Telecom News - IsoHunt הפיראטי לשיתוף קבצים ייסגר וישלם 110 מיליון דולרים

IsoHunt הפיראטי לשיתוף קבצים ייסגר וישלם 110 מיליון דולרים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> IsoHunt הפיראטי לשיתוף קבצים ייסגר וישלם 110 מיליון דולרים
IsoHunt הפיראטי לשיתוף קבצים ייסגר וישלם 110 מיליון דולרים
IsoHuntמאת: מערכת Telecom News, 18.10.13, 16:02

עדכון 30.10.13: 75% מתכני האתר שנסגר שוחזרו הועברו לאתר חדש בשם isoHunt.to בבעלות חדשה

ראשונים לדווח: אתר הטורנטים לקישורים להורדת קבצים באופן בלתי חוקי ייסגר לאחר מאבק משפטי שנמשך 7 שנים. נראה, שהבעלים לא יוכל לשלם 110 מיליון דולרים והתובעים יצטרכו להסתפק בסכום שינוע בין 2 ל-4 מיליון דולרים

הקץ לחגיגה. בעל אתר IsoHunt, הקנדי Gary Fung, הסכים לשלם 110 מיליון דולרים ל-MPAA - Motion Picture Association of America ולסגור את האתר לאחר למעלה מ-10 שנות פעילות. יו"ר MPPA הודיע, שזה צעד חשוב בדרך למסחר אלקטרוני הוגן.

Fung כתב באתר IsoHunt, בצד שמאל של המסך, (האתר נכון להיום עדיין פועל. הוא חייב להיסגר תוך שבוע עד 23.10.13), "It is sad to see my baby go".

אתר IsoHunt היה אחד מאתרי האינטרנט הפופולריים ביותר בעולם. לפי אתר Alexa, הוא נמצא במקום 423 בעולם ע"ס מספר מבקרים. קבוצת חברות, ביניהן Disney, Twentieth Century Fox, ו-Paramount האשימה את התאר בהפרת זכויות יוצרים ע"י רשימות מיליוני הסרטים והתוכניות להורדה, במאבק משפטי ארוך של 7 שנים. בדומה לאתר Pirat Bay, שנסגר ע"י בריטניה בצו בית משפט, אתר IsoHunt לא אחסן את החומר הלא חוקי אצלו, הוא פעל כיומן של מקורות בהם ניתן היה להוריד את הקבצים באופן בלתי חוקי. בהסכם יסגרו גם אתרים אחרים, שמפעיל פאנג, כמו TorrentBox ו-Podtropolis.

עתה, הסכים גרי פאנג לשלם קנס. אולם נראה, שהוא לא יהיה מסוגל לעמוד בסכום של 110 מליון דולרים, אלא בסכום הנאמד בין 2 ל-4 מיליון דולרים.

המסר של בית המשפט הוא: אלה הבונים אתרים המעודדים, מסייעים ומאפשרים לאחרים לבצע בעצמם את ההורדות ולהםפר זכויות יוצרים, הם גם מפרי זכויות. לפי דברי Chris Dodd יו"ר MPAA, (ההצהרה המלאה של MPAA - כאן), יתרום המהלך לשמירת מקומות עבודה ולהגנה על עסקים בתחומי האומנות והיצירה, שזכויותיהם נרמסו באמצעות האתר. טענותיו של פאנג, שהגדיר עצמו כסוג של מהפכן, שהוא הוריד קישורים כאשר חברות פנו אליו לעשות זאת, שצריך לשנות את כללי זכויות היוצרים ושיש לשנות את צורות ההפצה של יצירות כך שתופצנה בו-זמנית בכל העולם, לא התקבלו. 

פסק הדין - כאן.

בתמונה: גארי פאנג. קרדיט צילום: BBC.

גארי פאנג
 
 


 





 
 
Bookmark and Share