Telecom News - הלבנונים מתמודדים עם האלימות הזולגת מסוריה בדרך חדשנית: אפליקציות

הלבנונים מתמודדים עם האלימות הזולגת מסוריה בדרך חדשנית: אפליקציות

דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> הלבנונים מתמודדים עם האלימות הזולגת מסוריה בדרך חדשנית: אפליקציות
הלבנונים מתמודדים עם האלימות הזולגת מסוריה בדרך חדשנית: אפליקציות

אפליקציית ניווטמאת: מערכת Telecom News03.09.13, 00:08
 
ראשונים לדווח: הקרבות בסוריה משפיעים מאד על מצב האלימות בלבנון, שם מתנהלים קרבות ירי בין קבוצות חמושות שונות, פיצוצי מכוניות וכד'. הלבנונים למדו להתמודד עם המצב באמצעות אפליקציות בסמארטפונים. 

אתר FT דיווח אתמול מביירות, על הלבנונים הנאלצים להתמודד עם האלימות ההולכת וגוברת, לנוכח מלחמת האזרחים בסוריה, שזולגת לתוך לבנון. הם מצאו דרך נוחה להקל על חייהם: שימוש באפליקציות מתאימות למצב. האפליקציות הורדו ע"י לפחות 80,000 לבנוניים.

האפליקציה בחינם Ma2too3a הושקה לפני שנה לאנדרואיד ויש גם גרסאות חינמיות דומות חדשות בשם !happin לאנדרואיד ולאייפון. האפליקציות הללו הן אפליקציות שיתוף חברתי ונשענות על דיווחי משתמשים.

הן מציגות על המפה את מיקום ההתנגשויות האלימות וקרבות הירי, את סוגי הכוחות היורים, את מחסומי הדרכים, כולל תמונות וסרטוני וידאו עבור משתמשי האפליקציה וגם העולם כולו, מציעות במיקום המשתמש דרכים עוקפות כדי לא להיקלע תחת אש, ואף מאפשרות להתקשר עם הצבא הלבנוני גם במקרי חטיפה. אלה אפליקציות המזהירות מראש על מוקדי אלימות ופיצוצי מכוניות והן הפכו למעשה ממש לחובה אצל בעלי הסמארטפונים בלבנון ובמיוחד בביירות. (לצבא ניתן לדווח על תקריות ולשלוח גם תמונות של חפצים חשודים ווידאו באמצעות האפליקציה בחינם Lebanese Armed Forces - LAF Shield לאייפון).

המצב העגום בלבנון מעודד מפתחים לפתח אפליקציות נוספות כדי להתמודד עם המצב המלחמתי הנמשך. אפליקציה בפיתוח בשם Way to Safety תאפשר להקליט את אש הירי, כדי לקבל זיהוי של סוג הנשק עפ"י נתוני הקול, במיוחד כדי להבחין בין זיקוקים ורעשים אחרים הדומים לקולות הירי, וגם תאפשר לציין את המיקום של מקור הירי ושל סוג האלימות.

ראוי לציין, שהאפליקציות הנ"ל פופולריות גם במצרים, לדיווח על הפגנות, מעצרים והתנגשויות. כמובן שהן מתאימות לכל אזור בו מתרחשים מעשי אלימות.
 
 
לבנוני עם סמארטפון


 





 
 
Bookmark and Share