Telecom News - בזק השיקה את פרויקט "קמין" המבוסס על קוד פתוח

בזק השיקה את פרויקט "קמין" המבוסס על קוד פתוח

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק השיקה את פרויקט "קמין" המבוסס על קוד פתוח
חשיפה: מערכת "הרשת החכמה" של בזק (IN) הוחלפה במערכת חדשה, שנבנתה לבד ע"י מתכנתים בתוך בזק על בסיס קוד פתוח בתקשורת "קמיליו", שהתפתח בדומה לאסטריסק. כך נחשף פרויקט KAMIN בכנס בגרמניה. 
מאת: אבי וייס, 13.11.13, 21:30בזק

לפני כמעט עשור החלה בזק לספק שירותי טלפוניה מתקדמים ללקוחותיה העסקיים והארגוניים על בסיס מערכת של IN (ר"ת: Inteligent Network) - "רשת חכמה", שכללה שירותי ניתוב חכמים בכל רחבי הארץ תחת עומסים של שיחות (למשל שיחות המגיעות בכמויות ליעד אחד כמו מוקד שירות, או מוקד חירום, או כל יעד שמחייגים אליו בבת אחת ובכמויות), שירותי 1-800, שירותי כוכביות, "קו כשר", פתרונות FMC, קווים וירטואליים ועוד שירותי ערך מוסף אחרים. את המערכת בנתה עבור בזק חברת פרסונטה (Personeta), חברת הזנק ישראלית. הבעיה: חברה זו פשטה את הרגל ושרידיה נמכרו מכונס הנכסים כבר בסוף 2009 לחברת Gallery ipt. כך, בזק נתקעה עם מתגי טלפוניה חכמים, אבל בלי יכולת שידרוג, עדכון ובלי "אבא".

למרבה ההפתעה, לאחר בחינת כל האופציות להחלפת המתגים של פרסונטה, החליטה בזק לא לרכוש מתגים חדשים מאחת מיצרניות המתגים החכמים והיקרים הקיימים בעולם, אלא לפתח את המתג הזה מאפס, בעצמה, ובקוד פתוח בתקשורת.

את המצגת של אורי שקד, המפתח שעמד בראש צוות הפיתוח של בזק ניתן לראות כאן. המצגת הוצגה בכנס
Kamailio World (כנס שנערך במקביל לכנס אסטריקון - קהילת אסטריסק - קוד פתוח בתקשורת) שנערך לאחרונה בברלין (גרמניה). אורי שקד והצוות שעסק בפיתוח, השתמשו במערכת קוד פתוח בשם Kamailio, מערכת שאפשר לכנות אותה בשם: "אסטריסק לגדולים", או "אסטריסק לספקי תקשורת". זאת, משום שקמיליו נבנתה ע"י קהילת מפתחי הקוד הפתוח בתקשורת במטרה אחת חשובה: לטפל באלפי קריאות בשנייה ב- SIP Router, יכולת שאין בכלל למערכות מבוססות אסטריסק. זה בדיוק מה שבזק חיפשה.

המערכת החדשה - "קמין" (Kamailio Inteligent Network), שכבר נכנסה (ממש לאחרונה) לפעילות מלאה בבזק ומחליפה בהדרגה את מתגי ה- IN הוותיקים של פרסונטה, מספקת לבזק יכולות חדשות לגמרי בעולם ה- IP. יכולות שלא היה לה קודם ברשת הטלפוניה הוותיקה. זה גם מאפשר לבזק להשיק במהירות שירותים חדשים בעולם הטלפונים החכמים מבוססי IP. הכל נעשה בממשק Web ובמערכת קלה לתפעול. גם משתמשי הקצה (הלקוחות העסקיים) של המערכת יכולים לשלוט על ניתוב השיחות המגיעות אליהם בקלות בממשק Web. בהחלט צעד די מעניין ונחשוני מבחינה טכנולוגית, כשחברת תקשורת גדולה דוגמת בזק מפתח מתג טלפוניה מתקדם בעצמה, ועוד על בסיס קוד פתוח, בלי להוריד את האיכות והשרידות הנדרשת ברמה של Carrier Grade.  

 
VoIP



 
 
Bookmark and Share