Telecom News - BOINC - לעזרת המדע העולמי

BOINC - לעזרת המדע העולמי

דף הבית >> תוכנות חופשיות >> BOINC - לעזרת המדע העולמי
מאת: מערכת Telecom News
26/07/13,  14:33
מטרת / הייעוד של התוכנה: אפליקציה בחינם מאפשרת לכל אחד להתנדב ולתרום לקידום המדע העולמי ללא כל מאמץ

אתר Guardian הבריטי המליץ היום על אפליקציות אנדרואיד חדשות מהשבוע החולף, וביניהן אחת יוצאת דופן ביותר, האפליקציה בחינם BOINC, שמטרתה לסייע למחקר המדעי העולמי. ניתן להתנדב למען מטרה חשובה זו ללא עלות וללא "בזבוז" זמן.
שם התוכנה: BOINC
קישור להורדה: לאנדרואיד ,  להסברים בעברית
מאפייני התוכנה:

מטרת פרויקט SETI@HOME של אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה היא מציאת חיים תבוניים ביקום. זאת, ע"י פיענוח שדרים מאנטנות ענק הפונות לחלל החיצון. הפיענוח נמשך שעות חישוב רבות המעיקות על המחשבים. הפיתרון: פיזור החישובים בין מחשבי כל העולם. הפרויקט מאפשר למשתמשים להוריד תוכנה למחשב, שתבצע חישובים ותפענח פיסות קטנות של שדר בזמן שהמחשב פועל אך אינו נמצא בשימוש, ולשלוח את התוצאות לשרתי הפרויקט, וחוזר חלילה. כך מחשבים בעולם הופכים ביחד למחשב-על, שהפרויקט צריך על מנת לפענח את כמות התשדורות.

אתמול עברה הפלטפורמה הטכנולוגית, שמאחורי הפרויקט, לנייד: האפליקציה בחינם לאנדרואיד BOINC עושה את הנ"ל בסמארטפון/טאבלט. היא פועלת באותה צורה, רק כשבעל המכשיר לא משתמש בו. מכיוון שמדובר במכשיר נייד, היא משתמשת בו רק כשהוא מחובר לחשמל, כדי לא לגמור את הסוללה, ומתחברת לרשת כדי להוריד ולהעלות מידע רק כשיש חיבור ל-WiFi כדי לא לגמור את חבילת הגלישה. דרך האפליקציה בחינם זו מקבלים תיאור קצר של כל פרויקט וניתן לבחור לאילו מהם רוצים לסייע, ולצפות בהתקדמות המחקר המדעי בתחומים שנבחרו כמו התחממות העולם, תרופות למחלות, מעקב אחר אסטרואידים ועוד.

 

הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.

מחקר עולמי
Bookmark and Share