Telecom News - SnapChat סירבה להצעת קניה של 3 מיליארד דולרים מצד פייסבוק

SnapChat סירבה להצעת קניה של 3 מיליארד דולרים מצד פייסבוק

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> SnapChat סירבה להצעת קניה של 3 מיליארד דולרים מצד פייסבוק
SnapShat סירבה להצעת קניה של 3 מילארד דולרים מצד פייסבוק
מאת: מערכת Telecom News, 14.11.13, 00:28אוון שפיגל

Evan Spiegel בן ה-23, מנכ"ל SnapChat  דחה על הסף את הצעה. נשאלת השאלה מדוע?

מנכ"ל Snap Chat אוון שפיגל (בתמונה משמאל מלינקדאין) אמר "לא" למארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק ולהצעה לרכוש את האפליקציה SnapChat בלא פחות מ-3 מיליארד דולרים. הצעת פייסבוק מוכיחה למעלה מכל ספק: SnapChat, "אפליקציית המסרים של התמונות הנעלמות" היא סיפור הצלחה מדהים.

אפליקציות המסרים מאיימות על פייסבוק, כפי שניתחנו בכתבה מיום 10.11.13: "אפליקציות המסרים הן IN בקרב צעירים. פייסבוק בדרך להיות OUT".

פייסבוק הודתה החודש, שהיא רואה ירידה הדרגתית במספר המשתמשים היומיים, במיוחד בקרב צעירים. במלים אחרות: צעירים נמצאים עדיין בפייסבוק, אך הם אינם משתמשים יותר בצורה אינטנסיבית בפלטפורמה הזו כמו שנהגו להשתמש בה בעבר. הצעירים מצביעים על הנהירה לדבר הגדול הבא: אפליקציות המובייל בחינם של המסרים המידיים. בין האפליקציות הללו מצויה SnapChat. פייסבוק נמצאת, קרוב לוודאי, בלחץ בגלל העובדה הזו, ולכן היא הציעה מחיר עצום כזה עבור סנאפצ'ט. 

האפליקציה בחינם SnapChat מאפשרת צ'ט מהיר כולל תמונות, תוך קביעת הזמן בשניות בו יראו הנמענים את ההודעות ויגיבו. כלומר, כל תמונה ששולחים נעלמת לאחר מספר השניות שהוגדר מראש - האפליקציה דואגת "לחסל" כל תמונה העוברת דרכה לאחר כמה שניות ולכן מתאימה במיוחד לצרכים דיסקרטיים ולשמירה על הפרטיות. האפליקציה צברה "מוניטין" כזירה להחלפת הודעות ותמונות בעלות אופי מיני (סקסטינג).

ב-3.10.13 הוספה לאפליקציה תכונה חדשה: סיפורים. אפשר לראות בה צעד אחד נוסף לקראת הפיכתה של SnapChat לרשת חברתית של ממש. הסיפור הוא תיעוד 24 השעות האחרונות שנשלח באופן אוטומטי לחברים. קיצור דרך חדש במסך הצילום של האפליקציה מאפשר להוסיף לסיפור תמונות חדשות, ואין הגבלה על כמות התמונות שאפשר לצלם. עם זאת, כל תמונה נמחקת 24 שעות לאחר שצולמה - כך שהסיפור תמיד נותר עדכני.

אתר bustle מדווח היום על הצעתה הנ"ל של פייסבוק, וגורס, שאם לפייסבוק יש בעיה עם נטישת הצעירים, טבעי, שהיא תפנה לאפליקציית המסרים בה מבלים הצעירים את זמנם. גם לפייסבוק וגם ל-SnapChat יש כ-350 מיליון הודעות-תמונות ביום. (לאינסטגרם ול-WhatsApp יש יותר הודעות-תמונות ליום). פייסבוק קנתה את אינסטגרם באפריל 2012 במיליארד דולרים, ואינסטגרם הייתה אז כ-20% ממה שהיא כיום. פייסבוק קנתה אותה לפני שהיא התרחבה וכנראה רצתה לעשות זאת גם במקרה של סנאפצ'ט, שכבר עתה יש לה כאמור 350 מיליון תמונות ביום והיא במגמת גידול. בהצעתה פייסבוק גם רצתה להגדיל את השליטה שלה בתחום התמונות במובייל.

SnapChat הוקמה ב-2011, אז למה שחברה צעירה כזו, ללא רווחים ומודל עיסקי לרווח, עם 150 מיליון משתמשים (לעומת 1.2 מיליארד משתמשים רשומים בפייסבוק), שהפכה לפופלרית רק לאחרונה, והמנכ"ל המאד צעיר שלה ידחו הצעה כזו?

תיתכנה כמה סיבות:

א. כנראה יש רצון לחכות בסבלנות להצעה הנכונה, שתביא תועלת לחברת ההזנק בכללותה וזה לא רק עניין של כסף. 
ב. חברת ההזנק גייסה מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים בעבר ומתכוונת לגייס גם בעתיד, ועתה היא תוכל לגייס בעצמה סכומים נכבדים לפי שווי של 3 מיליארד דולרים לפחות מבלי להימכר כולה. (באוגוסט השנה הוערכה SnapChat ב-800 מיליון דולרים).
ג.מסתבר, שחוץ מפייסבוק, פנו לחברה גם חברות אחרות, כמו גוגל וכמו החברה מסין - Tencent Holdings (שהיא הבעלים של אפליקציית המסרים WeChat ויש לה חלק גם באpליקציית המסרים הדרום קוריאנית Kakao), שמעריכות כיום את SnapChat  ב--4 מיליארד דולרים.  
ד. משתמשי SnapChat הרי "ברחו" מפייסבוק למקום יותר פרטי ודיסקרטי עבורם, עם פחות "שגעון שיתוף כללי". אינטגרציה של SnapChat עם פייסבוק וניסיון של פייסבוק להרוויח מסנאפצ'ט עלולים להרוס את הרעיון העומד מאחורי האפליקציה ולעזיבת המשתמשים בה. 

נראה, שצוקרברג יצטרך להצטער ש-SnapChat נשארת "בסביבה" כישות עצמאית וכמתחרה יותר זמן ממה שהוא חשב מלכתחילה.
 
הצעת רכישה




snapchat
 



 
 
Bookmark and Share