Telecom News - הצלחה למעבדת המחקר של יבמ בחיפה בפרויקט אירופאי

הצלחה למעבדת המחקר של יבמ בחיפה בפרויקט אירופאי

דף הבית >> זכיות פרויקטים הטמעות >> הצלחה למעבדת המחקר של יבמ בחיפה בפרויקט אירופאי
הצלחה למעבדת המחקר של יבמ בחיפה בפרויקט אירופאי
מאת: חיים חביב, 22.10.13, 22:00ד"ר וולפסטל
 
IBM תוביל פרויקט כלל-אירופי לפיתוח הדור הבא של טכנולוגיות ענן מחשוב ואינטרנט.
 
מעבדת המחקר של יבמ בחיפה נבחרה להוביל את "גל עננים"  (CloudWave) - פרויקט במימון הקהילה האירופית, שמיועד להגדיר ולפתח את הדור הבא של טכנולוגיות ענן המחשוב עבור עידן האינטרנט העתידי. לצד IBM, שותפות בקונסורציום, בין השאר, גם אינטל, סאפ, פראנס טלקום וטלקום איטליה.
 
הפרויקט, שייארך 36 חודשים, צפוי לחולל מהפיכה בעולם תשתיות הענן, ולהציע כלים, שיאפשרו פיתוח גמיש ויעיל במתודולוגיית Agile של יישומי ענן בעלי כושר הסתגלות עצמי לשינויים בסביבת הפעולה.

כך, ניתן יהיה לבצע אופטימיזציה של איכות השירות באופן דינאמי, להבטיח איכות שירות גבוהה לאורך זמן, ולשפר את ניצול המשאבים. במעבדת יבמ בחיפה מאמינים, כי חזון "גל עננים" ישפר משמעותית את כושר התחרות של הכלכלה האירופית, באמצעות הגדרה ומימוש של תשתיות ענן רבות עוצמה, המבוססות על תקנים פתוחים, שיאפשרו ליצור שירותי ענן מתקדמים ברשת האינטרנט העתידית, תוך מיצוי מלוא הפוטנציאל הגלום בענן.
 
תכלית הפרויקט להגדיר ולתכנן גישה טכנולוגית חדשה לבניית יישומי ענן עבור תשתית האינטרנט העתידית בה משקיע כיום האיחוד האירופאי משאבים רבים. הצורך בתכנון הגישה החדשה מתחזק לנוכח הקצב המהיר שבו מתקרב האינטרנט, בגרסתו הנוכחית, לגבולות הביצועים האפשריים בטכנולוגיות הקיימות. מיליארדי אנשים, מכשירים וחפצים הקשורים לרשת מחייבים פיתוח תשתיות ענן מסוג חדש, שיאפשרו התמודדות עם כמויות עתק של נתונים הנוצרים בהתמדה ועם היישומים והשירותים המטפלים בהם.  

פלטפורמת האינטרנט הקיימת, שנולדה בראשית שנות השישים ועברה שדרוג משמעותי אחרון בשנות התשעים של המאה שעברה, דורשת עדכון, שיאפשר מודלים חדשים ויעילים יותר של פיתוח, השקה והפעלה של שירותי ענן משופרים , בדגש מיוחד על צרכי משתמשים ניידים.
 
לדברי ד"ר וולפסטל (בתמונה למעלה), מפתחי יישומי ענן המתבססים על תשתיות ענן קיימות נאלצים להתמודד עם רמת אי וודאות גבוהה בכל הקשור לסביבה בה ירוץ היישום, לרבות קיבולת הרשת, עמידותה בפני תקלות, עומסים משתנים, מספר המשתמשים, וכדומה. הגישה הטכנולוגית החדשה, בה יתמקד הפרויקט האירופי בהובלת מעבדת המחקר של יבמ בחיפה, יספק למפתחי יישומי ענן אמצעים לקבלת מידע מדויק ועדכני לגבי אופן העבודה של היישום, שיקלו על פיתוח היישום, על השקתו בסביבת ענן, ועל ניתוח כיצד הוא מתפקד בפועל תוך קבלת היזון חוזר.
 
