Telecom News - חשיבות מדור "שאלות ותשובות" באתרים שיווקיים

חשיבות מדור "שאלות ותשובות" באתרים שיווקיים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> חשיבות מדור "שאלות ותשובות" באתרים שיווקיים

חשיבות מדור "שאלות ותשובות" באתרים שיווקיים
מאת: טל מאור, 6.11.13, 16:30טל מאור

מדור FAQ מגדיל את הביטחון של הקורא \ הלקוח, מקדם את המוצר ויכול להציע לינק המוביל ישירות לרכישתו.

'שאלות ותשובות' היא קטגוריה או לשונית סטנדרטית המופיעה באתרי אינטרנט רבים. לשונית זו מכילה בדרך כלל שאלות נפוצות, שלקוחות שואלים בנוגע למוצרים הנמכרים באתר, ותשובות שיווקיות תואמות. אם כך, מדוע רבים כל כך לא מבינים, שעליהם להשתמש בעמוד הזה ככלי מכירה?

במקום להיכנס לתיאורים והסברים מיותרים, נציג שאלה ותשובה בגישה המצויה ברשת, מול תשובה בגישה הרצויה ברשת – הלא היא הגישה השיווקית. הדוגמא להלן מתייחסת לאתר של חברת ויטמינים ומינרלים בשם "ויטה", שם בדוי.

שאלה: "מה הוא מקור המינרלים שאתם משתמשים בתוספי המזון שלכם?"

תשובה לא שיווקית: "אנו משתמשים במינרלים טבעיים ממקורות כמו אבן סיד ודולומיט. אנו לא משתמשים במינרלים לא טבעיים".

התשובה לעיל אינפורמטיבית? כן. האם היא עונה לשאלה? בהחלט. האם התשובה תורמת למכירה? ממש לא. עבור אותה שאלה, בואו נבחן תשובה חלופית בגישה שיווקית ההופכת את המענה לשאלה לכלי מכירה:

תשובה שיווקית: "אנו משתמשים במינרלים טבעיים בלבד שמקורם באבן סיד ובדולומיטים. המינרלים הטבעיים הללו עוברים עיבוד בחום נמוך כדי להסיר מהם מרכיבים לא טהורים וכדי לשמור על איכותם. מינרלים רבים של חברות מתחרות מעובדים בחום גבוה, שלמעשה הורג את המרכיבים החיוניים והבריאים של המינרל. בשל רצוננו ליצר ויטמינים ומינרלים ברמה גבוהה, אנו נוקטים ביתר זהירות ומקפידים על פס ייצור איכותי יותר מכל אחד ממתחרינו. כדי לוודא שאתם מקבלים את תוסף המזון הטוב ביותר עבורכם, בחרו בויטמינים של "ויטה"...".

האם אתם מבחינים בהבדל? התשובה הלא שיווקית פשוט עונה על השאלה, התשובה השיווקית אמנם ארוכה יותר אך מגדילה את הביטחון של הלקוח, מקדמת יתרונות מסוימים של המוצר ואפילו מציעה לינק המוביל ישירות לרכישת המוצר. לא נדרשות יותר מאשר מספר פעולות פשוטות וגישה שיווקית כדי להפוך דף שאלות ותשובות (FAQ) לאחד מעמודי המכירה החשובים של האתר שלכם.

זכרו כי רוב פעולות הקניה, שאנשים מבצעים נובעות מאמוציות, מרגש. הקופירייטינג שלכם או הכתיבה השיווקית באתר שלכם צריכה לשרת את הצורך הזה ולהיות רגשית לפחות כמו החלטתם של הלקוחות הפוטנציאליים לקנות.

מאת: טל מאור, נובמבר 2013.

דוא"ל, אתר "כותב טוב": הירשמו לניוזלטר האינפורמטיבי ומלא ההטבות של 'כותב טוב' 

FAQ



 
 
Bookmark and Share