Telecom News - נוסטלגיה - 75 שנה להמצאת העתק הצילום הראשון

נוסטלגיה - 75 שנה להמצאת העתק הצילום הראשון

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> נוסטלגיה - 75 שנה להמצאת העתק הצילום הראשון
נוסטלגיה - 75 שנה להמצאת העתק הצילום הראשון
 מאת: חיים חביב, 22.10.13, 22:00הצילום הראשון
 
לכבוד הממציא, שהמצאתו שינתה את העולם, השיקה יצרנית המדפסות הענקית, זירוקס, חגיגה של חדשנות.
 
לפני 75 שנה, ב- 22 לאוקטובר 1938, בכתב יד ע"ג לוח זכוכית קטן, במלון אסטוריה בניו יורק, השתנה עולם הצילום בלא הכר, ונוצר העתק הצילום הראשון בעולם.
 
השבוע צוין יום השנה ה- 75 להמצאת מכונת הדפוס על ידי צ'סטר קארלסון (Chester Carlson), שפעל מחדר שכור בחנות בקווינס, ניו-יורק. ההמצאה הובילה בסופו של דבר להקמת חברת זירוקס וללידתה של תעשיה שלמה. גם היום, תהליך העתקה המקורי עדיין עומד ביסוד רוב המדפסות ומכונות הצילום בעולם.
צ'רלס קרלסון
קארלסון (בתמונה משמאל), פיזיקאי ועורך דין במקצועו היה ממציא סדרתי, שתיעד במחברתו מגוון רחב של המצאות, בהן: שלטי חוצות מתחלפים, מעיל גשם עם מרזבי ניקוז ומכונת צחצוח נעליים.
 
לכבוד הטבע הסקרני של קרלסון והמצאתו, ששינתה את העולם לעשורים רבים, השיקה זירוקס חגיגה של חדשנות ומבליטה את תפקידו של הממציא בהיסטוריה של החברה ובעתידה. בשנה הקרובה ישתתפו עובדי זירוקס ומנהליה בסדרה של פעילויות לחגוג ולדמיין את העתיד.
 
אורסולה בארנס, מנכ"לית זירוקס ויו"ר מועצת המנהלים: "עכשיו זה הזמן בו חברות רבות מסתכלות אחורה ואנחנו בהחלט נעשה זאת, אבל רק לרגע. המוקד האמיתי של החגיגה הוא העתיד ובפרט מאמצי החברה להמשיך ולייעל את דרכי העבודה ולפשטם. זן הסיבה שנושא יום השנה שלנו הוא 'ה- 75 שנה הבאות'".
 
חזונו של קארלסון בעת הניסוי באסטוריה בניו-יורק היה להפוך את העובדים במשרדים ליעילים יותר ולפשט יותר את עבודתם.
 
זירוקס השתנתה מאוד מאז אותם ימים רחוקים אבל העקרונות הבסיסים נותרו דומים: ממדפסות ומכונות צילום לתחבורה, חינוך, ובריאות ממשיכים צוותי המהנדסים והממציאים של החברה להמציא ולפתח דרכים יצירתיות ההופכות את העבודה והחיים קלים יותר.
 



 
 
Bookmark and Share