Telecom News - חרטת המדליף: הבחור שמכר את אב-טיפוס האייפון 4 מסכם את תחושת הבגידה וההשפעה על חייו

חרטת המדליף: הבחור שמכר את אב-טיפוס האייפון 4 מסכם את תחושת הבגידה וההשפעה על חייו

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> חרטת המדליף: הבחור שמכר את אב-טיפוס האייפון 4 מסכם את תחושת הבגידה וההשפעה על חייו
חרטת המדליף: הבחור שמכר את אב-טיפוס האייפון 4 מסכם את תחושת הבגידה וההשפעה על חייו
 מאת: נירית וייס-בלט, 27.6.13, 00:01בראין הוגן
 
בריאן הוגן (בתמונה), הבחור שמכר ב-2010 את אב-טיפוס האייפון 4 לאתר גיזמודו, ענה על שאלות גולשים, הביע חרטה, לצד כעס על ניצולו והעונש שקיבל במשפט. למדליף הבא ייעץ לפעול אחרת.
  
אתר Reddit מקיים מדי פעם אירוע "שאלות ותשובות" עם סלבריטאים, שנקרא AMA- Ask Me Anything. התארחו בו בעבר הנשיא ברק אובמה, הראפר סנופ ליאון ועוד. הפעם אירח האתר את בריאן הוגן (Brian Hogan), הבחור שמצא בבר את האב-טיפוס של האייפון 4 ומכר אותו לבלוג הטכנולוגי גיזמודו (Gizmodo).
 
מתשובותיו של הוגן ניתן ללמוד על חייו של המדליף לאחר פעולת ההדלפה, ובמקרה שלו לאחר ההסתבכות במשפט וגזר הדין.
 
תזכורת: ב-19 באפריל 2010, פרסם גיזמודו את העדכון הבא: This is Apple's Next iPhone.

להלן צילום המסך:
 
כתבת גיזמודו
 
חשוב לציין שבזמנו, מדובר היה במכשיר המסוקר בעולם, שכולם ציפו בדריכות לבשורתו הטכנולוגית. חברת אפל הייתה אמורה לחשוף אותו רק כמה חודשים לאחר מכן. עובד החברה, שאיבד את האב-טיפוס, היה Gray Powell (שפוטר במהירות). כותבי גיזמודו, לאחר קבלת המכשיר האבוד, צילמו אותו ושיתפו את שלל ניתוחיהם, בלי להשאיר הרבה מקום לדמיון. כצפוי, עשרות מיליוני קוראים נכנסו לחזות בפרטים הבלעדיים. בתגובה, אפל, חברה קנאית מאוד לחיסיון פיתוחיה החדשים, הפעילה את עורכי דינה, שדרשו מהמשטרה לפתוח בחקירה. צוות השוטרים מיהר להחרים ציוד, לחקור חברים הקרובים למדליף ולהכין את תיק החקירה למשפט.
 
כיום, בראיה לאחור, כך בריאן הוגן מסכם את הפרשה ואלו הן טענותיו:
 
תיאור פרטי האירוע: הייתי צעיר (בן 21) ושיכור, חיפשתי בבר למי זה שייך, כשראיתי שלאף אחד, החלטתי לקחת איתי כדי לבדוק במכשיר את אנשי הקשר וליידע על האבדה. בבוקר, כשהתחלתי לתפעל את המכשיר שמתי לב שהוא לא דומה ל-3Gs, רזולוציית המסך הייתה אחרת, הכיסוי והכפתורים היו אחרים, קיימת מצלמה קדמית, וכשחיברתי למחשב התבקשתי להוריד גרסה חדשה של iTunes, שעדיין לא הייתה קיימת בשוק. מיד לאחר מכן המכשיר נכבה מרחוק.
 
הצעד הראשון: פניתי לאפל, סיפרתי שאני חושב, שהם איבדו אב-טיפוס והוא ברשותי, אבל בזמנו הם עדיין לא שמעו מהעובד שלהם על דבר האבדה, חשבו שמדובר במתיחה, וסירבו להקשיב לי. הצעד הבא היה לפנות לבלוגים טכנולוגיים, שיבדקו את המכשיר (בתשלום). אתר Engadget הביע חששות, אתר גיזמודו הביע רצינות והציע 5,000 דולרים על סיפור ועוד 3,000 דולרים אם חברת אפל תאשר שהוא אמין, סכום שלא קיבלתי. בסוף נאלצתי לשלם הרבה מעבר ל-5,000 דולרים עבור עורך הדין, שייצג אותי במשפט.
 
גזר הדין: הרשעה בעוון של "גזל רכוש שאבד" (Misappropriation of lost property) אני והחבר שהיה איתי התבקשנו לשלם קנס של 125 דולרים כ"א, קיבלתי 40 שעות עבודות שירות ושנת מאסר על תנאי.
 
תחושת בגידה: אתר גיזמודו לא שילם את מה שהבטיח, הוא ניצל אותי והשאיר אותי להתמודד לבד עם ההליכים המשפטיים. דלתו של הבלוגר (Jason Chen) נפרצה בחיפוש המשטרתי אבל שום הליך משפטי לא הוגש נגדו, רק אני (וחברי) ספגנו את כל האשמה. שותפתי לדירה סיפקה פרטים רבים וגם לא נכונים לצוות החוקרים מהמשטרה, בתקווה להשיג משיתוף הפעולה איזשהו פרס כספי.
 
השפעה על החיים האישיים: במהלך המשבר, משפחתי נלחצה מכל רכבי החדשות שעמדו מחוץ לבית, אז הם עברו לבית מלון, עד שאחרי שבוע הרכבים עזבו. אני וחברה שלי נפרדנו, היא לא שרדה את הרעש התקשורתי סביב הסיפור. כיום מצבי יותר טוב: אני בלי רקורד פלילי, יש לי עבודה, ובאופן לא מפתיע אני איש PC ואנדרואיד (סמסונג גלקסי S3).
 
לסיכום, עצה: אם ניתן היה לחזור לאחור הייתי פועל אחרת, הייתי מוסר את המכשיר לברמן.
 
הבלוג הטכנולוגי TNW- TheNextWeb סיכם את ה"שאלות ותשובות" (בפוסט הזה) ושלח את קוראיו להמשך קריאה באתרReddit  עצמו, וזה הקישור: I leaked the iPhone 4_AMA.



 
 
Bookmark and Share