Telecom News - הנוער האמריקאי אוהב אפליקציות אך חושש ממעקב ומפגיעה בפרטיות

הנוער האמריקאי אוהב אפליקציות אך חושש ממעקב ומפגיעה בפרטיות

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> הנוער האמריקאי אוהב אפליקציות אך חושש ממעקב ומפגיעה בפרטיות
הנוער האמריקאי אוהב אפליקציות אך חושש ממעקב ומפגיעה בפרטיות

טאבלטמאת: מערכת Telecom News, 23.08.13, 13:05
 
מחקר בארה"ב מגלה, שצעירים רבים לא משתמשים באפליקציות שהורידו או מנטרלים תכונות מעקב אחר מיקום באפליקציות מסויימות כדי להימנע מפגיעה בפרטיות.

אתר indiatimes מדווח היום, על סקר מטעם Pew Research Center  בשיתוף אוניברסיטת הארוורד, שפורסם אתמול בארה"ב ומצא, ש-58% מבני הנוער האמריקאים הורידו אפליקציות לסמארטפונים ולטאבלטים שלהם. אולם, מחצית ממשתמשי האפליקציות נמנעו מלהשתמש בחלק מהן עקב חשש מפגיעה בפרטיות. בנוסף, 26% מהמשתמשים באפליקציות לא הורידו אפליקציות מסויימות מלכתחילה כי גילו, שהן אוספות מידע אישי, שהם לא רצו לשתף. כמחצית ממשתמשי האפליקציות ניטרלו תכונות מעקב מיקום בסמארטפון או באפליקציה.

דווקא משתמשי האפליקציות בגילאי 12-13 נמנעו יותר מהורדת אפליקציות עקב הצורך למסור במסגרתן מידע אישי בהשוואה לגילאי 14-17. לא נמצאו הבדלים בהימנעות מהורדת אפליקציות מסויימות עקב סיבה זאת בין בנים ובנות וגם לפי הכנסות הורים, רמת השכלה וגזע. אולם, יותר בנות (59%) מבנים (37%) ניטרלו תכונות מעקב מאפליקציות שהורידו.

מסתבר, שהצעירים האמריקאים לא מודאגים רק ממפרסמים ומחברות שיעקבו אחריהם, אלא הם דווקא חוששים ממעקב של ההורים. כבר בשנת 2009 מצא מחקר של חברת Pew, שמחצית מההורים לצעירים עם טלפונים ניידים בארה"ב עוקבים אחרי מיקום ילדיהם.

בקרב הנוער האמריקאי היו ל-78% טלפון נייד ול-23% היו טאבלטים. ל-82% היה לפחות מכשיר נייד אחד. המחקר , שתוצאותיו פורסמו אתמול, נערך בקרב מדגם מייצג של  668 צעירים בגילאי 21-17 מ-26 ביולי עד 30 בספטמבר 2012.

 
 
 


 


Bookmark and Share