Telecom News - האם iChoozU היא ה- Waze הבאה?

האם iChoozU היא ה- Waze הבאה?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם iChoozU היא ה- Waze הבאה?
האם iChoozU היא ה- Waze הבאה?
מאת: אבי וייס, 24.6.13, 23:50שמואל אוקון
 
בלעדי: חשיפת חברת ההזנק iChoozU המאמינה שהיא זו שתהיה בשנת 2014 אף יותר מוצלחת מ- Waze: היא מספקת חיוג רק אם הצד השני זמין לקבל שיחה ושירותי חיוג נוספים, שמורידים עומסים מרשת הסלולר וחוסכים בזמן הסוללה של המכשיר הנייד בצורה משמעותית. המחייג לא צריך להמתין עד שמתבצע הצלצול ולגלות אחרי כמה צלצולים שהצד השני לא עונה, תפוס או לא קיים.
 
"Waze פונה לקהל פוטנציאלי של עד 1 מיליארד משתמשים בעולם הסלולר, שמשתמשים בתוכנה שלה בעת שהם נוהגים ברכב ורוצים להגיע ליעד בצורה טובה ומהירה יותר. זה כמה שעות לכל היותר ביום ולא כל יום. אני פונה לקהל פוטנציאלי של כ- 7 מיליארד משתמשים פוטנציאליים. למעשה, לכל עולם משתמשי הסלולר בכל גיל ובכל מצב של שימוש. הציבור הזה זקוק לסלולר לצרכי חיוג כל הזמן, בכל מקום", חוזר ומדגיש שמואל אוקון, מנכ"ל ומייסד iChoozU. "בנוסף, יש יתרונות רבים למערכת שלנו. למשל עניין הסוללה. Waze 'גומרת' את הסוללה בגלל, שהמערכת שלה כל הזמן מחוברת לרשת. היא מתעדכנת כל הזמן מרשת האינטרנט וגם מעבדת נתוני מפה ו- GPS המוזנים כל הזמן למכשיר. אצלנו, המערכת פועלת במצב 'המתנה' של המכשיר. המידע עובר בערוץ ה- Data במנות מאוד זעירות ומונע את החיוג החוזר, מה שמחסל מהר את הסוללה, בדיוק באותה מהירות כמו ב- Waze".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם שמואל אוקון, (בתמונה), לאחר שחשפתי (ראו כאן) את דבר קיומה של החברה הצעירה הזו, (שפעלה בחשאיות "מתחת לרדאר"), בלי שיכולתי להציג בחשיפה הראשונית את כוונותיה, פיתוחיה ויכולותיה.
 
לחברה, שנמצאת ממש בתחילת דרכה, יש פלטפורמה לעולם הסלולר היכולה (כך לטענת היזמים) להיות Waze הבאה, ויותר מ- Waze, בגלל ההיקף העצום של הלקוחות, שיכולים להרוויח מיישום הפלטפורמה הזו במכשיר שלהם.    
 
שאלה: איך הגעת לרעיון של iChoozU?
שמואל אוקון: "יש לי פטנטים העושים חלק מהדברים, שאני מציע כעת ב- iChoozU. אולם, הם לא הגיעו בזמנו לשלב מימוש. זאת, כי היה צורך להריץ תוכנה וחומרה ברשת הסלולרית. מאוד קשה לחברת הזנק או לכל חברה אחרת להיכנס לתוך הרשת הסלולרית. יש כאן חסמים רגולטוריים, טכנולוגיים ושיווקיים מאוד מורכבים.
 
אולם, כיום, עם התפשטות תופעת הסמארטפונים והטאבלטים הסלולריים, נולדה היכולת לבצע את מה שהמצאתי, בלי תלות ברשת הסלולר של המפעיל, אלא אם המפעיל מעוניין ליישם את הפלטפורמה הזו בעצמו ברשת שלו. אני עובד כרגע 'מעל לראש' של מפעילי הסלולר, בכל העולם, על כל רשתות הסלולר ובכל טכנולוגיות הסלולר ומערכות ההפעלה שיש במכשירי הקצה.
 
כבר לפני 14 שנה רשמתי פטנט ראשון על קשר סלולרי בין אנשים, שנועד לייצר עוד שיחות. זה הבסיס ליצירת רשתות חברתיות בסלולר. בהמשך, גיליתי שיש עוד נושא חשוב הדורש טיפול, שלא הייתי ער לו בזמנו: שיחות שלא יצאו לפועל.
 
כיום, יותר מ- 30% מהשיחות לא יוצאות לפועל. באזורים מסוימים, למשל באזור וושינגטון בארה"ב, בשעות מסוימות של היממה כשיש עומסים, כ- 50% מהשיחות לא יוצאות לפועל. זו תופעה ההולכת וגוברת עם כניסת הסמארטפונים לרשתות הסלולר. אני פותר בעיה זו ועוד כמה בעיות חשובות בעולם הסלולר".
 
