Telecom News - מקיין מכה שנית

מקיין מכה שנית

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מקיין מכה שנית
מקיין מכה שנית
מאת: חיים חביב, 6.6.13, 20:30

סנטור מקיין הגיש הצעת חוק המבקשת לשנות פרקטיקות מגבילות בשידור הרב-ערוצי בארה"ב.

הצעת חוק חדשה, שפרסם סנטור ג'ון מקיין (McCain) ביום 9.5.2013, תחת הכותרת Television Consumer Freedom Act of 2013 מבקשת להסדיר מספר סוגיות בתחום השידור הרב-ערוצי.
 
בין היתר, מבקשת הצעת החוק (הצע"ח) לחייב ספקי תוכן לאפשר לגופי שידור רב-ערוציים לשדר ערוצים גם על בסיס ערוץ בודד (“a la carte”) ולא רק במתכונת חבילות ערוצים (bundles). ההצעה נועדה לטפל בפרקטיקה הנהוגה להצעת ערוצים במתכונת של חבילות, אף כי זו אינה ליבת הצעת החוק, שעיקרה דווקא בדרך בה המפיקים מעמידים את הערוצים לשימוש משווקי השידור הרב ערוצי, ה-  MVPDs (ר"ת של Multichannel Video Program Distributors). זה מכבר, טוענים המשווקים הקטנים, כי מפיקי הערוצים הפופולאריים מאלצים אותם לרכוש חבילות ערוצים הכוללות ערוצים נוספים על אלו בהם הם והצופים מעוניינים. כל זאת, תוך שימוש בתעלולי תמחור והצעות מחיר מופקעות.

נציין, כי אף שלעיתים מחיר הערוץ המבוקש נמוך יותר בחבילה, שידור החבילה מציב קושי בפני תחנות השידור הקטנות, שאין בידם די ספקטרום לשידור (וכך גם משבש את תכניות השידורים שלהן).
 
בנוסף, הצעת החוק מבקשת לקבוע מנגנון חובה ליישוב סכסוכים בפני הרגולטור האמריקאי, ה-FCC, בדבר הליכי משא ומתן לזכויות שידור משני בין ספקי תכנים ופלטפורמות שידור, וכן דורשת לחשוף במלואם את פרטי המשא ומתן בפני ה-FCC לצורך בוררות חובה.

כיום נוהגים הצדדים להחיל על הליכים אלו הסכמי חשאיות הדדית (non-disclosure agreements) ולא פעם קשה מאד לקבוע מי מהצדדים הפר את ההסכמות. הצעת החוק מבקשת לשרש את הנוהג השכיח של "החשכות מסך" (blackouts) כאשר מו"מ סביב שידור משנה, כושל. כך לדוגמא, מוצע לאסור "החשכת מסך" באירועי ספורט המתקיימים באתרים, שבנייתם מומנה, בין במלואה או בחלקה, בתקציבי הממשל, או מדינה או רשות מקומית. למעשה, החוק יחול על מרבית האצטדיונים החדשים בהם מתקיימים אירועי קבוצות ספורט מקצועיות.
 
ה'קואליציה האמריקאית לטלוויזיה' (ATVA), המאגדת בתוכה קבוצות צרכנים, חברות כבלים, לוויין וטלפוניה, ומפיקים עצמאיים הודיעה על תמיכה בהצעה, "אשר תועיל לצרכנים רבים ברחבי ארה"ב המשוועים זה מכבר לרפורמה".
 
נציין, כי סנטור מקיין כבר הגיש הצעה דומה בשנת 2006 אך היא כשלה אז, אל מול עוצמתה הפוליטית של שדולת המפעילים.
צפייה בטלוויזיה



 
 
Bookmark and Share