Telecom News - האם גוגל בעד או נגד נייטרליות הרשת?

האם גוגל בעד או נגד נייטרליות הרשת?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> האם גוגל בעד או נגד נייטרליות הרשת?
גוגל שינתה לפתע את עמדתה והודיעה ל- FCC במענה לחקירה עקב תלונה שהוגשה נגדה, שרעיון 'נייטרליות הרשת' אינו מאפשר ללקוחות להריץ שרת (Server) בחיבור הפס הרחב שלה - FTTH. מבולבלים? גם ה- FCC טרם החליט מה לעשות עם המגבלה החדשה הזו, כשגוגל אינה היחידה בשוק שמגבילה את הגלישה ללקוחות הכבדים.
מאת: מערכת Telecom News, 11.8.13, 21:45גוגל פייבר

חברת גוגל אינה רק ספק שירותי מידע וחיפוש, אלא גם ספק אינטרנט בפס רחב בסיבים עד הבית - FTTH. כנראה זו הסיבה, שגוגל, שעד היום הייתה המובילה הראשית לדחיפת חקיקה בתחום "נייטרליות הרשת", שינתה לפתע את דעתה והודיעה בשבוע החולף ל- FCC (הרגולטור לתקשורת בארה"ב) שאין דבר כזה "נייטרליות רשת מוחלטת". 

לדברי גוגל, המושג "נייטרליות הרשת" אינו מעניק לאזרחי ארה"ב בכלל וללקוחותיה בפרט את חופש הבחירה והזכות להריץ שרתים על הפס הרחב שלה, שירות חדש שהחל להפרס בארה"ב והקרוי Google Fiber. כידוע, על פי כללי "נייטרליות הרשת" בארה"ב, כל אזרח יכול (בין יתר הכללים) לחבר כל מכשיר כרצונו לרשת, ללא התערבות הספק של החיבור. כעת, גוגל מצטרפת לכמה ספקים אחרים, שכתבו במפורש בהסכם השירות, שנתנו ללקוחות הפס הרחב שלהם, שאסור לללקוחות לחבר שרת לרשת, ואם אם רוצים לחבר שרת, עליהם להפסיק לשלם על חבילה פרטית ולעבור לחבילה עסקית (ויקרה יותר). 

הסיבה די ברורה. חיבורי הרשת של גוגל הם של 1 ג'יגה (החלה בפריסה בעיר Kansas). לקוח של גוגל, שנתקל בפיסקה הזו בהסכם שקיבל מגוגל, התלונן ל- FCC, שטרם החליט מה לעשות עם המגבלה הזו, כשגוגל אינה היחידה בשוק ה- ISP המטילה מגבלה כזו על לקוחותיה. העו"ד של גוגל טען בפני ה- FCC, שגם AT&T, ורייזון וקומקאסט מטילות את אותה מגבלה, של איסור חיבור שרתים לרשת הפס הרחב.

ארגון FreedomBox תקף בחריפות את העמדה החדשה של גוגל והצהיר, שהוא יסייע לאזרחים להתקין אצלם תוכנה, שתסתיר מפני ספקי האינטרנט את העובדה, שהם מפעילים שרת בחיבור שלהם על הפס הרחב. 

במקביל ובלי כל קשר ישיר, חברת Sandvine פירסמה את תוצאות הניתוח החודשי שלה לגבי מה עובר בפס הרחב בארה"ב ודיווחה, שנטפליקס היא היישום המוביל (בערוץ היורד) ואחריו יוטיוב, כמפורט בטבלה הבאה:
הפס הרחב בארה"ב
דהיינו: ממילא רוב התעבורה של הפס הרחב בארה"ב לבתים היא של וידיאו ובכמויות עצומות, ולא נראה שיש איזו חשיבות לתעבורת השרתים המופעלים על הרשת לצרכים עסקיים על החיבורים הפרטייים. השיקולים של ה- ISP בהטלת המגבלות על שרתים נובעים רק מרצון שלהם לייצר עוד הכנסות על הכיס של הלקוחות ולא מכל הסיבות האחרות, שהם טוענים בפני הרגולטור, כאילו השרתים העסקיים הללו מפריעים לתעבורת הגולשים האחרים, שאין להם שרתים מחוברים לרשת.

בשולי הוויכוח ניתן לומר, שהאיסור הזה של גוגל יכול להפוך את השימוש במוצרים ביתיים דוגמת ה- Slingboxe לאסורים, מכיוון שגם הם מהווים על פי הגדרת תיפקודם - "שרת". כך או כך, הוויכוח הזה טרם הוכרע ותהיינה לסיפור הזה עוד התפתחויות. 
הפס הרחב



 
 
Bookmark and Share