Telecom News - אורקל ופריסקייל מקדמות טכנולוגיות IoT

אורקל ופריסקייל מקדמות טכנולוגיות IoT

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> אורקל ופריסקייל מקדמות טכנולוגיות IoT
אורקל ופריסקייל מקדמות טכנולוגיות IoT
מאת: חיים חביב, 28.10.13, 17:00אורקל
 
החברות שותפות ליוזמות לקידום תקנים בתעשייה, שתאצנה פיתוח מוצרים ושירותים חדשים בעולם ה-IoT - Internet of Things

ענקית התוכנה והמחשוב אורקל וענקית השבבים פריסקייל משתפות ביניהן פעולה במענה לדרישות בתעשייה לתקני IoT- Internet of Things, ליצירת פלטפורמת שער מתקדמת לאספקה מאובטחת של שירותי 'האינטרנט של דברים'.
 
מומחים בעולם ה- IT  סבורים, שטכנולוגיית 'האינטרנט של הדברים' מובילה את המהפכה התעשייתית הרביעית, וטומנת בחובה פוטנציאל לחדשנות דרמטית בתעשיות הקיימות, ואף ליצירת שווקים חדשים. עם זאת, אחד המחסומים הגדולים בפני יישום נרחב של IoT הוא היעדר מודל מאובטח, תקני ופתוח לאספקת שירותי IoT.
 
על מנת להתמודד עם האתגר הזה, פועלות אורקל ופריסקייל בשיתוף פעולה כדי לפתח במהירות את ה-IoT עם פלטפורמת שירותים חדשה ומאובטחת, שתסייע לתקנן ולגבש את האספקה והניהול של שירותי IoT לשוקי מיכון הייצור והתעשייה וכן הבית החכם.
 
הפתרון כולל תוכנה מקצה לקצה עם תוכן שער אחוד (פלטפורמת "קופסה אחת") כדי ליצור מסגרת משותפת פתוחה לאספקה וניהול מאובטח של שירותי IoT. "קופסה" (או שער שירות) מובנית בפלטפורמה יכולה לאחד קופסאות ממספר ספקי שירותי IoT במכשיר אחד. פלטפורמת הקופסה האחת תסייע לפשט ולאבטח אספקת שירותי IoT למשתמשי הקצה בבית ובארגון, כדי לתמוך בפריסה מהירה של מערך נרחב של שירותי IoT חדשניים.
 
שמואל ברקן, מנכ"ל משותף בפריסקייל ישראל: "פלטפורמת הקופסה האחת מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחות האינטרנט של הדברים, ויוצרת פלטפורמה תקנית ומאובטחת לספקי שירותים כדי להנהיג במהירות ובאופן חסכוני הבחנה בין שירותי IoT. תיק המוצרים הנרחב של פריסקייל לפתרונות עיבוד משובצים ניתנים להרחבה ובטוחים הוא אידיאלי כדי ליצור את הגשר הקריטי הזה לתקנים משותפים עבור תשתית IoT".
 
כדי לתמוך במגוון רחב של חיישני IoT וצומתי קצה, פלטפורמת הקופסה האחת מבוססת על היישום הפופולרי משובץ Java SE של אורקל והביצועים המשובצים והאבטחה של מעבדי פריסקייל. ניתן להתאים את המערכת לשווקים רבים, ולפרוס מיקרו-בקרים משובצי Java SE של אורקל ומיקרו-בקרים Kinetis של פריסקייל, מעבדים ליישומי i.MX ומעבדי תקשורת QorIQ, בהתאם לצורך. יכולות האבטחה בשבב של משפחות הסיליקון הללו, עם מאפייני האבטחה של גישות ברמת המערכת ומשובצות Java SE של אורקל,  מאפשרים סביבה עם רמת אבטחה גבוהה לניהול התקני ושירותי IoT.
 
ננדיני רמאני, סמנכ"ל פיתוח פלטפורמת Java באורקל: "עיקרון הקופסה האחת מספק מענה לדרישה לפלטפורמה משותפת היכולה לתמוך באספקה וניהול של שירותי IoT מובדלים. הארכיטקטורה הגמישה של Java עונה על הדרישות הללו עם מכונת וירטואלית ברמת אבטחה גבוהה המותאמת באופן ייחודי כמעט לכל סוג של התקן משובץ, ומתוכננת לתמוך בעדכונים והורדות מרחוק של יישומים".
 
היישום הראשוני של פלטפורמת הקופסה האחת תומך ביישומים ביתיים, כולל אנרגיה חכמה, מדידה חכמה, מערכות בריאות אלקטרונית (Telehealth) ושירותי בית חכם אחרים. היישום בקופסה אחת בבית מבוסס על מערכות משובצות Java SE של Oracle ומופעל על ידי מעבד יישומים מסדרה i.MX 6 של Freescale המובנה בליבה ARM® Cortex™-A9.  ו-Oracle מרחיבות את הקשר כדי לקדם עוד את האינטרנט של הדברים. 

שיתוף הפעולה סלל את הדרך ליוזמות הנדסיות, שיווק ותקינה משותפות, המתמקדות בשיפור ומינוף היתרונות הייחודיים שיש לפלטפורמת Java ומעבדי פריסקייל להציע לספקי שירותים IoT וליצרני ציוד מקורי (OEMs). 
 
שמואל ברקן: "לא ניתן להכחיש את הפוטנציאל העצום הטמון ב-IoT , אבל ההבטחה תמומש רק אם גורמים מובילים בתעשייה יחברו יחד כדי לבצע את הפעולות הדרושות במטרה להפוך את החזון לכדי מציאות. הודות לאימוץ הנרחב, מודל קוד פתוח, עם מקור פתוח, מערכת אקוסיסטם עצומה לאפשור (enablement) ומפת דרכים מוגדרת היטב, טכנולוגית Java מתאימה באופן אידיאלי לדרישות של IoT. השילוב של Java עם הביצועים והאבטחה של תיק מוצרי העיבוד המשובצים הנרחב של פריסקייל יוצר מצב מצוין עבורנו המבטיח, שנוכל לשחק תפקיד מכריע בהתפתחות ה-IoT".
 
כחלק משיתוף הפעולה, הצטרפה חברת פריסקייל ל- Java Community Process - JCP ותפעל עם אורקל ועם חברים אחרים בקבוצה לקדם מפרטים טכניים תקניים לפלטפורמת Java. ההתמקדות של פריסקייל ב-JCP  תהיה בתחילה ב-Java לפלטפורמות עיבוד מאולצות משאבים, כמו למשל מיקרו-בקרים בעלות נמוכה עם גיאומטריה קטנה המספקים את האינטליגנציה המשובצת (embedded) למוצרים מאופשרי IoT.
 
בנוסף, הצטרפה Freescale  לקהילת OpenJDK, ותפעל יחד עם Oracle לקדם את Java למעבדים ליישומי i.MX  של Freescale, וכן כדי לתרום ליישומים פתוחים של Java APIs עבור IoT.
 
בנוסף, תשתפנה פריסקייל ואורקל פעולה ביוזמות טכנולוגיות להאיץ ולפשט פיתוח מוצרי IoT מהדור הבא. המאמץ המשותף עשוי לקדם אספקה וניהול שירותי IoT לשוק הבית החכם, שוק המיכון התעשייתי ומיכון הייצור. 
 
פריסקייל



 
 
Bookmark and Share