Telecom News - צריכה סלולרית בארה"ב ותובנות שלנו לגבי ישראל

צריכה סלולרית בארה"ב ותובנות שלנו לגבי ישראל

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> צריכה סלולרית בארה"ב ותובנות שלנו לגבי ישראל
ניתוח מגמות בצרכיה הסלולרית בארה"ב ומה זה אומר לגבינו - כאן בישראל
מאת: ערן יעקובי, 21.6.13, 12:00ערן יעקובי

נתקלתי לאחרונה במאמר לגבי מגמת "נוטשי החוטים" בארה"ב כלומר אלו המעדיפים בכל רגע נתון לגלוש באינטרנט באמצעות המכשיר הסלולרי בניגוד לגלישה מהבית (יותר נכון הקיר שבבית).
המאמר קצר ואז אציג תובנות די טריוויאליות שלי
לגבי ישראל:

תמונת המאמר (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
 
מאמר מארה"ב 




















תובנות:
  •  תסתכלו ימינה ושמאלה על הסובבים אתכם ותודו כי אנחנו הישראלים לא שונים בהרבה ואולי אפילו קיצוניים יותר בכל הקשור למכשיר הסלולרי שלנו. סקר בישראל, קרוב לוודאי, היה מראה תוצאות דומות ואם לא עכשיו אז בעתיד המאד קרוב.
  • שימו לב לפסקה הרביעית: ראשית קיימת ירידה בתכניות גלישה בלתי מוגבלות. שנית, משתמשים קלים בוודאי יעדיפו גלישה סלולרית כאשר הם משלמים לפי צריכה. מאידך, בנובמבר 2012, 56% מבעלי המכשירים הסלולריים ניגשים לאינטרנט מהמכשיר לעומת 25% בלבד בשנת 2008. סביר להניח כי גלישה ללא הגבלה תיעלם מן העולם בעתיד הלא רחוק, מה שמקל על המפעילים לנצל את רשת הסלולר באופן הרבה יותר יעיל בהיבט של עלויות/השקעות לעומת הכנסות.
  • העולם שייך לצעירים – באופן טבעי בני הנוער וצעירים מעדיפים גישה לאינטרנט באופן אלחוטי.
  • מה אנחנו חושבים על ישראל?
    • ראשית כמובן, שהמצב כאן לא יהיה שונה מבחינת ביקוש ודפוסי הצריכה של הציבור. שנית, הציבור כאן ייתקל בבעיה כי לא יהיה מי שיספק לו את הביקוש בהיעדר רשת דור רביעי (שווה לקרוא גם על המחקר של אריקסון לגבי צריכת וידאו סלולרית).
    • יתרה מכך, בהחלטה הפופוליסטית הצפויה של משרד התקשורת, הורגים כאן גם את ה- WiFi הציבורי בהחלטה שלא לתת תדרים למפעילים, כך שהמפעילים יתקשו לווסת תנועה מרשתות הסלולר לרשתות WiFi. אין לנו ספק כי העידן של חבילות גלישה ללא הגבלה, לא רחוק מסיומו. בין אם תהיינה כאן רשתות דור 4 ובין אם לאו, המחירים הנמוכים כאן, אינם להישאר – פשוט חוקי היצע וביקוש.
    • מיזם חברת החשמל – נראה כי הכל סגור גם מבחינת וועדת המכרזים וגם מבחינת המימון של הניגשת למכרז, כך שצפויה הכרזה בקרוב. אין ספק כי הכרזה כזו בטווח הקצר תייצר רעשים שאסור להתעלם מהם סביב מניית בזק. מאידך, תקראו שוב את המאמר לעיל ותבינו את רמת הסיכון שנראית כרגע לא סבירה, לגבי סיכויי הצלחת המיזם. בתקופה האחרונה גוברים הקולות הפחות אינטרסנטיים (אקדמיה, מומחים עולמיים ועיתנואים נטולי אג'נדה) לגבי חוסר ההיתכנות הכלכלית בהקמת רשת נייחת חדשה במדינה כה קטנה עם שני לקוחות פוטנציאליים בלבד וללא סבסוד ממשלתי אמיתי. יותר מזה, גוברים הקולות לגבי כשלון צפוי של מודל השוק הסיטונאי שנזנח במקומות אחרים וגם אם לא ייזנח כאן, אז הוא יהווה את האיום הגדול ביותר על מיזם חח"י.
    • מסקנות – מניות הסלולר לשיטתנו וללא קשר לשוק סיטונאי, IPTV וכולי, זולות ואינן מגלמות עליית מחירים כבר בשנה הבאה במקביל להשפעה גדולה יותר של מהלכי ההתייעלות. מניית בזק עלולה לסבול מרעשים בטווח הקצר סביב מכרז חח"י וחובה לקחת זאת בחשבון, מבחינתנו על אחת כמה וכמה כאשר היא קרובה למחיר היעד שלנו העומד על 5 ₪. בטווח הבינוני-ארוך, נראה שבלוני הניסוי המופרחים כאן על גבו של הענף (אחרי שנכשלו בחו"ל) משחקים לידי קבוצת בזק.
​​הכותב: ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר דש ברוקראז'
Bookmark and Share