Telecom News - נעצר בעל שירות האחסון Freedom Hosting של אתרי הרשת האפלה

נעצר בעל שירות האחסון Freedom Hosting של אתרי הרשת האפלה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> נעצר בעל שירות האחסון Freedom Hosting של אתרי הרשת האפלה
נעצר בעל שירות האחסון Freedom Hosting של אתרי הרשת האפלה

מעצרמאת: מערכת Telecom News, 06.08.13, 00:08
 
נגד Eric Eoun Marques בן ה-28, שמפעיל את שירות האחסון של אתרים ב-Darknet, הוצא צו מעצר ע"י ארה"ב, בגין הפעלת שירות של הפצת פדופיליה.

אתר The Independent דיווח בכתבה מקיפה ומפורטת על המעצר באירלנד של Marques, שמחזיק באזרחות אירית ובאזרחות אמריקאית. האמריקאים מאשימים אותו באחסון תמונות בתחום הפדופיליה של התעלללות בילדים ובהפצתן.

Freedom Hosting משמש לאחסון כמחצית מהאתרים הכלולים ב"רשת האפלה", עפ"י אתר The Independent, גם אתר SilkRoad כנראה מאוחסן בו. רק לאחרונה פרסמנו על המאבק בשוק הסחר בסמים ב-Darknet בין SilkRoad הוותיקה לבין חברת הסטארט- אפ החדשה Atlantis (שהפכה לאתר מתחרה), ואף הצגנו  בכתבה את צילום המסך להזמנת סוגי הסמים השונים ואת סרטון הפרסומת של הסטארט-אפ החדש.

במקביל למעצר של מפעיל שירות האחסון נמסר, שאתרים רבים, שהיו קשורים בשירות האחסון Freedom Hosting, נעלמו לפתע מהרשת, ולפי אתר The Independent, אתר SilkRoad היה ביניהם. הובעה ההשערה, שה-FBI מעורב בפגיעה החמורה, יתכן  באמצעות קוד זדוני, ושהיא לא מקרית כלל וכלל. הנושא נדון בהרחבה לאחר מכן באתר Propublica - כאן.

יש לכך השלכות על המשך אחסון האתרים הסמויים והחשאיים. הם יצטרכו למצוא חלופות אחסון אחרות, כי צרכני הפדופליה והסמים לא נעלמו.

ראוי לציין, שבלי שום קשר לפגיעה באתר Freedom Hosting, יש יוזמות העובדות זה מכבר על אלטרנטיבות לאחסון אתרים אנונימיים של הרשת האפלה. למשל, פרויקט בשם OnionCloud הנמצא בתחילת דרכו ופיתוחו.

עדכון 12.8.13: לקריאה נוספת על הרשת האפלה מומלצת הכתבה (באנגלית) מאתר PCWorld - כאן.
 


 


Bookmark and Share