Telecom News - "למדו את מה שאתם טובים בו"

"למדו את מה שאתם טובים בו"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> "למדו את מה שאתם טובים בו"
"למדו את מה שאתם טובים בו"
מאת: חיים חביב, 19.6.13, 14:30
 אליעזר טוקמן
מנכ"ל סימנס ישראל (אליער טוקמן, בתמונה) מייעץ לסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון באילת.
 
מנכ"ל סימנס ישראל, אליעזר טוקמן, ירד דרומה למפגש עם סטודנטים להנדסה, לכלכלה ולניהול באוניברסיטת בן-גוריון באילת. במפגש הציג טוקמן בפני הסטודנטים את חברת סימנס, מהתאגידים הגדולים בעולם, המעסיקה כ-400 מאות אלף עובדים, ב-190 מדינות. מנכ"ל סימנס ישראל ניבא, כי רבים מבין הסטודנטים בקהל יעבדו בחברות מסוגה בארץ ובעולם.
 
מנכ"ל סימנס ייעץ לסטודנטים לבחור מקצועות שהם טובים בהם, להתמחות במקצועות מוגדרים, ולא בתארים אזוטריים. אליעזר טוקמן: "כשמגיע רזומה ממכללה - לא קוראים אותו. עליכם להתמקד במקצועות שמתאימים לשוק.  ועדיין – צריך לאהוב את מה שעושים כדי להצליח". 
 
טוקמן מעריך, כי בשנים הקרובות יתפתחו טכנולוגיות הקשורות בפלטפורמה האינטרנטית ובתחומי הרפואה המותאמת אישית, לפי הדי. אן. איי. של המטופל. הוא צופה, כי גם תחומי הנדסת  האלקטרוניקה והנדסת המכונות הוותיקים יחסית, ימשיכו להיות רלוונטיים למשך עוד שנים רבות.
 
טוקמן שיתף את שומעיו באתגרי הניהול והטכנולוגיה העומדים בפני עובדיה של חברה רב לאומית בסדר גודל של מדינה, והתייחס לפעילות החברה בארץ. לדבריו, אם בודקים את ישראל מול המדינות המפותחות - קבוצת השיוך שלה – מוצאים, כי ישראל בולטת מבחינת חדשנות, אך מפגרת מבחינת תשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית. לכן היא מהווה שוק טוב עבור סימנס, העוסקת בפיתוח תשתיות תחבורה.
 
חלק מרכזי במפגש נסב סביב שאלות הסטודנטים, שעסקו ברובן בלבטיהם לגבי עתידם המקצועי.   בין היתר, התייחס טוקמן לכך שהשכלה מקצועית ספציפית  עדיפה על פני תחומים שהם פחות ממוקדים – מהנדסי מכונות נדרשים יותר ממהנדסי תעשיה וניהול. 

סטודנטיות בקהל שמחו לשמוע, כי מצב תעסוקת המהנדסות בארץ טוב מאוד לעומת המצב בגרמניה ויפן, שם רוב הנשים מועסקות עדיין בתפקידי מזכירות. "מניסיוני", אמר, "אני מאד אוהב נשים מנהלות, אך אין צורך לעבור לרוב נשי בניהול, אלא לשמור על האיזון, שכן יש חשיבות לגיוון".
 
 
ביקורו של טוקמן היה אחד משורת ביקורים של אנשי מפתח מתחומי העשייה, שיזמה  פרופ' מירי עמית, דיקנית קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון באילת. פרופ' עמית העריכה, כי "המפגש יעורר מחשבה והשראה, יסמן דרך לעתיד, וזה הערך המוסף הייחודי שלו".
 
תמונה: מנכ"ל סימנס ישראל, אליעזר טוקמן, במפגש עם סטודנטים בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון.
מפגש באילת



 
 
Bookmark and Share