שיש עמלת הזמנה בשימוש באפליקציה החינמית Get Taxi

ב-21.5.13 התלוננו לקוחות גט טקסי, שגובים מהם 5 שקלים דמי הזמנה טלפונית, למרות שההזמנה נעשית דרך אפליקציה ובמיוחד דרך אפליקציה בחינם. משרד התחבורה טוען, שהנושא עדיין לא מוסדר בחוק. גט טקסי טוענים, שזה לפי חוק ושחלק מהנהגים בוחרים שלא לגבות דמי הזמנה והם פועלים כדי להגיע לוויתור של כל הנהגים על העמלה.
נשאלת השאלה, האם הזמנה דרך אפליקציית החינם במכשיר הנייד, שעושה שימוש באינטרנט נחשבת להזמנה טלפונית? ומה קורה אם מזמינים דרך אתר האינטרנט של גט טקסי? ומדוע בכלל צריכים הנהגים לדרוש דמי הזמנה על הגעה על סמך שירות אפליקציה, שהוא למעשה הזמנה חינמית מרחוק? גם באפליקציה עצמה אין שום הודעה על עמלת הזמנה מרחוק .
הייתה צריכה להיות הודעה כזאת, שכן הנוסע זוכה להפתעה בסוף הנסיעה.
עצם העובדה, שכמה מהנהגים גובים את העמלה ואחרים לא גובים אותה מעידה, שזו לא עמלה רשמית ולכן צריך ליידע עליה את הנוסעים, לפני שמסיימים את ההזמנה.
יש להדגיש, שאין התייחסות בחקיקה לגביית עמלה באמצעות אפליקציה או אפליקציה חינמית ואין הגדרה המאחדת בין אפליקציה להזמנה טלפונית או מבחינה ביניהן. 
מומלץ למשתמשים באפליקציה בחינם זו לברר לפני ההזמנה אם הנהג הספציפי דורש עמלת הזמנה.
הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.
Bookmark and Share