Telecom News - האם צריך ועדת חקירה שתבדוק האם משה כחלון גרם להתמוטטות הבורסה?

האם צריך ועדת חקירה שתבדוק האם משה כחלון גרם להתמוטטות הבורסה?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> האם צריך ועדת חקירה שתבדוק האם משה כחלון גרם להתמוטטות הבורסה?
דמעות התנין: רני רהב פנה במכתב גלוי לכל צמרת המדינה בו הוא דורש להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקור את התוהו ובוהו הקיים בבורסה הישראלית. הוא גם מצא אשם ראשון למצב (בשביל מה לחקור אם יש כבר אשם?): משה כחלון. 
מאת: אבי וייס, 5.8.13, 18:00משה כחלון

בפנייה פומבית (תצלום המכתב מצוי למטה, לחיצה על כל תצלום מגדילה אותו). פונה איש יחסי הציבור המוכר, רני רהב, יו"ר רהב תקשורת ויח"ץ, אל היועץ המשפטי לממשלה, עם העתקים לראש הממשלה, שר האוצר ושרת המשפטים, בקריאה דחופה ביותר להקים ועדת חקירה ממלכתית בגלל המצב בבורסה הישראלית, שאת מצבה הוא מתאר כ"תוהו ובוהו".

במכתבו, רני רהב גם מצביע על אשם ראשי למצב, שנוצר בבורסה: שר התקשורת הקודם משה כחלון. לטענתו, משה כחלון חיסל את תעשיית הסלולר בישראל. אני לעומת זאת סבור, שמי שעלול לחסל את תעשיית הסלולר בישראל הוא דווקא גלעד ארדן, שר התקשורת הנוכחי, כפי שניתחתי בהרחבה כאן. אולם, זו רק אפשרות תיאורטית, שטרם התממשה.

לעומת זאת, השר לשעבר משה כחלון גרם נזק של עשרות מיליארדי שקלים לשוק הישראלי, בהתנהלות שלו גם בשווקים אחרים לגמרי, למשל בשוק הקווי של בזק. סך הנזק המצטבר, שגרם וגורם משרד התקשורת לציבור בישראל, לפי אמדנים שונים, מגיע לכ- 58 מליארד ש"ח (כמנותח בהרחבה כאן), מהם כ- 16 מיליארד ש"ח רק בתחום הפיקוח על קבוצת בזק. 

לאן נעלם כל הכסף הזה? הוא לא נעלם. הוא עבר מהכיס של כלל אזרחי ישראל לכיס של קבוצה מצומצמת מאוד מתושבי ישראל, שאת חלק מהם מייצג לא אחר מאשר רני רהב. כעת הם רוצים ועדת חקירה, לחקור איך זה קרה... ממש דמעות התנין. 
המכתב של רני רהב
המכתב של רני רהב
Bookmark and Share