Telecom News - אסף אלפרט, חילן: "מנהלי HR יכולים להשפיע על השורה התחתונה של הארגון"

אסף אלפרט, חילן: "מנהלי HR יכולים להשפיע על השורה התחתונה של הארגון"

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> אסף אלפרט, חילן: "מנהלי HR יכולים להשפיע על השורה התחתונה של הארגון"
אסף אלפרט, חילן: "מנהלי HR יכולים להשפיע על השורה התחתונה של הארגון"
מאת: מערכת Telecom News, 7.8.13, 20:00אסף אלפרט
 
אלפרט (בתמונה) אמר את הדברים בוועידה החצי שנתית ה- 6 לניהול משאבי אנוש. לדבריו, כיום, הטכנולוגיה מאפשרת למנהלי משאבי האנוש לקחת צעד ענק קדימה, ולסייע לקדם ולממש את היעדים העסקיים של הארגון.
 
"אין עוררין על חשיבות ההון האנושי להצלחה הארגונית, אך עם זאת, רוב הארגונים עדיין תופסים את מחלקת משאבי האנוש בהיבט המסורתי שלה, ולא רואים אותה כמנוע שיכול להביא להתייעלות, חיסכון וצמיחה עסקית של הארגון. אם בעבר תחום ההון האנושי היה מושתת על אחריות מקצועית לתחום הגיוס, הדרכה, שכר והטבות – היום הנטייה של ארגונים היא להסתכל על כלל מחלקות הארגון תחת עין בוחנת ולשאול, 'כיצד המחלקה מסייעת להצלחת היעדים העסקיים של הארגון?'". דברים אלו נאמרו על ידי אסף אלפרט, ראש אגף שיווק ומכירות בחילן, בוועידה החצי שנתית ה- 6 לניהול משאבי אנוש, שהתקיימה לאחרונה.

אלפרט הוסיף: "ניתן להבחין בפער בין התפיסה הארגונית ובין התפיסה של מחלקת משאבי האנוש את עצמה בסקר שנערך על ידי CIPD בשנים 2012-2013. בסקר נשאלו מאות בכירים, "האם מנהלי משאבי האנוש מעורבים בבניית האסטרטגיה הארגונית?" בעוד שכ-60% ממנהלי משאבי האנוש סברו שהם אכן מעורבים, רק 35% מאנשי ההנהלה הסכימו עם קביעה זו".

לדברי אלפרט: "בחילן, המתמחה בפתרונות לניהול ההון האנושי, מזהים ניצנים לראייה חדשה כלפי מחלקת משאבי האנוש, המכירה בתרומתה לארגון הרבה מעבר להיבטים המסורתיים. כיום, הטכנולוגיה מאפשרת למנהלי משאבי האנוש לקחת צעד ענק קדימה, ולסייע לקדם ולממש את היעדים העסקיים של הארגון.

"על מנת לחזק את מעמד ה-HR בארגון, בעיקר בעידן של מיתון והתייעלות, רצוי כי מנהלי משאבי האנוש יהיו מודעים ליתרון האסטרטגי שהם יכולים להביא לארגון, ויספקו ערך מוסף מעבר להיבטים ולאחריות המסורתיים שהם מילאו".

אלפרט הציג דוגמאות לחסכון אפשרי בהוצאות הארגון, ואמר: "ניתן להציג חיסכון כספי לארגון באמצעות מחשוב של קורות החיים. הטקסט המסורבל ממסמך ה-word שמתקבל, יכול להפוך למידע ממוחשב ומובנה, באמצעותו ניתן לא רק 'לשלוף' מועמדים מתאימים במקרה הצורך, אלא גם לזהות בקלות כיצד הגיעו קורות החיים לארגון – דרך המועמד עצמו, עובדי הארגון או חברת השמה. בצורה זו, ניתן לחסוך מדי רבעון עשרות אלפי שקלים על הוצאות השמה.

"הישג משמעותי ניתן להציג בתחום הפנסיוני. אם מחלקת משאבי האנוש תטמיע פתרונות בקרה, שיאפשרו לה מדי חודש לקבל קבצי היזון חוזר מהיצרנים הפנסיונים, להצליבם אל מולם מערכת השכר ולוודא שהכסף הופקד ונקלט כנדרש, ניתן יהיה לאתר ליקויים והיכולת לשלוט בכספים תשתפר. התוצאה היא חסכון גדול יותר לעובד וחסכון משמעותי למעסיק".

"דוגמא נוספת לתרומה לביזנס באמצעות מערכת ה-BI של חילן, היא חיבור תפוקות לעולם משאבי האנוש. שילוב נתונים כגון כמות לקוחות, כמויות ייצור, חיובי לקוחות, נתוני מכירות, בונוסים ועוד יחד עם נתוני העובדים – יאפשרו למנהלי משאבי אנוש להציף תובנות עסקיות. כך למשל, ניתן לראות בלחיצת כפתור האם מחלקות בארגון הן עמוסות יותר או פחות, האם יש עמידה ביעדים ובמשימות, להביא לאופטימיזציה של תמריצים ועוד. אם בעבר ה-BI - Business Intelligence הייתה נחלתם של אנשי המכירות, התפעול והניהול, הרי שהיום גם מחלקת משאבי האנוש יכולה להציג תמונה אחת ברורה של הארגון, ולגבש תובנות עסקיות".
ועידת HR



 
 
Bookmark and Share