IBM צופה, כי בפרויקט יפותחו שלושה מרכיבים חדשניים: האחד - צפוי להיות אלגוריתמים חדישים לניתוח אנליטי של ביצועי תשתיות ענן והיישומים הפועלים עליו, בתהליך המאפשר הצלבה והערכה של השפעת דפוסי השימוש בנתונים על המשאבים הפיזיים והווירטואליים הזמינים בענן; השני - טכנולוגיית תוכנה חדשה נוספת, הסתגלות מתואמת, תהיה אחראית לניצול התובנות הנולדות בתהליך הניתוח האנליטי הזה, על מנת לבצע תהליכי התאמה אוטומטיים הן ביישום והן בתשתית הענן לצורך השגת הביצועים הנדרשים מהיישום הרץ בענן. תהליך פיתוח מונחה היזון חוזר, שיוגדר גם הוא בפרויקט במתכונת Agile, יאפשר סבבי עדכון מהירים יותר ותכופים יותר של יישומים בענן תוך שימוש בתובנות המסופקות באופן שוטף על ידי תהליך הניתוח האנליטי דלעיל.
 
מקבץ הטכנולוגיות החדשות שתפותחנה תאפשרנה למפתחים לנטר את היישום הפועל בענן, על מנת לבדוק האם הוקצו לו משאבים מספיקים, לאתר צווארי בקבוק, להבין האם תוכנן כראוי לעבודה מקבילית, או האם ההערכות לגבי כמויות הנתונים, שיועברו אליו וממנו היו מדויקות. ההיזון החוזר,שיתקבל בתהליך זה, יוכל לשמש לכוונון מחדש של השירות בתהליך אוטומטי או בהתערבות ידנית, תוך התנעת תהליך מתמיד של שיפור.
 
מעבדת המחקר של יבמ בחיפה תגדיר את ארכיטקטורת התוכנה של הפרויקט, תוביל את מימושו וכמו כן תשלב ותתרום לפרויקט אלגוריתמים חדשים בתחום הניתוח האנליטי והאופטימיזציה של מערכות טכנולוגיות מידע עתירות נתונים. בין השאר, ייעשה בפרויקט שימוש בטכנולוגיית ליבה חדשנית להגדרת תשתיות באמצעות תוכנה (SDI – (Software Defined Infrastructure, שמאפשרת לבצע חישובים מבוססי ענן בתהליך זול ויעיל משמעותית מטכנולוגיות הדור הראשון של הענן, המוכרות כיום. ליבת הפרויקט תבוסס על טכנולוגית הענן הפתוחה OpenStack – אותה אימצה יבמ כעמוד השדרה לפעילותה בתחום הענן. בראשית מארס השנה, הודיעה יבמ כי תבסס מעתה את כל השירותים וכלי התוכנה המוצעים על ידה בתחום ענן המחשוב על ארכיטקטורת הענן הפתוחה (OpenStack), בסביבת קוד מקור פתוח. החוקרים במעבדת המחקר של יבמ בחיפה הקדימו לזהות את הטכנולוגיה הזאת כאבן בניין עתידית מרכזית לבניית פתרונות ענן עסקיים, כך שהמעבדה בחיפה הפכה למרכז מומחיות הכלל-עולמי של יבמ בתחום הזה.

דר' וולפסטל: "פרויקט CloudWave מהווה ציון דרך חשוב בהתפתחות טכנולוגית הענן. זיהינו שמצד אחד, צרכני פתרונות IT אמצו את העקרונות של ענן המחשוב ותהליך האימוץ וההטמעה החל. מצד שני, עם השימוש הגובר בטכנולוגית הענן, אנו רואים צרכים הצפים מן השטח, שפתרונות הענן מדור ראשון כבר אינם נותנים להם מענה. בפרויקט זה אנו נביא לידי ביטוי את החוזקות הטכנולוגיות והעסקיות של יבמ, על מנת לפתח את פתרונות הדור השני של הענן, תוך עבודה צמודה עם לקוחות ושותפים עסקיים".
 
 
IBM



 
 
Bookmark and Share