Telecom News - האתר שהנגיש את נתוני המיצב לציבור ההורים - מגיב להחלטת משרד החינוך

האתר שהנגיש את נתוני המיצב לציבור ההורים - מגיב להחלטת משרד החינוך

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> האתר שהנגיש את נתוני המיצב לציבור ההורים - מגיב להחלטת משרד החינוך
האתר שהנגיש את נתוני המיצב לציבור ההורים - מגיב להחלטת משרד החינוך 
מאת: מערכת Telecom News, 12.8.13, 22:00

כזכור במהלך אפריל 2013, פרסם משרד החינוך את תוצאות בחינות המיצ"ב שנערכו בבתי הספר בשנת 2012 ובכך הושלמה אחת ממהפכות המידע החשובות שהתרחשו במדינת ישראל - לראשונה חשופים בפני ההורים הנתונים על כלל בתי הספר בישראל.

במהלך חודש אפריל 2013 הנגיש האתר "מדלן הכל על בתים ועל שכונות" להורים ושירטט אותם על מפה (כאן).

היום החליט משרד החינוך בהחלטה של שר החינוך לבטל את נתוני המיצ"ב.

 מאמיר ווינשטוק בתמונה ממייסדי האתר מדלן נמסר כי: "אנו המומים מהחלטה האומללה של משרד החינוך, מדובר במעשה היסטורי של הסתרת נתונים מהציבור. הנתונים שהנגשנו מאפשרים לכל הורה לראות את רמת האלימות בבית הספר של ילדיו.
יש בתי ספר בהם כל תלמיד שני דיווח על אלימות יומיומית שהוא סובל ממנה. פרסום המיצ"ב איפשר להורים לבדוק מה קורה ולסייע להנהלה במיגור האלימות. אך החלטת השר שמה סוף גם לכך ומעכשיו תוכלו רק לנחש מה עובר על ילדכם בין כתלי בית הספר.

מנתוני המיצ"ב ניתן ללמוד על פערים עצומים בין המרכז לפריפריה. לפי פילוח הנתונים, ילדים שזכו לגור ברמת השרון או ברעננה יהיו בעשירונים הגבוהים 8-10. לעומתם מי שגר באופקים שדרות, ועיירות הפיתוח או בשכונות החלשות בערים נאלץ להסתפק בבתי ספר שהשיגיהם מגיעים לעשירון ה-3-4.

משרד החינוך יצא נגד חופש המידע והחליט שמערכת החינוך תפסיק לבדוק את עצמה. מה הצעד הבא? שרת הבריאות תפסיק את בדיקות ריכוזי חיידקי הפוליו כי המערכת נלחצת מנתונים שליליים?!"
 
בתמונה: אמיר ווינשטוק (מימין) ואסף רובין ממייסדי האתר מדלן.
Bookmark and Share