Telecom News - 5,077 אפליקציות ב-Google Play הן חקייניות, גנובות ומסוכנות

5,077 אפליקציות ב-Google Play הן חקייניות, גנובות ומסוכנות

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> 5,077 אפליקציות ב-Google Play הן חקייניות, גנובות ומסוכנות
5,077 אפליקציות ב-Google Play הן חקייניות, גנובות ומסוכנות
מאת: מערכת Telecom News, 19.11.13, 15:55

ראשונים לדווח: Bitdefender בדקה 420,646 אפליקציות בגוגל פליי וגילתה יותר מ-1.2% אפליקציות מועתקות, ששונו כדי לכלול מעקב חודרני, גישה להודעות טקסט ולשיחות קוליות וגם לחשבונות ברשתות החברתיות.

חברת האבטחה Bitdefender פרסמה דו"ח מחקר שערכה, ובו איתרה  אפליקציות חיקוי גנובות המכונות "thief-ware" בחנות Google Play. היא ניתחה את 420,646 האפליקציות בחנות ומצאה, ש-5,077 אפליקציות (כ-1.2%) הכילו קוד, שהועתק מאפליקציה לגיטימית כמו פייסבוק וטוויטר. חלק מהאפליקציות הכילו גם פרסומות שהיו שונות מהפרסומות באפליקציות המקוריות. זאת, על מנת שהרווחים יכוונו ישירות למפתחיהן הפיראטים. חלק ממודולי הפרסומות עוצבו כך, שניתן לאסוף באמצעותן מידע מהמשתמש יותר מכמות המידע, שתכננו לאסוף המפתחים המקוריים.

בחלק מהחיקויים היה קשה להבחין ביניהם לבין האורגינלים והם הורדו מעל 50,000 הורדות. 

7.76% מהתיקונים באפליקציות המזוייפות איפשרו כניסה לצד ג' לעריכת שיחות טלפון מהמכשיר הנייד של המשתמש ו-7.25% איפשרו לקרוא את היסטוריית השיחות של המשתמש.

להלן תרשים המתאר את התיקונים העיקריים, שהוכנסו לאפליקציות החקייניות-מזוייפות. מדובר בתכונות שאינן קיימות באפליקציות המקוריות אך נוכחות בחקייניות:
 
תרשים תיקונים באפליקציות חקייניות
בשעה, שגילוי התרמיות מוביל לסגירת חשבונות המפתחים המזייפים, הרי הסגירה לא מרתיעה. פתיחת חשבון עולה 25 דולרים. למפתחים המקוריים נגרם נזק רב עקב הורדת האפליקציות החקייניות ע"י משתמשים, כשהרווחים זורמים למפתחים הפיראטים במקום למפתחים המקוריים.

שורש הבעיה ידוע: גוגל מאפשרת לעלות אפליקציות לגוגל פליי ובודקת אותן רק לאחר מכן. זאת, בניגוד ל-Apple, אצלה נערכות בדיקות לפני העלאת אפליקציות לאפסטור. וכבר דיווחנו על הבעיה הזו בהקשר לאפליקציות BBM המזוייפות של בלקברי, שהועלו בהמוניהן לגוגל פליי - כאן.

 



 
 
Bookmark and Share