Telecom News - אור וצל בדו"חות בזק לרבעון השני 2013

אור וצל בדו"חות בזק לרבעון השני 2013

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> אור וצל בדו"חות בזק לרבעון השני 2013
אור וצל בדו"חות בזק לרבעון השני 2013
 מאת: חיים חביב, 6.8.13, 07:30בזק
 
באופן מעט מפתיע התוצאות שהציגה בזק נמוכות מעט מצפי האנליסטים אך מצביעות על יכולת ניהול טובה של הנהלת הקבוצה ועל התמודדות מרשימה עם האיומים המתפתחים בשוק המקומי, לצד המשך אי הוודאות רגולטורית.
 
קבוצת בזק פרסמה אמש את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה. הכנסות הקבוצה ברבעון השני של שנת 2013 הסתכמו ב- 2.35 מיליארד ₪ לעומת כ- 2.6 מיליארד ₪ ברבעון השני אשתקד, ירידה בשיעור כ-9.4%. הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה מירידה בהכנסות המקטע הסלולרי. באופן אולי מעט מפתיע, התוצאות נמוכות מעט מצפי האנליסטים אך עדיין מצביעות על יכולת ניהול טובה של הנהלת הקבוצה לתמרן בכישרון אל מול האיומים המתפתחים בשוק המקומי לצד המשך אי וודאות רגולטורית.
 
ברבעון האחרון נרשמה ירידה (נוספת) במספר מנויי הטלפון הקווי בהיקף של 18 אלף מנויים בהשוואה לתום רבעון הראשון וכ- 111 אלף בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסה ממנויי קווי (ARPU) ממשיכה להישחק ועמדה ברבעון השני על 68 ₪ בהשוואה ל- 73 ₪ ברבעון המקביל אשתקד. בכל זאת, בזק קווי הצליחה לשמר רמת הכנסה סבירה ולהציג EBITDA (בשיעור 45.5%) ותזרים רבעוני נאה (924 מיליון ₪). הירידה בהכנסות משרות הטלפוניה מתקזזת בחלקה בהמשך הצמיחה העקבי במספר מנויי האינטרנט ובגידול בהכנסה הממוצעת למנויי - 85 ₪ בהשוואה ל- 80 ₪ ברבעון המקביל אשתקד. שימו לב, שההכנסה הממוצעת למנוי אינטרנט כבר עולה באופן בולט על ההכנסה ממנוי טלפון קווי.
 
בפלאפון, אשר לאורך שנים שימשה קטר הצמיחה העיקרי של הקבוצה, נבלמה מעט השחיקה בהכנסה הממוצעת למנוי, לרמה של 85 ₪ בהשוואה ל- 86 ₪ ברבעון הקודם. ללא ספק, הישג. עם זאת, נמשכת מגמת הנטישה של מנויים - 39 אלף מנויים נטשו את החברה ברבעון השני.
 
בזק בינלאומי הפתיעה והציגה צמיחה מרשימה בהכנסות וברווחיות על אף התחרות העזה בתחום ה- ISP והמשך שחיקה במחירי השיחות בינלאומיות. זאת, בעיקר אודות להשקעה מרחיקת ראות (כבל אופטי תת-ימי) ועבודה מאומצת בעולם פתרונות התקשורת וה-IT  לעסקים, שהניבו לה תוצאות שיא.
 
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה ממשיך לטפס והסתכם בתום הרבעון בכ- 7.93 מיליארד ₪ בהשוואה ל- 7.90 מיליארד ₪ בסוף יוני 2012. זה לא מנע כמובן מדירקטוריון החברה להמליץ לחלק את סך יתרת הרווח המיוחס לבעלי המניות למחצית הראשונה של שנת 2013 בסך 969 מיליון ₪ (יחד עם הדיבידנד השוטף תשלם החברה תשלום שישי ואחרון של הדיבידנד המיוחד בסך 500 מיליון ₪). כך, יעמוד סך חלוקת הדיבידנד על  1,469 מיליון ₪.
 
האנליסט ערן יעקובי הגדיר אמש את בזק כ- "ליגה משל עצמה", והוסיף:  "אי אפשר להתעלם מהאיומים האקסוגניים על החברה בעיקר מצד הרגולציה, קרי שוק סיטונאי, חברת חשמל וכולי. מצד שני כדאי להפסיק להתעלם מאיכות הניהול של הקבוצה, מאיכות הנכסים בהם היא מחזיקה ומהיכולת להקדים את הענף בכל רגע נתון. בזק, תחת המגבלות, מנצלת עד תום את הקשיים של המתחרה העיקרית שלה HOT ולכן נקבנו בכותרת למעלה. נכון להיום, אנו לא רואים איומים אקסוגניים משמעותיים עד סוף השנה הזו. עם זאת, הנקודה היחידה שמטרידה אותנו להמשך, היא הבטחת משרד התקשורת להפסקת ההפרדה המבנית בתוך 9 חודשים מתחילת כינון שוק סיטונאי. מבחינתנו, הקלף הזה המוחזק קרוב לחזה של השר החייב להוכיח עצמו באווירה הציבורית בישראל, מהווה איום על הקבוצה".
 
 
מנכ"לית בזק
מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר



 
 
Bookmark and Share