Telecom News - Ross Ulbricht - האדם מאחורי SilkRoad לממכר סמים: האיש והאגדה?

Ross Ulbricht - האדם מאחורי SilkRoad לממכר סמים: האיש והאגדה?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> Ross Ulbricht - האדם מאחורי SilkRoad לממכר סמים: האיש והאגדה?
רוס אולבריכטRoss Ulbricht– האדם מאחורי SilkRoad לממכר סמים:  האיש והאגדה?
מאת: מערכת Telecom News, 11.11.13, 18:10

מי הוא הצעיר, שעמד מאחורי אתר "דרך המשי" לממכר סמים ב"רשת האפלה", ששירת כמיליון לקוחות, ושנעצר לאחרונה ע"י ה-FBI בספריה ציבורית בסן פרנסיסקו?

אתר Theguardian פרסם כתבה מקיפה על רוס אולבריכט, שניהל את אתר SilkRoad תחת השם Dread Pirate Roberts. על מעצרו ועל סגירתו של האתר, כולל תמונות של רוס ושל מסך האתר "לפני ואחרי", דיווחנו –כאן.

רוס אולבריכט (בתמונה משמאל, שצולמה ע"י גוגל+), נעצר ע"י ה-FBI בפינת הקריאה מול המדפים של "ספרי מדע בדיוני" בספריית Glen Park בסן-פרנסיסקו. השוטרים התנפלו על הבחור הצעיר, שישב שם בג'ינס וב-T שירט עם הלפטופ שלו והשתמש ב-WiFi הציבורי לצ'ט.

הבחור בן ה-29, "האקר בנשמתו", סטודנט לשעבר לפיסיקה והנדסה באוניברסיטת אוסטין בטקסס, נעצר באשמת ניהול אתר השוק השחור לממכר סמים "דרך המשי". לטענת הי-FBI הוא "מלך הסמים", מיליונר, שהזמין פעמיים רצח כדי להגן על אימפריית הסמים שלו, אותה ניהל משנת 2011. ה-FBI טען, שבעת המעצר, הוא ניהל צ'ט עם אדם, שעזר ל-FBI בחקירה. ה-FBI מאשים אותו בניהול האתר מדירתו בסן-פרנסיסקו ומבית הקפה שבסמוך לו, תחת הכינוי – Dread Pirate Roberts, בסחר בסמים, בהלבנת כספים ובניסיון לרצח.

כפי שדיווחנו – כאן, סגר ה-FBI את האתר וגם שם ידו על הארנק הדיגיטלי של רוס, שהכיל 171,955 ביטקוין בשווי עשרות מיליוני דולרים. המשטרה טוענת, שרוס הרוויח 20,000 דולרים ליום מעמלות מכירה, שהסתכמו ס"ה ב-80 מיליון דולרים, שבמרביתם נעשה שימוש לאחזקת האתר ולמימון פעולותיו. מחזור המכירות של האתר עמד ס"ה על 1.2 מיליארד דולרים והוא שרת 960,000 לקוחות, 30% מהם בארה"ב. אין ספק, שוק הסמים הגדול ביותר ב"רשת האפלה". ה-FBI גם טוען, שרוס פעל לחסל 2 אנשים, שהוא חשב שעלולים לחשוף את הלקוחות (אחד מהם היה סוכן סמוי). במקרה הראשון הוא הציע 40,000 דולרים לביצוע המשימה ודרש "הוכחת מוות" בווידאו.

לאחר מעצרו, התפשטו תמונות של פניו המחייכות מהפרופילים שלו בפייסבוק ובלינקדאין והוצגו במאות אתרים, בלוגים ובטוויטר. ביום המעצר, הרים תושב סן-פרנסיסקו את עותק עיתון ה-Examiner שלו ונחרד לגלות את פניו של רוס בעמוד הראשון. הוא צילם את התמונה בסמארטפון שלו והעביר אות לשותף בדירה שלו. "מצחיק" הוא סימס, "הוא דומה לשותף הנוסף שלנו". הנמען ענה מיד: "הוא לא דומה. זה הוא בעצמו", ושלח לו לינק למאמר, שתיאר את בוגר הפקולטה לפיסיקה בטקסס כעוסק ב"מסחר במטבע חוץ".
 
שני שותפיו של רוס לדירה סיפרו, שהוא שכר חדר ב-1,200 דולרים לחודש, והציג עצמו בשם "Josh" במקור מטקסס. הם תיארו אותו כאדם נעים הליכות ונקי. לא היה לו טלפון סלולרי והוא בחר לשלם את חלקו במזומן. שני השותפים לא חשדו, בגלל ש"Josh" סיפר להם, שהגיע לסן-פרנסיסקו לאחר שהות בסידני אוסטרליה. הם סיפרו, שהוא התנהג באופן נורמלי, חברותי ואדיב ושהיה לו מעט רכוש – לפטופ וקצת בגדים, ושהוא בילה את רוב זמנו בחדרו ליד המחשב, מעורב במה שהוא טען – "מסחר במטבע חוץ". הם רק שמו לב, שהוא אהב להסתובב ללא חולצה, ושהוא כמעט ולא יצא מהבית, ואפילו ביום העצמאות האמריקאי הוא נשאר בבית והכין מנת סטייק ליחיד. מסתבר , עם כן, שמכל סכום הכסף העצום שהרוויח, הוא השתמש במעט מאד.
 
