Telecom News - לאחר עדכון iOS7 מסרבים המשתמשים לשלם על האפליקציות המעודכנות

לאחר עדכון iOS7 מסרבים המשתמשים לשלם על האפליקציות המעודכנות

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> לאחר עדכון iOS7 מסרבים המשתמשים לשלם על האפליקציות המעודכנות
לאחר עדכון iOS7 מסרבים המשתמשים לשלם על האפליקציות המעודכנות
אפליקציותמאת: מערכת Telecom News, 01.10.13, 00:01
 
העדכון ל-iOS7 חידד את הבעייתיות בתחום הרווח מהאפליקציות וסימן בבירור את הכיוון הבא: קניות בתוך האפליקציות בחינם (IAP).

אתר qz דיווח היום, שלאחר שיותר ממחצית בעלי האייפון כבר עדכנו ל-iOS7, הם עסוקים עתה בהורדת האפליקציות המועדפות עליהם, שהותאמו לגרסה החדשה. רבות מהן פותחו מחדש למערכת החדשה בתהליך שעלה בזמן ובכסף. לכן,  לגבי אפליקציות שונות, כמו למשל אפליקציית המשימות Clear, יש דרישה מהמשתמשים לקנות ולשלם שוב עבור הורדתן, וכאן מתחילה הבעיה: המשתמשים אינם מוכנים לשלם על אפליקציות ובמיוחד לא על אפליקציות, שהם כבר קנו בעבר. הסיכוי שהם ישלמו על אפליקציה בפעם השניה אפילו, שהסכום קטן, הוא קלוש, ובמקרה של Clear מדובר בסכום של 0.99 דולרים. 


הסיכוי, שישלמו עבור אפליקציה, קטן עוד יותר אם קיימות אפליקציות בחינם הדומות לה. ואכן, עבור מרבית האפליקציות, החל ממשחקים, דרך אפליקציות לצילום ולצרכנות וכלה באפליקציות לסגנון חיים ולמולטימדיה, יאתרו המשתמשים אפליקציות בחינם ויורידו אותן. יתר על כן, משתמשים רבים חושבים, שהאפליקציות באות מחברת Apple ולא ממפתחים עצמאיים, שאמורים להתפרנס מהן.

והתחרות היא עצומה. עפ"י מחקר של Priori Data היו בחודש יולי 2013 הורדות של אפליקציות מחנות האפסטור של אפל בכמות של 1.84 מיליארד. מנגד, רק 119 מיליון הורדות היו הורדות של אפליקציות בתשלום. כלומר, רק 6% מהאפליקציות שהורדו שולם עבורן כסף ע"י המשתמשים. דו"ח מאוגוסט 2013 של חברת המחקר Vision Mobile העריך, שיותר ממחצית מהרווחים של מפתחי האפליקציות לא מגיעים מהחנות, אלא מלקוחות ארגונים. אולם, לא כל אחד יכול להיכנס ולשרת את שוק ה-B2B - Business-to-Business.

מפתחים, במיוחד החדשים, מחכים בכליון עיניים ובתקווה, שמשתמשים ישלמו על האפליקציות שלהם. אך למרות המחירים הכה נמוכים (סביב דולר אחד בלבד) של מרבית האפליקציות בתשלום, המשתמשים מסרבים לשלם, ואף מחכים שהן תוצענה, בסופו של דבר, בחינם, אפילו במבצעים לזמן מוגבל.

אולם, המפתחים לא צריכים לאבד תקווה. מודל התשלום בתוך האפליקציה בחינם דווקא עובד ותופס תאוצה. הוא מאפשר למשתמשים להוריד אפליקציה בחינם ולשלם לאחר מכן על כל מיני תוספות בתוכה. המודל הזה מצליח אם האפליקציה מעניינת את המשתמש והוא רוצה להתקדם בתוכה לשלבים נוספים. הדבר צריך לדחוף את המפתחים לפתח אפליקציות איכותיות ומעניינות, כי רק להן יכול להיות סיכוי לרווח. דוגמא מצויינת היא האפליקציה בחינם של המשחק Candy Crush Saga, שמכניסה למפתח 600,000 דולרים כל יום.

פיתוח אפליקציות איכותיות עם שימוש חכם במודל קניות בתוכן (IAP), הוא המודל שילך ויתפשט בעתיד.


בנוסף, ראוי להביא בהזדמנות זו נתוני מחקר של Flurry Analytics מיולי השנה, כדי לקבל תמונה על שיעור האפליקציות בחינם בחנות של Apple. מסתבר, שהחנות צועדת יותר ויותר למחיר -0:
 
שיעור אפליקציות בחינם באפסטור
קרוב לוודאי, שבעתיד יגיע שיעור האפליקציות בחינם אף ל-93%, כי תמיד תהיינה אפליקציות ייחודיות בתחומן, למשל בתחום העסקי, שניתן יהיה לדרוש ולקבל תשלום עבורן, או אפליקציות ש"מבצעים" באמצעותן פעולות שאין באפליקציות מקבילות בחינם. כאמור, בכל מקרה, המשתמשים ימשיכו להעדיף את האפליקציות בחינם ויטו לשלם בתוכן רק אם הן תהיינה ראויות ומעניינות לטעמם ומכאן צפוי הרווח למפתחים הטובים והיצירתיים.

 


 





 
 
Bookmark and Share