Telecom News - בוגרי האונ' העברית ברשימת חוקרי האינטליגנציה המלאכותית המובילים

בוגרי האונ' העברית ברשימת חוקרי האינטליגנציה המלאכותית המובילים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> בוגרי האונ' העברית ברשימת חוקרי האינטליגנציה המלאכותית המובילים
בוגרי האוניברסיטה העברית ברשימת חוקרי האינטליגנציה המלאכותית המבטיחים בעולם
מאת: חיים חביב, 14.8.13, 00:30אביב זוהר
  
שני בוגרי האוניברסיטה העברית נבחרו לרשימה היוקרתית של עשרת חוקרי האינטליגנציה המלאכותית המבטיחים בעולם. הרשימה - AI’s 10 to Watch - התפרסמה השבוע על ידי אגודת IEEE, אגודה מקצועית בינלאומית של העוסקים בהנדסת חשמל ובאלקטרוניקה המונה כ-400,000 חברים פועלת ב-160 מדינות ונחשבת לאגודה המקצועית הגדולה בעולם. אנשי האוניברסיטה העברית שנכללו ברשימה הם ד"ר אביב זהר (בתמונה), מרצה בכיר בבית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה שגם מחזיק בתואר דוקטור ממנה, וד"ר אריאל פרוקצ'יה, אסיסטנט פרופסור באוניברסיטת קרנגי מלון שבפנסילבניה ובעל תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית.
 
מדי שנתיים בוחרת IEEE  עשרה חוקרים צעירים שסיימו את עבודת הדוקטורט שלהם בחמש השנים האחרונות ובולטים בתרומתם למחקר התיאורטי והמעשי בתחום מדעי המחשב. האוניברסיטה העברית היא מוסד המחקר היחיד בישראל שחבר סגל או בוגר שלו מופיעים ברשימה. בין האוניברסיטאות שלהן נציגים ברשימה: הארוורד, MIT ובראון.
 
ד"ר אביב זהר הוא מרצה בכיר בבית הספר להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית. בתום לימודי הדוקטורט נסע לעמק הסיליקון לפוסט דוקטורט במעבדות מייקרוסופט ובשנה שעברה שב לאוניברסיטה העברית. זהר חוקר מערכות מרובות סוכנים – תת תחום בבינה מלאכותית העוסק במערכות שמספר רב של תוכנות חכמות פועלות בהן. לעיתים קרובות, התוכנות הללו פועלות באופן אנוכי שאינו משרת את המערכת כולה, ובאמצעות שימוש בתורת המשחקים חקר זהר כיצד ניתן לגרום לכל אותן תוכנות לפעול באופן שיטיב לא רק עם עצמן אלא גם עם המערכת כולה. כך למשל, חקר כיצד לשפר את המערכת שמאפשרת סחר במטבע הווירטואלי ביטקוין, שכן חלק מהתוכנות שמאשרות את הטרנסקציות העסקיות של הביטקוין פועלות בצורה אנוכית שפוגעת בפעילותה של המערכת.
 
פרופ' אריאל פרוקצ'יה משמש פרופ' אסיסטנט במחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת קרנגי מלון. בסיום לימודי הדוקטורט השלים פוסט דוקטורט במעבדות מיקרוסופט בישראל ובהארוורד. פרוקצ'יה מתמחה בבחירה חברתית חישובית ובתורת המשחקים האלגוריתמית.
 
פרופ' ג'ף רוזנשיין, ראש בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב באוניברסיטה העברית ומי שהנחה את עבודת הדוקטורט של שני החוקרים: "ההישג המרשים של אביב ואריאל  מעיד על הרמה העולמית של חקר האינטליגנציה המלאכותית באוניברסיטה העברית ועל המחויבות העמוקה של בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה למשוך אליו את המוחות המבריקים ביותר ולהשפיע משמעותית על תחום האינטליגנציה המלאכותית. אני גאה שהייתה לי הזכות להיות המנחה של שניהם ושמח שהמעבדה שבראשה אני עומד התברכה בסטודנטים כה מצוינים. אביב ואריאל הרוויחו ביושר את ההכרה לה הם זכו כעת מ-IEEE ואין ספק שהם הביאו כבוד גדול לכולנו". 
אקדמיה מישראל
Bookmark and Share