Telecom News - למה Ciena מגלה עניין הולך וגובר בישראל?

למה Ciena מגלה עניין הולך וגובר בישראל?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> למה Ciena מגלה עניין הולך וגובר בישראל?
למה Ciena מגלה ענין הולך וגובר בישראל?
מאת: חיים חביב, 1.7.13, 01:00סיינה - ורג'יני הלבק
 
"השוק התחרותי הקיים בישראל מניע תהליכים של חדשנות ופיתוח טכנולוגיה", אמרה לנו וירג'יני הלבק, מנהלת אזור דרום אירופה בסיינה, בראיון בלעדי.
 
בחודשים האחרונים, כך נראה, מגלה Ciena, מובילה עולמית בתחום מערכות תקשורת המשלבות אופטיקה ונתונים, ענין מיוחד בישראל.
 
החברה מעסיקה למעלה מ- 4,500 עובדים, פעילה ב- 60 מדינות ומשרתת למעלה מ- 1000 לקוחות גדולים בהם למעלה מ- 60% מספקי התקשורת הגדולים בעולם (עם שליטה בשוק המפעילים הגדולים בצפון אמריקה). לחברה נוכחות בולטת במגזר הארגונים הגדולים, רשתות פיננסיות ובריאות, גופי בטחון וממשלה ורשתות כבלים תת ימיים.
 
באפריל האחרון שינעה החברה לישראל, במבצע לוגיסטי מורכב, את מעבדת החדשנות שלה (Ciena's Innovation Lab Truck), שמאפשרת הדגמה חיה של מגוון פתרונות Ciena בחזית הטכנולוגיה, מהמתקדמים בשוק, בהם: תשתיות חכמות, רוחבי פס גבוהים כדוגמת G100 ומעבר, שירותי Packet, מיתוג OTN, פתרונות DWDM, פתרונות לשכבת בקרה מרכזית ו- SDN וכן אפליקציות חדשות המאפשרות ללקוחות Ciena  אספקת שירותים חדשניים בחזית הטכנולוגיה. סקירת האירוע - ראו כאן
 
לא חלפו חודשיים, והגב' וירג'יני הלבק, המנהלת האיזורית של סיינה לאזור דרום אירופה (כולל צרפת), אגן הים התיכון (כולל ישראל) ואפריקה, מטריחה עצמה לביקור מיוחד לאזורנו. נפגשנו עימה לראיון בלעדי בהשתתפות מנהל השלוחה של סיינה בישראל, יניב הגדיש.
וירג'יני אינה מסתירה את התפעלותה: "השוק התחרותי שקיים בישראל מחולל תהליכים של חדשנות ופיתוח טכנולוגיה."
 
שאלה: אני מתרשם, כי סיינה מגבירה את מאמציה בשוק הישראלי בתקופה האחרונה? מה מטרות ביקורך?
תשובה: אכן אני מגיעה באופן קבוע מדי רבעון על מנת להיפגש עם לקוחות ועם שחקנים ישראליים בולטים בשוק. מדובר בשוק צומח, וכשסיינה מחליטה להשקיע בשוק או באזור - זה תמיד לטווח הארוך. זאת גם אחת הסיבות, שאני אוהבת לעבוד בסיינה. השוק התחרותי הקיים בישראל מניע תהליכים של חדשנות ופיתוח טכנולוגיה, וזה מצב מעניין מאד עבורנו.

שאלה: מה מאפיין את לקוחותיכם בישראל ומתי תחשפו שמות של לקוחות גדולים בישראל?
תשובה: ניתן לומר, שמאפייני הלקוחות שלנו בישראל די דומים לאלו של לקוחותינו בשאר העולם. אנו פועלים בכל מקום בו ניתן לשפר את רמת התקשורת ולתרום לניהול יעיל יותר של רוחבי פס גדולים - שם אנחנו נמצאים. באופן טבעי מדובר בחברות אנטרפרייז גדולות מתחום הפיננסים, המחקר, מגזר הממשלה. בישראל, למשל, סיפקנו פתרונות לחברת האשראי CAL - פתרונות בתחום הקישוריות לאפליקציות וברוחבי הפס על פי דרישה, בווירטואליזציה של דאטה סנטרס ועוד. יש לנו יתרונות בתחומים אלו ואנו מספקים ערך מוסף גבוה המעורר התעניינות רבה של הלקוחות.
 