שאלה: מה הבעיה בשיחות שלא יצאו לפועל, בין אם הצד השני תפוס, לא קיים או לא עונה?
תשובה: "יש כאן לפחות שתי בעיות: א) פגיעה בחוויית המשתמש. הוא צריך לחייג שוב ושוב לנמען אם הוא באמת רוצה להשיג אותו. ב) פגיעה בהכנסות מפעיל הסלולר משיחות שלא יצאו לפועל.
 
יש כאן בעיה נוספת למפעילי הסלולר. אחת מ- 3 הסיבות המרכזיות,שבגללן לקוחות עוברים מחברה לחברה ונוטשים את החברה הקודמת היא האכזבה מכך, שהם לא מצליחים ליצור קשר עם אלו שהם מחייגים אליהם. כך נמצא במחקרים רבים שנעשו בארה"ב. אנשים יודעים איך להתנהג עם הפסקות חשמל, עם הפסקות מים, או עם כל בעיה בשירות ציבורי אחר. אבל, הם אינם יודעים איך להתנהג עם אי קבלת שיחה בה הם מעוניינים. הם לא יודעים להתמודד עם נפילת רשת או חסימת רשת בזמן אירוע. אנשים לא מתרגשים מנפילת רשת ה- Data הסלולרית, כמו שמפריע להם נפילה של רשת ה- Voice.
 
בנוסף, חיוגים חוזרים חוסמים את הרשת למפעיל ומפריעים לכל מי שנמצא באותו תא סלולרי. זה מעמיס סתם על הרשת. אנו מציגים מערכת ההופכת את כל חווית החיוג במכשיר לפעילות במצב של Idle, שבו נעשה מינימום שימוש במשאבי רשת. זה חוסך המון בזמן הסוללה. המערכת הזו היא כמו חייגן חכם.
 
פעם, בכל מכשיר היה כפתור 'נודניק'. זה בוטל במכשירי הסלולר לפי דרישת המפעילים, כי זה תופס קווים עבור מפעילי הסלולר ומעמיס על הרשת שלהם. אולם, המפעילים לא יכולים למנוע את החיוגים החוזרים".
 
שאלה: איך הפתרון שלכם עובד?
תשובה: "אנו מחליפים את החייגן במכשיר. האפליקציה שלנו קרויה Smart-Talk. החייגן בודק אם הצד השני מוכן, קיים ומסוגל לקבל שיחה, ואז החייגן מחייג כרגיל. זה מתבצע בשנייה בין גמר הקשת המספרים לבין החיוג עצמו. המכשיר יודע מה קורה בצד השני ברגע שחייג. אם הצד השני לא יכול לקבל את השיחה - אז אין חיוג, עד שהצד השני יהיה זמין. אם הצד השני זמין אחרי זמן, המחייג מקבל חיווי על המכשיר שלו ואת האופציה לחייג או לא לחייג.
 
אני לא תלוי ברשת הסלולר, שצריכה לאשר את השיחה. האישור מתבצע בשרת שלנו שנמצא בענן. המחייג לא צריך להמתין עד שמתבצע הצלצול ולגלות אחרי כמה צלצולים שהצד השני לא עונה, תפוס או לא קיים. זו רק פונקציה אחת מני כל הפונקציות שהחייגן החכם מאפשר למשתמש הקצה.
 
בנוסף, זה שמקבל את השיחה יכול לקבוע מתי הוא זמין ומתי הוא תפוס, מי יוכל להתקשר אליו גם כשהוא תפוס ומה יקבל מתקשר אליו גם כשהוא לא זמין (למשל הודעה מוקלטת, דוא"ל, מסרון וכיו"ב).
 
אם לאחד מהצדדים אין את התוכנה שלנו, השיחה תתבצע בכל מקרה, גם אם היא לא תצא לפועל, בגלל אי זמינות. אבל, אותו צד שאין לו את התוכנה, יקבל הצעה להוריד את התוכנה, כדי לייעל את מהלך החיוגים שלו.
 
בנוסף, החיסכון בזמן הסוללה כאן הוא מאוד משמעותי. המשתמש לא צריך לעשות דבר כדי לחסוך בזמן סוללה, או כדי לשלוט בחייגן. זה מבטל לו באופן שקוף את צליל ה'תפוס' או 'אין מענה' או 'ממתין' ללא מענה. המערכת בעצמה בודקת את החיווי של הצד השני לשיחה ולפי זה היא מקבלת החלטות, בהתאם לצרכים ולפרמטרים, שקבע המשתמש עבור התוכנה בזמן התקנתה או לאחר מכן.
 
הוכח במחקרים, שלקוחות הסלולר מרוצים יותר, אם השיחה שלהם יצאה לפועל. המערכת שלנו עובדת כמו DNS לעולם הטלפוניה. היא מקבלת מידע מהמכשיר אודות מצבו. גם אם המשתמש מחליף SIM, המערכת תוכל לזהות אותו, כי היא אוגרת את המספר של הלקוח עם המספר הפנימי של המכשיר שלו".  
 
שאלה: מה מרוויחה חברת הסלולר עצמה מהחייגן שלכם?
תשובה: "חברת הסלולר רואה פתאום שיש ירידה בכמות השיחות שלא יצאו לפועל. בנוסף, היא רואה ירידה משמעותית בעומסים ברשת שלה.
 
