Telecom News - צעירים ערבים מחפשים מידע בריאותי באינטרנט יותר מיהודים

צעירים ערבים מחפשים מידע בריאותי באינטרנט יותר מיהודים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> צעירים ערבים מחפשים מידע בריאותי באינטרנט יותר מיהודים
צעירים ערבים מחפשים מידע בריאותי באינטרנט יותר מיהודים
מאת: מערכת Telecom News, 7.11.13, 12:48
מידע בריאותי ברשת

מחקר, שנערך בקרב 7,028 צעירים בכתות ז-י"ב מ-158 בתי ספר, בדק משתנים שונים בהתייחס לחיפוש מידע בנושאים רפואיים ברשת.
 
המחקר Online Health Information Seeking Among Jewish and Arab Adolescents in Israel: Results From a National School Survey נערך ע"י ד"ר יהודה נוימרק ועמיתים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ופורסם לאחרונה ב- Journal of Health Communication: International Perspectives.

המחקר בוצע על מנת לבחון עמדות והתנהגות בני נוער בבואם לחפש מידע בריאותי ברשת האינטרנט. במחקר השתתפו 7,028 תלמידים ערבים ויהודים בכיתות ז-י"ב במדגם מיצג של -158 בתי ספר.

בין הממצאים של המחקר:

א. ל-89% מהצעירים הערבים ול-97% מהצעירים היהודים יש אינטרנט בבית.

ב. חיפוש מידע באינטרנט בנושאים בריאותיים-רפואיים נעשה בשנה האחרונה ע"י יותר ממחצית המשתתפים (52%) בחלוקה של 63% בקרב הצעירים הערבים ו-48% בקרב היהודים.

ג.  יש כאלה שחפשו מידע בריאותי בתדירות גבוהה של למעלה מ-12 פעמים: 22% מהתלמידים הערבים ו-8% מהתלמידים היהודים.

ד. הנושא הנפוץ ביותר היה כושר – שני שליש מהחיפושים. אצל בנות ערביות ויהודיות גם יחד היה נפוץ (יותר מהבנים) חיפוש מידע לגבי דיאטה ותזונה, ובקרב בנים ערבים ויהודים גם יחד היה נפוץ (יותר מהבנות) חיפוש מידע לגבי נזקי שימוש בסמים השונים ואמצעי מניעה.

ה. בנים ערבים חיפשו יותר מהבנים היהודים (כאמור בסעיף ב') מידע בריאותי ברשת על כל הנושאים הרפואיים אבל חוץ מנושאי סמים ואמצעי מניעה. בנו ערביות חיפשו יותר מבנות יהודיות מידע על פעילות מינית, אמצעי מניעה, רפואה אלטרנטיבית וכושר גופני.

ו.  מרבית הצעירים הסתמכו על המידע הבריאותי ברשת ונתנו בו אמון: 63% הביעו אמון גבוה.

ז. מי שנמנע מלחפש מידע בריאותי באינטרנט עשה זאת עקב העדפה לקבל אותו ישירות מרופא או איש מקצוע אחר בתחום הבריאות (כשני שליש מהצעירים הערבים שלא חיפשו מידע באינטרנט וכ-80% מהצעירים היהודים שלא חיפשו מידע ברשת). הסיבה השנייה בחשיבותה הייתה היעדר עניין בנושאים בריאותיים.

תמצית המחקר פורסמה גם באתר איגוד האינטרנט הישראלי.



 
 
Bookmark and Share