שאלה: האם לדעתך יש בישראל פוטנציאל ליישום רוחב פס מעל מ-40G?
תשובה: בהחלט כן ואף לקצבים גבוהים יותר כגון G100. שכן, טכנולוגית ה G100 אף מאפשרת לעיתים ביצועיים טובים יותר. למשל, בבורסת ניו-יורק ישמנו את הפתרון הראשון של 100G, שהפחית את השיהוי (Latency ) בין מרכזי הנתונים. שכן, כל מיל' שנייה הינה קריטית במסחר האלקטרוני. אגב, רק לאחרונה הציגה החברה יכולות תמסורת סיב אופטית ברמות של 400G ואף ה- 800G בשת"פ עם BT. מדובר במערכות סופר יעילות, אוטומטיות לחלוטין ובעלות רמת שרידות גבוהה שנבנו ופותחו כדי לספק ביקוש בגידול מעריכי לפתרונות 40/100Gb/s עם אפשרות הרחבה בעתיד לאספקת קצבים של עד 400Gb/s לכל אורך גל ('צבע') בטכנולוגיית WaveLogic שתאפשרנה (בעתיד הקרוב) ריבוב עד 88 אורכי גל בסיב אופטי בודד.
 
שאלה: מבחינת רוחב הפס, היכן צריך להשקיע יותר?
תשובה: החשיפה הרשתית היום יותר גלובאלית ופחות לוקאלית. לכן, מושגים כגון end to end, pop to pop, ו-Latency הופכים למשמעותיים ורלוונטיים יותר. כשהגיע הסמארטפון ראינו שנוצר עומס יתר תעבורתי על הרשת. בעידן ה-M2M צפוי עומס כבד הרבה יותר. ייווצר צוואר בקבוק ועולה הצורך להשקיע בתוכנה, שתשלוט בניהול תעבורת הנתונים ותדע לווסת אותה בהתאם.

ישנם מקרים בהם ארגונים צריכים בנקודת זמן מסויימת רוחב פס גבוה יותר. לא באופן קבוע, אלא בנקודת שיא מסויימת – וכאן אנו נכנסים לתמונה עם ניסיון ויכולות מוכחות. אנו למעשה הופכים את הרשת לאלסטית ברמת הטרנספורט.

כל זה קורה, כמובן, יותר ברמה של ספקי השירות יותר מאשר ה-End users. למעשה, 75% מהשירות שלנו מיועד לספקי השירות עצמם (מפעילים וספקי אינטרנט). השאר משרת חברות אנטרפרייז, ממשלה ועוד.
 
שאלה: האם לדעתך ארגונים יכולים להכתיב פתרון או תפיסת רשת לספק השירות?
תשובה (יניב הגדיש, מנהל פעילות סיינה ישראל): כן, אם הלקוח מבקש פתרון של סיינה, הוא יקבל אותו מהמפעיל המקומי. המטרה שלנו שהלקוח, ה-End user יכיר את כלל היכולות הקיימות היום כמו למשל רוחב פס על פי דרישה. שהינה עדיין טכנולוגיה חדשה.
 
שאלה: איך הלקוחות משלמים? מה הם בעצם רוכשים?
תשובה (יניב הגדיש): יש שתי אופציות. או שהם רוכשים רק את הצינור האופטי (Dark Fiber) ורוכשים את הציוד בנפרד, או שהם קונים חבילת שירות מלאה לתקופת זמן קצובה.

שאלה: עד כמה השוק המקומי מכיר את המוצרים שלכם?
תשובה: המודעות קיימת וממשיכה תמיד לעלות. כמו שציינתי קודם, ברחבי העולם ואף בישראל הצורך ברשת טרנספורט אינטליגנטית הולך וגובר, ובהתאמה המודעות גוברת בכל העולם.
 
שאלה: האם סיינה מעורבת במעבר הצבא דרומה?
תשובה (יניב הגדיש): אנחנו לא מעורבים בתהליך הכללי של בנית העיר הדרומית. עם זאת, לכל יחידה יש את האחריות שלה למעבר חלק דרומה וכאן יש לנו חלק. לא אוסיף מעבר לכך.
 
שאלה: הזכרת את החדשנות בישראל, מדוע אין עדיין לסיינה מרכז מחקר ופיתוח מקומי?
תשובה: בכל שנה פותחת סיינה את מרכזי המחקר והפיתוח שלה ל-5 שבועות כדי שלקוחות ובעלי עניין יוכלו להתרשם מההתקדמות ומהטכנולוגיות החדשות. המרכזים נמצאים בקנדה, סן חוזה (ארה"ב) והודו. כ-19%-25% מהכנסות החברה מושקעים במו"פ.
לגבי הקמת מרכז מו"פ כאן, אני מניחה, שמדובר בשיקולים של עלויות וכד'. כרגע אין תכנון לפתוח מרכז מחקר, והפעילות שלנו בישראל מתמקדת כרגע רק במשרד הישראלי".
 
וירג'יני הלבק, מנהלת אזור דרום אירופה ב-Ciena, מבקשת לסכם את הריאיון בהתרשמות האישית מרמת הידע והמקצועיות הגבוהה של הלקוחות הישראליים: "השוק התחרותי הקיים בישראל מניע תהליכים של חדשנות ופיתוח טכנולוגיה".
Bookmark and Share