Telecom News - הטכנולוגיות מאחורי אתרי מסחר אלקטרוני מצליחים

הטכנולוגיות מאחורי אתרי מסחר אלקטרוני מצליחים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הטכנולוגיות מאחורי אתרי מסחר אלקטרוני מצליחים
הטכנולוגיות הישראליות המובילות מאחורי אתרי מסחר אלקטרוני מצליחים נחשפו בכנס "פורום המנהלים למסחר אלקטרוני". הסטארטאפים הישראלים (כצפוי) מובילים. 
מאת: אבי וייס, 11.11.13, 20:30אייל רוזן

אייל רוזן, מייסד ומנהל "פורום המנהלים למסחר מקוון" (בתמונה), אמר בפתח כנס, שדן בטכנולוגיות מאחורי מסחר אלקטרוני מצליח, כנס שהתקיים בסוף שבוע שעבר בבית גוגל בת"א: "בכנס זה נתמקד בצד הטכנולוגי של המסחר האלקטרוני. נציג כאן כמה חברות הזנק וגם חברות יותר ותיקות, עם פיתוחים הנראים מוצלחים ומעניינים, ואת המגמות העכשויות בפלטפורמות מסחר אלקטרוני".

עמרי כהן, CTO, חברת Yotpo: "הפתרון שלנו מאפשר להפיץ תוכן באתרי מסחר אלקטרוני ולעסוק בתגובות גולשים היישר בתוך האתר. Reviews זה הצד החזק שלנו. אחרי 24 אלף הרשמות של אתרים לשירות שלנו, למדנו איך לחבר אתר מסחר אלקטרוני באופן ממש שקוף וקל לגולשים. אנו עובדים בעיקר עם פלרפורמות מסחר אלקטרוני בענן, למשל Shopify. אפשר לפתח אפליקציות מכל סוג על פלטפורמת המסחר האלקטרוני, כדי לספק ערכים מוספים עבור הגולשים בחנות. חשוב, שהפתרון יהיה תואם גם למובייל".

טל קול, סמכ"ל פיתוח, Appixia: "אנו חברת הזנק באקסלרטור של מיקרוסופט. המיקוד שלנו במסחר נייד. אנו כבר מוכרים בחו"ל לחנויות גדולות. השאלה המרכזית היא: איך לייצר אפליקציה למסחר אלקטרוני ברמה טובה לנייד, כמו הרמה, שפיתחה אמזון, אבל בתקציב בר השגה. כיום, רק הגדולים פיתחו פתרון מובייל מאפס שהמתאים לכל פלטפורמה בנפרד. חמשת המובילים (דוגמת אמזון, eBay, סטאפלס, QVC), מהווים כ- 70% מהמסחר האלקטרוני הנייד בעולם. הגדולים בונים אתר נייד ממש מאפס והוא לא נגזרת של האתר הנייח. הפתרון נבנה בנפרד לאנדואיד ובנפרד לאפל. הוא נבנה בנפרד לסמארטפון ובנפרד לטאבלט. כך, הפתרון שלהם תלוי ומותאם למכשיר הקצה באופן המושלם ביותר מבחינתם. 

אני מאמין, שהמובייל משנה את כללי המשחק, כי יש בו כלים, שאין בפתרון הנייח ובכלל זה: GPS, קריאת ברקוד, מצלמה, מסרונים, AR (מציאות רבודה), 3D, ארנק נייד, קישוריות אלחוטית מגוונת ועוד. לכן, הפתרון אמור להיות מותאם ליכולות הללו. כדי למצות את היכולות הללו יש ללכת במסלול של Native Apps. זה מסלול די יקר, בעיקר לסוחרים קטנים. לכן, יש רבים הטוענים,שהפתרון הנכון הוא HTML5 - Responsive. אני טוען, שזה לא מפשט את הפתרון ולא מתאים לשוק. 

לדעתי, מה שיציל את המצב היא בניית פלטפורמת מובייל. עדיין אין פלטפורמה מתאימה וטובה בשוק, אך זה בדרך. חשוב, שזו תהיה פלטופורמה המתאימה גם לנייח וגם לנייד. המשימה היא קשה, אבל אפשרית למימוש בענן. לדעתי, חייבים לפתח שפה פתוחה למסחר אלקטרוני נייח ונייד. 

