Telecom News - הביטקוין ממשיך לזנק כאשר בניו יורק שוקלים להכניסו תחת רגולציה

הביטקוין ממשיך לזנק כאשר בניו יורק שוקלים להכניסו תחת רגולציה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הביטקוין ממשיך לזנק כאשר בניו יורק שוקלים להכניסו תחת רגולציה
הביטקוין ממשיך לזנק כאשר בניו יורק שוקלים להכניסו תחת רגולציה                                                
מאת: מערכת Telecom News 15.11.13, 00:09

ראשונים לדווח: הרגולטור בניו יורק הודיע על שורה של שימועים כדי לקבל החלטה האם להכניס את המטבע הווירטואלי תחת רגולציה. במקביל ממשיך הביטקוין לעלות בערכו.

הרגולטור בניו יורק - DFS - New York State Department of Finnancial Services, העלה לפני כמה שעות לאתר שלו הודעה מפורטת בדבר שימועים לגבי רגולציה על הביטקוין. את ההודעה המפורטת הכוללת 2 עמודים ניתן לראות - כאן.

אחד מהנושאים, שידונו יהיה אפשרות של הענקת רשיונות בשם: BitLicences לעסקים, שיסכימו לקבל על עצמם את התקנות החדשות, שתקבענה לגבי המטבע הווירטואלי. כמו כן ידונו ברגולציה לגבי העברות כספים בהתייחס לביטקוין ובשאלות שונות כמו אילו סוגי העברות ופעילויות ידרשו רישיון והאם החברות, שתקבלנה את הרישיון, תידרשנה לציית לתקנות נגד הלבנת הון ותקנות להגנת הצרכנים.

ה-DFS מודאג מהאנונימיות של הביטקוין ובמיוחד מתמיכתו בפעילות עבריינית ובלתי חוקית כמו סחר בסמים, הלבנת כספים, סחר בנשק וכד'. הביטקוין היה מרכיב חשוב ביותר בביצוע פעולות בלתי חוקיות באתר SlikRoad שנסגר לאחרונה. הרגולטור מעוניין שהביטקוין ישמש עבור פעולות חוקיות.

במקביל להודעת ה-DFS זינק היום הביטקוין בבורסת Mt. Gox לכ-450 דולרים. ראוי לציין, שהאחים Winklevoss הם תומכים נלהבים במטבע הזה ומאמינים שערכו יגיע ללא פחות מ-40,000 דולרים. (תמונת האחים בתחתית הכתבה).

 
בינתיים, עוד התפתחות בתחום הביטקוין: האפליקציה של אתר הסחר בביטקוין Coinbase, הוסרה היום ע"י Apple מחנות האפסטור שלה, כ-3 שבועות (22.10.13) לאחר עלייתה לחנות. לא ידועה הסיבה להסרה הזו. האפליקציה בחינם של אתר זה Coinbase - Bitcoin Wallet לאנדרואיד עדיין קיימת בחנות Google Play -  כאן. ההסרה הנ"ל נראית תמוהה, כי עדיין קיימות באפסטור אפליקציות דומות לזו שהוסרה, כמו למשל האפליקציה בחינם iBitcoin. נשאלת השאלה האם גם הן תוסרנה בקרוב. ההסרה מעוררת תהיות וגם חשש בקהילות הביטקוין, האם זו שוב הסנונית הראשונה להסרה. חברת Coinbase אמורה לפרסם הודעה באתר שלה המתייחסת להסרה הזו. ראוי לציין, שבעבר, הוסרו אפליקציות ארנק ביטקוין מחנות אפל, כמו למשל Blockchain. אך היא חזרה לחנות עם פונקציונליות מוגבלת.                                                             
                                                                מסך Coinbase. מקור: Coinbase blog
 
מסך Coinbase


 
התאומים Winklevoss
התאומים Winklevoss צילום תמונה: Justin Sullivan 
 
כזכור, האחים וינקלווס התפרסמו בתביעתם את מארק צוקרברג על גניבת רעיונם להקמת פייסבוק. לאחרונה הם התפרסמו בהשקעות גדולות שלהם בביטקוין.

 



 
 
Bookmark and Share