Telecom News - איך בונים חנות אפליקציות סלולרית בעסק \ בארגון (לטובת עובדיו)?

איך בונים חנות אפליקציות סלולרית בעסק \ בארגון (לטובת עובדיו)?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> איך בונים חנות אפליקציות סלולרית בעסק \ בארגון (לטובת עובדיו)?
בניית App Store עסקי הופכת למשימה קלה במערכת שמפתחת שלוחת ה- R&D של אלקטל-לוסנט בחיפה. המערכת מאפשרת למפתחים מתוך הארגון ומחוצה לו לבנות ולהתאים אפליקציות ושירותים המותאמים בדיוק לצרכי הארגון ולמדיניות השימוש בסלולר ע"י עובדיו.
מאת: אבי וייס, 2.6.13, 21:00אלקטל-לוסנט

קבוצת אלקטל-לוסנט (ענקית פתרונות תקשורת, שבסיסה בצרפת, עם כ- 72 אלף עובדים ברחבי העולם ומחזור מכירות של כ- 15 מיליארד יורו), מוכרת לציבור בעיקר בזכות הפתרונות עבור ספקי התקשורת. אולם, לאלקטל-לוסנט יש גם פיתוחים ופתרונות בעולם התוכנה ובמיוחד בתחום מערכות ופלטפורמות לעסקים וארגונים מכל סדר גודל. הפתרון המעניין ביותר הוא בתחום בניית "חנויות אפליקציות" ממותגות, לעסקים ולארגונים.

עם התפשטות השימוש במכשירים ניידים לצרכי העבודה והתפשטות תופעת ה- BYOD, ארגונים רבים מעוניינים לספק לעובדים אפליקציות ניידות "ממותגות" (דהיינו: מותאמות למותג העסקי \ ארגוני), שעברו בדיקות אבטחה עבור הארגון והמותאמות למדיניות השימוש של הארגון. הדרך הטובה והמהירה ביותר ליישם את הרעיון הזה הוא: לבנות App Sore ארגוני, תחת הדומיין של הארגון ובשליטה המלאה שלו.

ניתן להוסיף על החנות הממותגת שכבה של "רשת חברתית", כך שהעובדים יוכלו להמליץ לחבריהם על יישומים בחנות או להביע דעתם על היישומים שיש בחנות, או בכל תחום של חיי הארגון ופעילותו. הפיתוח של המערכת הזו נעשה במעטה חשאיות בשלוחת ה- R&D של אלקטל-לוסנט בחיפה. זו שלוחה המבוססת על רכישה של חברת ההזנק Mobilitec ע"י אלקטל-לוסנט ב- 2006.

השירות החדש נקרא, בין היתר, Digital Media Store, והוא כבר זמין לשוק העסקי והארגוני. "התפירה" של החנות הממותגת נעשית לפי הצרכים הייחודיים של כל ארגון. ציבור המפתחים יכול להשתמש ב- API חופשיים כדי לבצע "הגירה" של אפליקציות הנמצאות בחנויות של אפל או גוגל (וגם של מיקרוסופט ו- RIM), כך שתתאמנה לצרכים של הארגון.

החנות הארגונית הממותגת היא למעשה כמה חנויות מקבילות, לפי מערכות ההפעלה שיש במכשירי הקצה של עובדי ומנהלי הארגון. החנויות הפופולריות הן כמובן חנויות של אפליקציות ל- iOS ולאנדרואיד. המערכת החדשה מבוססת ענן, כך שהמשתמשים מהארגון יכולים לגשת אליה מכל מקום בעולם. בנוסף, הארגון יכול להעלות לחנות ספרים (e-Books), מאמרים מקצועיים, משחקים המתאימים לרוח הארגון ומדיניותו, תוכן ויישומים מארגונים אחרים, שיש איתם קשר (לקוחות, שותפים, ספקים וכיו"ב), מדיה דיגיטלית מכל סוג, חדשות המתאימות לארגון, מוצרים למכירה לעובדים וכך הלאה. ברגע שיש לארגון שליטה מלאה על החנות של יישומי הסלולר שלו (בשונה מהמצב בחנויות הציבוריות של אפל וגוגל), "השמים הם הגבול", מבחינת השימושים שחנות כזו יכולה לספק לארגון ולעובדיו באשר הם, דרך רשתות הסלולר. 

בתצלום: דוגמה לחנות אפליקציות פנימית של ארגון העוסק בתחום ביטחון הפנים בארה"ב. החנות כאן היא למשתמשי האייפון והאייפד:

חנות אפליקציות
 
Bookmark and Share