Telecom News - נוקיה-סימנס ואריקסון מפתחות כלים להגירה מהירה של רשתות חברות הסלולר ל- WiFi

נוקיה-סימנס ואריקסון מפתחות כלים להגירה מהירה של רשתות חברות הסלולר ל- WiFi

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> נוקיה-סימנס ואריקסון מפתחות כלים להגירה מהירה של רשתות חברות הסלולר ל- WiFi
עולם הסלולר נע במהירות לכיוון ה- WiFi כדרך מהירה וזולה (יחסית) להורדת עומסי הווידיאו מרשתות הסלולר. ב- 2018 יהיו בעולם 4.5 מיליארד סמארטפונים כשמחצית התנועה בהם תהיה וידיאו (כך לפי תחזית אריקסון). 
מאת: אבי וייס, 16.6.13, 20:30סלולר - אנטנות

התחזיות על "התפוצצות המידע" ברשתות הסלולר מובילות את חבררות הסלולר לחפש פתרונות של Offload (הסטת עומסי הסלולר) לפתרונות חלופיים. באתר יש מחקרים רבים העוסקים בתחום זה. המעבר ל- WiFi בעולם הנייד כבר תואר כאן בהרחבה מפי פרופ' יוחאי בנקלר. אחת התוצאות היותר ברורות של תחזיות אלו היא הפיתוחים החדשים של יצרני הציוד לחברות הסלולר.

בסוף מאי 2013 חשפו החברות נוקיה-סימנס ואריקסון, שבימים כתיקונם מתחרות זו בזו, שת"פ נדיר בינהן, שת"פ שנועד לספק כלים מהירים וטובים (לטענתן) לספקי הסלולר, כדי לבצע הגירה מהירה ושילוב מערכות WiFi ברשתות הסלולר הקיימות והעתידיות שלהן (בדגש על ה- LTE). 

המטרה: לאפשר ללקוחות חברות הסלולר לנוע באופן שקוף בין מערכות הסלולר ל- WiFi. כבר סקרנו כאן את אחד התקנים המובילים לתחום זה, שמאפשר שימוש שקוף ב- SIM הקיים במכשיר הסלולר גם ברשתות הסלולר וגם ברשתות ה- WiFi, כדי לעבור בקלות בין הרשתות, בלי לשנות דבר במכשיר הסלולר ובלי צורך להזדהות פעם נוספת במעבר הזה בין הרשתות.

הפתרונות החדשים, שהיצרנים מציעים, מאפשרים ללקוחות לבחור את רשת ה- WiFi הטובה ביותר הקיימת באזור בו נמצא המשתמש ולאפשר לו מעבר חלק לרשת ה- WiFi, בכל עת בה הוא מעוניין להשתמש במכשיר הנייד לצרכי גלישה כבדים, לרבות צפייה בווידיאו, או שיגור וידיאו ו\או קבצים כבדים אחרים.

הפתרונות של נוקיה הקרויים בשמות: WiFi Service Manager ו- WiFi Activation Manger, מאפשרים לספק הסלולר לקבל תמונה בזמן אמת של הצרכים של כל משתמש  ומספקים את היכולת להסיט את הגלישה של המשתמש מרשת הסלולר לרשת WiFi זמינה.

אריקסון עצמה משלבת את ה- WiFi כבר ברשת הסלולר עצמה, על האנטנות ממש, באמצעות רכישת חברת BelAir Networks שביצעה בפברואר 2012. בקרוב גם נוקיה-סימנס תציע פתרון כזה, שמצוי כבר אצל כל שאר המתחרים בעולם ציוד רשת הסלולר. אריקסון מציעה פתרון בשם SON = Self Optimising Networks המאפשר "איזון עומסים" בין רשתות ה- WiFi והסלולר בתקני 3GPP.

הסטנדרט העומד מאחורי הפתרונות המשותפים של נוקיה-סימנס ואריקסון קרוי: ANDSF = Access Network Discovery & Selection Function, ונועד לספק את הקישוריות השקופה בין רשת הסלולר לרשת ה- WiFi. 

פתרונות ה- Femtocell משמשים בחברות הסלולר להסטת עומסים ברשתות דור 3, בעיקר בבתים. כאשר מתבצע המעבר לדור 4 - LTE, ברור שצריך פתרונות טובים יותר וזולים יותר דוגמת ה- Wifi, לרבות כיסוי המרחב הציבורי, מה שלא אפשרי למימוש בפתרונות Femtocell. בישראל (במיוחד במשרד התקשורת), לא שמעו על ההתפתחויות הללו... 
WiFi
Bookmark and Share