לרוס יש משפחה באוסטין, אך שותפיו אמרו שכמעט לא היו לו חברים. סבתא שלו, ששמעה על מעצר נכדה, לא הופתעה במיוחד מהסיפור. היא אמרה, שהוא היה "טוב במחשבים". אחיו למחצה אמר, שרוס היה "ילד מבריק וחכם בצורה יוצאת דופן". שותף קודם שלו לדירה אמר "שבטוח שזה לא הוא". אף לא אחד מאלה, שהכירו אותו, מאמינים, שהפיסיקאי הצעיר והשקט היה ה"פיראט" מאחורי SilkRoad.

רוס עסק בסחר בסמים מתוך עיר, שבה הסחר בסמים ברחובות הוא תופעה נרחבת ויומיומית. הוא עסק בכך כאנטי-תזה למצב ברחובות. הוא הציע חלופה: מקום בו כל אחד יכול לרכוש סמים במגוון הרחב ביותר ובאיכות הטובה ביותר, באנונימיות ובנוחות, ללא קשר ישיר לעולם התחתון ולפושעים ולרמת הנקיון הנמוכה של סמי הרחוב.

ב-SilkRoad היו 10,000 מוצרים למכירה מהם 70% היו סמים. השאר היו מסמכים מזויפים ואמצעי פריצה לרשתות חברתיות. הלקוחות הרגישו בטוחים. הם הגיעו לאתר דרך Tor ושילמו במטבע הווירטואלי – ביטקוין. למרות שיש עוד אתרים לממכר סמים ב-Darknet, אתר "דרך המשי" היה עם ממשק ידידותי למשתמש ועם מערכת תשלומים צד ג' נוחה.
 
אולם, רוס עשה כמה טעויות, שכנראה, הביאו בסופו של דבר למעצרו:
  1. הוא נתן כמה ראיונות, עם כי נדירים. בראיונות  הוא טען, בין היתר, שהשקפותיו נובעות מפילוסופיות אנכרוניסטיות של חופש. "יש להפסיק לממן את המדינה בכספי המסים ולהפנות את האנרגיות לשוק השחור". "מטרת אתר 'דרך המשי' היא לעקוף את הרגולציות של המדינה". הוא טען, שהוא שוקל להכניס לאתר גם מכירה של נשק, כי "כלי נשק נמצאים יותר מדי תחת רגולציות בעולם". בפוסט נדיר שלו מ-2010 בפייסבוק תחת הכותרת "מחשבות על חופש" הוא פירט את משנתו, 3 שנים בדיוק קודם למעצרו בסן-פרנסיסקו: "עקרונות מוסריים זה לא עניין של המדינה (במיוחד בתחום כמו שימוש בסמים)". בלינקדאין, שם הגדיר את עצמו כ"יזם" הוא כתב: "הדרך הטובה ביותר לשנות ממשלה היא לשנות את דעתה". "אני יוצר סימולציה כלכלית כדי שאנשים יחוו איך זה לחיות בעולם ללא שימוש שיטתי בכוח".
  2. רבים היו בהלם מהידיעה, שהוא בחר לנהל את האתר מסן-פרנסיסקו בשעה שיכול היה לעשות זאת באיזה אי או במדינה בדרום אמריקה.
  3. נראה, שלרוס היה יותר חשוב להשפיע מאשר להיות לגמרי אנונימי, עם כי, הוא השתמש ב-Tor, תיקשר רק דרך מערכת הצ'ט באתר "דרך המשי". הוא הרי ידע, שהממשל האמריקאי רוצה לצוד אותו. אבל הוא עשה עוד טעות ב-2011, שהובילה לדליפה לפורום של משתמשי ביטקוין של הכתובת: rossulbricht@gmail.com.
  4. בחודש יולי ביקרו אצלו פקידי מכס והגירה לגבי תכולת חבילה, שנשלחה אליו מקנדה, והכילה תעודות זהות עם שמות שונים אך עם תמונתו בכל אחת מהן. הוא לא נעצר, אך עשה שוב טעות, כאשר ציין ש"כל אחד יכול להזמין מסמכים כאלה דרך אתר SilkRoad".
לפני מעצרו של רוס, עצר ה-FBI דילר של האתר מסיאטל, שהחליט לשתף פעולה במשך כמה חודשים עם המשטרה כדי להגיע ל-Dread Pirate  עצמו. (האם זה הוא, שהיה עסוק בצ'ט עם רוס בעת מעצרו בספריה?).

אתר סמים אחר – Atlantis נסגר גם הוא ודיווחנו על סגירתו בספטמבר. מאז, דיווחנו על כך, שקם מנוע חיפוש חדש ל"רשת האפלה", ה- TorSearch, וגם פרסמנו לאחרונה, שאתר SilkRoad קם שוב לתחיה, עם Dread Pirate Roberts חדש. זהותו של זה עלומה גם היא, ואין לדעת, אולי זה הבן הגאון ו"החנון"  בג'ינס ו-T שירט של השכן ממול...

אין ספק, שאתרי הממכר לסמים לא יעלמו מהרשת האפלה. על כל אתר שייסגר יצוצו כמה אתרים חדשים. הלקוחות צרכני הסמים התרגלו לקנייה של חומר איכותי בצורה קלה והם ימשיכו לדרוש זאת. כאשר יש ביקוש – יהיה היצע.

עדכון 17.1.15, 12:21: הסנגור של Ross טוען במשפטו, שהוא לא עמד מאחורי אתר הסמים אלא המנכ"ל Mark Karpeles של בורסת Mt. Gox שפשטה רגל, הוא זה שניהל את האתר והוא זה המכונה Dread Pirate Roberst. המנכ"ל Mark Karpeles מכחיש

עדכון 30.5.15, 01:08: Ross נדון למאסר עולם.


 
 
 Ross Ulbricht
 


 
תמונת מסך מאתר SilkRoad שנסגר



 
 
Bookmark and Share