Telecom News - מחקר חדש: אילו אפליקציות מופיעות בדפי הבית של חנות אפל במדינות ואזורים שונים בעולם?

מחקר חדש: אילו אפליקציות מופיעות בדפי הבית של חנות אפל במדינות ואזורים שונים בעולם?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> מחקר חדש: אילו אפליקציות מופיעות בדפי הבית של חנות אפל במדינות ואזורים שונים בעולם?
מחקר חדש: אילו אפליקציות מופיעות בדפי הבית של חנות אפל במדינות ואזורים שונים בעולם?
מאת: נירית וייס-בלט, 9.7.13, 20:00נירית וייס-בלט
 
בלוגר אנגלי, שמפתח אפליקציות, חקר את מהות האפליקציות ב-iTunes, שקודמו ע"י עורכי דף הבית של החנויות במדינות שונות, וגילה דפוסים מעניינים.
 
הבלוגר Dave Addey מאנגליה, המפתח אפליקציות מגוונות, פרסם אתמול ממצאים מתוך מחקר, שערך בחודשים האחרונים, אודות האפליקציות ב-iTunes. הוא התמקד באפליקציות, שעורכי דף הבית שלiTunes  בחרו לקדם (ולא בכמות ההורדות או הרווחים), תוך השוואת מדינות ואזורים שונים בעולם (הסבר החלוקה למדינות).
 
מסתבר, שבעוד שבאופן עולמי רק 16.8% מהאפליקציות המצויות בחנויות אפל הן משחקים, הרי המשחקים מהווים בממוצע כמחצית מכמות האפליקציות המוצגות בדף הבית במדינות השונות. השיעור הגבוה ביותר של תצוגת משחקים בדף הבית נמצא בקוריאה, שם 64.4% מהאפליקציות, שהוצגו לאייפון, היו למשחקים. השיעור הנמוך ביותר נמצא בחנות מאוסטריה/גרמניה, בדף הבית שלה 36.3% מהאפליקציות, שהוצגו לאייפון, היו משחקים. גם במקרה הזה מדובר בשיעור כפול (ויותר) מהאחוז הכללי של המשחקים בחנויות.
 
ניתן לסכם, כי לדעת עורכי החנויות, משחקים הם דבר חשוב.
 
הבלוגר בחן את סוגי האפליקציות (להוציא משחקים, אותם ניתח בנפרד בהמשך), כאשר כל ז'אנר מכיל 2 קבוצות: אפליקציות בחינם (בצבע ירוק) ואפליקציות בתשלום (בצבע אדום). ראו תרשים המסכם את נתוני ארה"ב:

תמונה 1 אפליקציות ארה"ב
 
בין הממצאים: בחנות של אוסטריה/גרמניה שמים דגש רב על אפליקציות סגנון חיים (לאייפון), שמרביתן בחינם. ברזיל בולטת בתחום המוזיקה וקוריאה בולטת באפליקציות חינוכיות (לאייפד), תופעה שזוהתה גם ביפן ובסין. באופן כללי, אפליקציות העוסקות בחדשות ובסגנון חיים הן המוצגות ביותר ורובן בחינם. ראו למשל במקרה של שוויץ:

תמונה 2 אפליקציות שוויץ
 
במערב אסיה יש נטייה ליותר אפליקציות פיננסיות. אפליקציות של וידאו ותמונות מוצגות יותר מהממוצע שלהן בכל החנויות, אך בצורה בולטת יותר במזרח אסיה. לצד הבלטת אפליקציות מסוג אחד (כמו בקידום וידיאו/תמונות) נמצאה "פגיעה" באפליקציות מסוג אחר, למשל: אפליקציות עסקיות מופיעות מעט מאד בעמודי הבית בכל אזורי העולם, לעומת הכמות הממשית שלהן בחנויות הללו.
 
קטגוריית המשחקים חולקה ל-19 תתי-קבוצות (גם כאן תוך חלוקה לאפליקציות בחינם ואפליקציות בתשלום). נמצא כי אין הבדל בין המדינות: משחקי הפעולה הם הבולטים ביותר ולאחר מכן משחקי ההרפתקאות, משחקי המיומנויות והפאזלים.
 
לשימושכם: המחקר המלא עם התרשימים האינטראקטיביים לפי מדינות ואזורים.
אפליקציות



 
 
Bookmark and Share