Telecom News - יבמ חשפה טכנולוגיה חדשה לאימות זהות

יבמ חשפה טכנולוגיה חדשה לאימות זהות

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> יבמ חשפה טכנולוגיה חדשה לאימות זהות
יבמ חשפה טכנולוגיה חדשה לאימות זהות
מאת: חיים חביב, 27.10.13, 22:30IBM
 
מאפשרת אימות כפול של זהות משתמשי כרטיס חכם ומשלבת קוד אישי ותקשורת NFC להפקת סיסמא חד-פעמית.

חוקרים במעבדות IBM בציריך פיתחו טכנולוגיה חדשה לאבטחה ואימות זהות משתמשים במכשירים ניידים המפעילים תקשורת רדיו לטווח קצר (NFC). הטכנולוגיה מספקת רובד אבטחה נוסף להתקנים המפעילים NFC ומשמשים לביצוע עסקות רכישה ותשלומים, לרבות בנקאות מקוונת ויישומי חתימה אלקטרונית בעת הגישה לרשתות פנים ארגוניות, או בסביבת ענן פרטי.
 
לפי תחזית חברת ניתוח השווקים ABI צפויים לפעול בעולם בשנת 2014 למעלה מחצי מיליארד מכשירים התומכים בתקשורת NFC. תחזיות אחרות, צופות הפעלת למעלה ממיליארד התקני מובייל כבר ב- 2017 ליישומי בנקאות. ריבוי יישומים הכרוכים בטרנזקציות כספיות קורץ מאד לנוכלים מתוחכמים, והופך זירה זאת למבוקשת מצד פורצי מערכות. על מנת להתמודד עם האתגר, מציעים חוקרי יבמ בציריך שכבה נוספת של הגנה - לקראת יצירת מה שכונה על ידם "אימות זיהוי בפקטור כפול".
 
רעיון אימות הזיהוי הכפול מוכר היטב למשתמשי מחשבים, הנדרשים להציג באתרים מסוימים הן סיסמא אישית והן קוד אימות, הנשלח אליהם ב- SMS. תפיסה זאת יושמה על ידי מדעני יבמ, המשלבים בין מספר קוד אישי (PIN) ובין כרטיס חכם שאינו מחייב מגע פיזי עם קורא הנתונים (NFC). כרטיס כזה יכול להיות למעשה כל כרטיס אשראי או כרטיס מגנטי למשיכת מזומנים, כמו גם תג עובד המופק על ידי המעסיק.
 
תהליך הזיהוי מתבצע בהחזקת הכרטיס מול קורא ה- NFC המשולב במכשיר המובייל, והקשת מספר הקוד הסודי. עם השלמת הפעולה הכפולה, מייצר הכרטיס קוד חד-פעמי, הנשלח אל השרת באמצעות המכשיר הנייד.
 
הטכנולוגיה של יבמ מבוססת על הצפנה מקצה לקצה, בין הכרטיס החכם ובין השרת, באמצעות תקני הצפנה מתקדמים (AES) של מכון התקנים האמריקאי (NIST). השיטה החדשה חוסכת את הצורך שהיה קיים עד עתה למכשיר נוסף, דוגמת מחולל סיסמאות אקראיות. מכשירים אלה מאופיינים בנוחות שימוש נמוכה יותר, ויוצרים לעתים סיכוני אבטחה משל עצמם.
 
טכנולוגיית האבטחה החדשה זמינה לשימוש מידי למכשירים ניידים מבוססי אנדרואיד במהדורה 4.0 ומעלה. היא מבוססת על פלטפורמת יישומי המובייל Worklight המשמשת נדבך מרכזי בסל מוצרי MobileFirst של יבמ.
 
NFC



 
 
Bookmark and Share