משרד התקשורת מאד התלהב כשראה את המערכת שלנו, כי זה פתרון להוריד עומסים מרשתות סלולר בזמנים שיש בהם עומס רגעי או מתמשך. למשל: פיגועים, מלחמה, נפילת טילים, תאונות ולהבדיל: אירועים ציבוריים מכל סוג, שבהם יש הרבה קהל באזור מוגדר. בכל המקרים הללו, המערכת שלנו מאוד יעילה ומועילה למניעת קריסת רשת הסלולר".
 
שאלה: למה אתה טוען שאתם תהיו ה- Waze הבא?
תשובה: "אנו סבורים שאנו יכולים למלא את המשבצת של Waze ב- 2014. הסיבה די ברורה: יש פער של לפחות 20% בין היקף הספקטרום המוקצה לחברות הסלולר לבין הביקושים ההולכים וגואים, עקב כניסת המכשירים החדשים. פער זה גדל והולך. לכן, כמות השיחות, שלא יוצאות לפועל, הולכת וגדלה מחודש לחודש, משנה לשנה. המעבר הטכנולוגי לדורות סלולר מתקדמים כמו דור 4, לא מספיק כדי לפתור את בעיית הפער הזה.
 
לכן, האפליקציה שלנו תהפוך לצורך ממשי ולחובה, כי היא תפנה ערוצי דיבור לספק הסלולר. זה נעשה שקוף גם למשתמש וגם לספק הסלולר, עם יכולות רבות שנמצאות כעת בשלבי פיתוח מתקדמים.
 
בכל פרמטר שלא תשווה אותנו מול Waze תוכל לראות שיש לנו יתרונות לא מבוטלים, שכבר ציינתי אותם. מבחינה טכנולוגית, תוכנת Waze כל הזמן מעמיסה על רשת האיתותים (Signaling) של הרשת הסלולרית. כי כך נבנתה התוכנה של Waze. אצלנו, העדכון אל השרת שלנו בענן הוא מזערי. הפעולות שאני מבצע, עושות בדיוק הפוך למה שעושה Waze: אני מוריד עומסים מהרשת. זו פעולה אקטיבית, בניגוד ל- Waze שהיא פסיבית בהתייחס לרשת".
 
שאלה: מתי תחשפו את המערכת במלואה לציבור?
תשובה: "אנו מתכוונים להשיק את המערכת בברצלונה בפברואר 2014".
 
שאלה: מה חסר לכם כדי להשלים את הכנות להשקה?
תשובה: "אנו כעת בשלבי חיפוש של משקיע כדי לסיים את כל הפיתוחים. עד כה עבדנו בהשקעה מהכסף הפרטי שלי ועוד קצת ממשקיעים פרטיים. אנו מחפשים השקעה יותר ממשית, כדי להיות מוכנים 'לפריצה הגדולה' ב- 2014.
 
אני בשלבי אישור סופיים של פטנט נוסף, שאני רושם בארה"ב על המערכת. כך שאבטיח את הייחודיות של הפתרון שאני מציג. אני לא מכיר כל פתרון אחר בשוק, שמסוגל לפתור את הבעיות של העומסים ברשתות הסלולר כמו שאני פותר. זו סיטואציה של Win-Win עבור חברות הסלולר ועבור המשתמשים בתוכנה ברשת הסלולר".
 
שאלה: איך תפיצו את התוכנה?
תשובה: "ההפצה היא ויראלית. זה עובד מהר מאוד. בנוסף, כל מי שמוריד את התוכנה מקבל בפורטל שלנו פרופיל אישי, בו הוא יכול לקבוע את כל הפרמטרים שלו כגון: מתי יקבל שיחות וממי. זאת, אם הוא מעוניין לשנות את הפרופיל ברירת המחדל שהוא מקבל במערכת".
 
שאלה: מהיכן יגיע הכסף מהיוזמה הזו?
שמואל אוקון: "הכסף יגיע מהשירות. זה מורכב מכמה שכבות של שירות:
א. שירותי פרמיום למשתמשי הקצה, מעבר לשירות הבסיסי החינמי לכל אחד.
ב. חברות שתרצינה API כדי לפתח חייגן משל עצמן, חייגן ממותג.
ג. חברות הסלולר וכל ספק אחר שירצה להוריד עומסים מרשתות הסלולר ולשפר את חוויית השימוש במכשיר הסלולר ללקוחותיו.
 
אני מאמין בפוטנציאל של המערכת שפיתחתי ומאמין שזה יביא את המשקיעים הנכונים. אנו נלך ונשכנע את ספקי הסלולר בכל העולם שזה כדאי להם. כדאי להם לשלם סכום מזערי על כל לקוח, תמורת השיפור העצום שהם מקבלים, גם בהורדת עומסים ועמידה בלחצים של משתמשים וגם בשיפור חוויית הלקוח, מה שמוביל ליותר הכנסות למפעיל. שיחה היוצאת לפועל היא שיחה מכניסה. לקוח הקצה יקבל זאת בחינם, בכל מקרה, לפי המודל שאנו מפתחים ומציגים". 
 
iChoozU



 
 
Bookmark and Share