Telecom News - מהפך בשימוש בדפדפנים - האקספלורר בשקיעה מהירה ונופל למקום שלישי

מהפך בשימוש בדפדפנים - האקספלורר בשקיעה מהירה ונופל למקום שלישי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מהפך בשימוש בדפדפנים - האקספלורר בשקיעה מהירה ונופל למקום שלישי
תוך פחות מחצי שנה נופל האקספלורר ממקום ראשון למקום שלישי כדפדפן המשמש את הגולשים לאתר זה. במקום ראשון מוביל הכרום ואחריו ניצב הספארי (אפל), שדחק לאחור גם את הפיירפוקס.
מאת: אבי וייס, 12.7.13, 16:00

בחודש פברואר 2013 דיווחתי (כאן) על כך, שדפדפן הכרום (מבית גוגל) דוחק לאחור את האקספלורר (מבית מיקרוסופט) בתור הדפדפן המוביל שבו נכנסים הגולשים לאתר Telecom News. היות ומדובר במדידות מדוייקות של עשרות אלפי כניסות לאתר בחודש, ציינתי אז, שעל פי כלי המדידה המצוינים שיש באתר, הכרום הוא המנצח הברור בקרב אלו שנכנסו וגלשו לאתר, שרובם מקהילת ההיי-טק הישראלית וגם מחו"ל (קוראי עברית), שמתעניינים בחדשות עולם הטלקום, המחשוב, ההיי-טק והטכנולוגיות.

בעולם הרחב, עדיין ניטש הוויכוח: מי הדפדפן המוביל, ואף כתבנו על כך 
כתבה מיוחדת. אולם, אצלנו, הנתונים, שהוצגו כבר בפברואר 2013, היו ברורים וחד משמעיים: הכרום מוביל

במהלך החודשים שעברו מאז פברואר, מסתבר, שחל שינוי די משמעותי בחלוקה הפנימית של השימוש בדפדפנים בגלישה לאתר זה. השימוש בספארי (מבית אפל) עלה מ- כ- 2% בפברואר 2013 ל- 19% ביולי 2013. זו עליה מדהימה תוך זמן של פחות מחצי שנה. הפיירפוקס שהיה במקום שלישי עם כ- 17% ירד לכ- 9%, האקספלורר שהיה עם 34% ירד ל- 19% והכרום ירד קלות מ- 46% ל- 42%.

דהיינו: האקספלורר והפיירפוקס נדחקו חזק לאחור, כדפדפן המשמש את הגולשים בעולם ההיי-טק הישראלי, לנוכח העלייה המשמעותית בשימוש באייפונים, אייפדים וכיו"ב מבית היוצר של אפל, עם הדפדפן ספארי, כדי להיכנס לאתר.

להלן התפלגות הנתונים של ה- 30 ימים האחרונים בכניסות לאתר לפי סוג הדפדפן:
.
כניסות לאתר לפי דפדפנים

במבט של 30 הימים האחרונים יש שיוויון בין האקספלורר לספארי. אולם, בשבועיים האחרונים, כמעט מידי יום הספארי כבר עולה על האקספלורר ודוחק אותו למקום שלישי. במבט של שבועיים האחרונים הספארי עולה על האקספלורר. דהיינו: הירידה בהיקף השימוש באקספלורר נמשכת.

האם האקספלורר בדרך לסיים את חייו כדפדפן? כנראה שלא. זאת, בגלל השימוש הדי נרחב של מערכת ההפעלה "חלונות" על שלל גרסותיה במחשבים השולחניים, במיוחד במחשבים בארגונים ובעסקים, כשחלק לא מבוטל מהמשתמשים במחשבים הללו כלל אינם יודעים, שהם אינם חייבים להשתמש בדפדפן ברירת המחדל של חלונות - אקספלורר ושיש לו חלופות לא פחות טובות (ואולי אף יותר טובות), דוגמת הכרום והספארי.

אגב, אתר זה נראה טוב יותר בדפדפני כרום וספארי (מול הצפייה בו באקספלורר). למה? תשאלו את מיקרוסופט...

 
התפלגות הנתונים



 
 
Bookmark and Share