Telecom News - שיעור האפליקציות בחינם בחנות אפל הגיע ל-90%

שיעור האפליקציות בחינם בחנות אפל הגיע ל-90%

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> שיעור האפליקציות בחינם בחנות אפל הגיע ל-90%
שיעור האפליקציות בחינם בחנות אפל הגיע ל-90%

אפליקציות בחינםמאת: מערכת Telecom News, 18.07.13, 18:05
 
הנתון משקף עליה די חדה מהמצב בשנים 2010 עד 2012, בהן נע שיעור האפליקציות החינמיות בין 80% ל-84%.

אתר techcrunch דיווח היום על מחקר שהראה, שהמגמה של הפיכת האפליקציות בסלולר לחינמיות נמשכת. 


בשנת 2010 היו 84% מהאפליקציות בחנות אפל חינמיות, בשנת 2011 חלה ירדה קלה ל-80%, בשנת 2012 הייתה עליה בחזרה לשיעור של 84%, ועתה לגבי 2013, שיעור האפליקציות בחינם עומד על 90%. גידול די משמעותי.
עובדה זו אין משמעותה, שאין כלל רווח מאפליקציות בחינם.

האפליקציות בחינם מספקות לעיתים רווחים מפרסומות, משדרוגים לאפליקציות אחרות בסדרה המתקדמות יותר ובמיוחד ממרכיבים בתוך האפליקציות בחינם, בעיקר משחקים, הדורשים תשלום כדי להתקדם בהן, במיוחד אצל מי שכבר התמכרו למשחקיםהללו. בנוסף, יש תשלומים על כל מיני אמצעים להסרת הפרסומות. 

אולם, שיעור אלה המשדרגים לאפליקציות בתשלום מתקדמות יותר אינו כה גבוה. עם זאת, יש נטיה דווקא לשלם עבור מרכיבים בתוך האפליקציות החינמיות כדי להתקדם בהן, כאמור, במיוחד במשחקים שמתמכרים להם.

לגבי אנדרואיד נטען זה מכבר, שהמשתמשים נוטים אף פחות ממשתמשי ה-iOS לשלם על אפליקציות. באפריל 2013 היה המחיר הממוצע של אפליקציית אנדרואיד 0.06 דולרים, של אייפון היה 0.19 דולרים ושל אייפד היה הגבוה ביותר - 0.5 דולרים. 

המפתחים החלו להבין, שאפילו מחיר של 0.99 דולרים משפיע על הביקוש. אנשים מוכנים "לסבול" פרסומות בתמורה לאפליקציות חינמיות.

כאמור, יש נטיה לרכוש מרכיבים בתוך אפליקציה חינמית כדי להתקדם בה. דוגמא מצויינת קשורה במשחק הפופולרי מאד הקיץ  Candy Crush Saga, שמרוויח מאות אלפי דולרים ביום. אולם, כדי להגיע למצב של קניה בתוך אפליקציה בחינם, צריך שהאפליקציה תגיע לתודעה של המשתמשים. קשה מאד להגיע לדפי הבית ולדפים ראשונים בחנויות אפל וגוגל. ולמרות שמפתחים יודעים, שיש פוטנציאל גדול לקניית מרכיבים בתוך האפליקציה החינמית שפיתחו  ולרווח כספי, הרי הציבור צריך קודם להגיע לאפליקציה הזו ולהורידה בחינם, מה שנעשה קשה מיום ליום.
 
 
אפליקציות בחינם

 


Bookmark and Share