כיום, אני ממליץ לעבוד בתחום האפליקציות ב- XML. להערכתי, העולם ינוע למצב בו ניתן יהיה לקבל חוויית משתמש טובה במובייל בלי אפליקציות, ממש בלי התקנה של איזו אפליקציה". 

אבי שלייסמן, מנכ"ל MoovingON: "אתרי מסחר אלקטרוני אמורים לעבוד 24X7. זה מה שאנו מספקים. פתרונות ניטור בלבד אינם פתרון לזמינות. צריך גישה פרואקטיבית לזמינות. כל פתרון תלוי קודם כל בתכנון יסודי. חשוב גם לתכנן את ההגנות על האתר, בגלל ריבוי ההתקפות.

הפתרון שלנו הוא מסוג Operation NOC as a Service. פתרון בענן עם מדדים ברורים למילוי כל הדרישות של האתר וזמינותו. מדובר בתהליכי אוטומציה ושליטה בביצועים, עם ניתוח מאחורי הקלעים של כל האירועים החשובים ומתן מענה להם בזמן אמת". 

צחי פרידמן, CTO, חברת Evolero: "הגעתי מאתר Roaste, אתר מסחר אלקטרוני למוצרי קפה מאוד פופולרי בארה"ב. ב- 2009 שקלנו לבחור בין ג'ומלה, דרופל וורדפרס. בחרנו בדרופל כפלטפורמה לבניית האתר, כי זה התאים לנו. הגישה הייתה אז כמו גם היום - CMS. ב- Evolero אנו נותנים פתרון לאתרי כנסים ב- On-Line. התחלנו עם מערכת בדרופל, אבל זה לא היה מספיק טוב. בחרנו לעבור למערכת של Ruby-On-Rails, שזו פלטפורמת פיתוח. אני ממליץ לצרף את אפאצ'י Solr ככלי החיפוש באתר.

היתרון של Ruby הוא, שכל חידוש שיוצא מתאים לפלטפורמות כאלו. הפתרונות החדשים הולכים לכיוון של Web Applications דוגמת Angular.js. אני ממליץ בבניית אתר לבנות כמה שפחות פיצ'רים, זה מוריד דרגות וסיבוכיות. טוויטר עשו במוצר שלהם רק פעולה אחת וזו הצלחה עולמית. לא צריך יותר". 

חגי אלבו, CTO, קבוצת זאפ: "לזאפ יש כ- 25 אלף לקוחות ישירים, 320 אלף בתי עסק רשומים, 200 מיליון ש"ח הכנסות בארץ עם כ- 500 עובדים. בזאפ השוואת מחירים יש כ- 600 קטגוריות עם כ- 1,400 חנויות וכמיליון מוצרים. יש לנו כ- 2.5 מיליון מבקרים בחודש. 95% מהחנויות אצלנו עובדות ב- XML. פיתחנו את הפלטפורמה בכלים של מיקרוסופט. עברנו לסלולר, אולם שם יש כניסה לפחות דפים (בממוצע לכל גולש) ופחות קניות. יש צמיחה בסלולר, אך זו רק תחילת הדרך. 

מבצעים אצלנו כ- 7 מיליון חיפושים בחודש במנוע החיפוש באתר. לכן, עברנו למנוע חיפוש חזק על בסיס Lucene. בבסיסי הנתונים עברנו ל- RavenDB בגישת ה- NoSQL. אנו עובדים לפי הניתוחים של אמזון, שמצאה, שכל עשירית שניה של שיפור בזמן התגובה של אתר מסחר אלקטרוני זה שיפור של 1% בהכנסות. מהירות האתר משפיעה גם על דירוג האתר בגוגל חיפוש. מחצית מהגולשים מצפים היום שדף יעלה להם באופן מלא תוך 2 שניות. 40% מהגולשים נוטשים אתר אם הוא עולה להם למסך ביותר מ- 3 שניות. הסבלנות של הגולשים מאוד קטנה ולכן התאמנו את עצמנו לתת מהירות גלישה ועליית דף מאוד מהירה.

התחלנו השנה בשימוש בכלי ביג-דאטה, למשל ל- Retargeting. אנו רק בתחילה דרך בתחום זה. ממה שאני רואה, עולם הקופונים נמצא בדעיכה מהירה. עולים ומתפתחים יפה: מוצרי הסלולר מכל הסוגים, עולם מוצרי הצריכה לבית, עולם מוצרי התיירות". 
 
מסחר אלקטרוני



 
 
Bookmark and Share